Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem

Det är så konstigt: Att slösa bensin på att Åka Hem...eller ja...FÖRBI kundens hus/villa/lägenhet, när man ändå inte tänker göra det som UPS har som affärsidè nämligen att...leverera? Till Kund? Who Knows de kanske tjänar några Joakim Von Anka minuter på att inte leverera...men men...jag ser ingen vinst med detta förfarandet i nuläget.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Det är så konstigt: Att slösa bensin på att Åka Hem...eller ja...FÖRBI kundens hus/villa/lägenhet, när man ändå inte tänker göra det som UPS har som affärsidè nämligen att...leverera? Till Kund? Who Knows de kanske tjänar några Joakim Von Anka minuter på att inte leverera...men men...jag ser ingen vinst med detta förfarandet i nuläget.

Instämmer. Tänker att det måste finnas något i affärsmodellen som lett dem vilse. Att de mäter/debiterar för fel sak (ex ”tid mellan leveranspunkter” istället för ”faktiskt genomföra leveranser”. Notera att jag bara hittar på exempel, har ingen detaljkunskap).

De förtjänar att tappa alla kunder och kontrakt. De gör ett uruselt jobb.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har just varit med om det som många i tråden skrivit om. UPS skulle levera ett paket. Jag var hemma hela dan men de lyckades inte få tag på mig och skickade paketet till ett ombud som ligger långt åt helvete bort.

UPS mailar att ombudet nu har mitt paket. Jag åker dit men ombudet kan inte hitta mitt paket.

Grejen är att ombudet är ett riktigt skum affär som jag inte litar på alls. Många har skrivit att paket försvinner just där.

Jag skriver till UPS och de är helt undflyende och tycker att jag ska höra av mig till avsändaren. Problemet är att avsändaren är en liten verksamhet som har tillverkat en sak efter mina önskemål.

Vem tror ni ljuger här? Är det ombudet eller UPS som tagit mitt paket? Har jag någon chans att få tillbaka det? Innehållet är av stort värde för mig men inte för någon annan.

Vad kan jag göra i det här läget. Tror inte att varken UPS eller ombudet kommer göra ett skit för att reda ut detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hilding1:

Har just varit med om det som många i tråden skrivit om. UPS skulle levera ett paket. Jag var hemma hela dan men de lyckades inte få tag på mig och skickade paketet till ett ombud som ligger långt åt helvete bort.

UPS mailar att ombudet nu har mitt paket. Jag åker dit men ombudet kan inte hitta mitt paket.

Grejen är att ombudet är ett riktigt skum affär som jag inte litar på alls. Många har skrivit att paket försvinner just där.

Jag skriver till UPS och de är helt undflyende och tycker att jag ska höra av mig till avsändaren. Problemet är att avsändaren är en liten verksamhet som har tillverkat en sak efter mina önskemål.

Vem tror ni ljuger här? Är det ombudet eller UPS som tagit mitt paket? Har jag någon chans att få tillbaka det? Innehållet är av stort värde för mig men inte för någon annan.

Vad kan jag göra i det här läget. Tror inte att varken UPS eller ombudet kommer göra ett skit för att reda ut detta.

Vad står det på spårningssidan för varan? Om det står att paketet finns på ombudet så skulle jag säga att det är ombudet. Men ja, det är avsändaren som ska göra reklamation, så är det alltid på paket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad står det på spårningssidan för varan? Om det står att paketet finns på ombudet så skulle jag säga att det är ombudet. Men ja, det är avsändaren som ska göra reklamation, så är det alltid på paket

Spårningssidan säger att paketet har lämnats till ombudet. Men när jag kom till ombudet var det som att ombudet aldrig sett ett ID från UPS.

Så här gick det:

Jag visade mail med Tracking nummer.
Ombud: "det är inte här".
Jag: "UPS säger att det ska vara här"
Ombud: "har du ett SMS?"
Jag: "nej, har bara fått det där mailet"
Ombud: "vänta 10 minuter, de packar in paket nu"
Obs. Det var så han faktiskt sa. Jag väntar pga. att jag åkt 30 min för att komma till ombudet.
Jag: "Okej, är paketet här nu?" Visar ID igen.
Ombudet kollar ID och verkar försöka memorera de sista siffrorna av ett långt nummer. Sen går han in i ett paketrum några minuter.
Ombud: "det är inte här, prata med UPS"

Jag tänkte att det kanske var UPS som hade gjort något fel så jag går. Men efter att ha kollat med UPS så verkar mailet faktiskt vara standard och de säger att paketet kvitterats av ombudet. Imorgon åker jag tillbaka och pratar med ombudet igen

Det går inte att ringa ombudet för de har inte skrivit ut något telefonnummer. UPS har försökt kontakta ombudet men misslyckats. Jag kollade några google recensioner för ombudet igår och typ alla verkar vara olika grader av missnöjda med ombudet. Många direkt arga

Permalänk
Medlem
Skrivet av hilding1:

Spårningssidan säger att paketet har lämnats till ombudet. Men när jag kom till ombudet var det som att ombudet aldrig sett ett ID från UPS.

Så här gick det:

Jag visade mail med Tracking nummer.
Ombud: "det är inte här".
Jag: "UPS säger att det ska vara här"
Ombud: "har du ett SMS?"
Jag: "nej, har bara fått det där mailet"
Ombud: "vänta 10 minuter, de packar in paket nu"
Obs. Det var så han faktiskt sa. Jag väntar pga. att jag åkt 30 min för att komma till ombudet.
Jag: "Okej, är paketet här nu?" Visar ID igen.
Ombudet kollar ID och verkar försöka memorera de sista siffrorna av ett långt nummer. Sen går han in i ett paketrum några minuter.
Ombud: "det är inte här, prata med UPS"

Jag tänkte att det kanske var UPS som hade gjort något fel så jag går. Men efter att ha kollat med UPS så verkar mailet faktiskt vara standard och de säger att paketet kvitterats av ombudet. Imorgon åker jag tillbaka och pratar med ombudet igen

Det går inte att ringa ombudet för de har inte skrivit ut något telefonnummer. UPS har försökt kontakta ombudet men misslyckats. Jag kollade några google recensioner för ombudet igår och typ alla verkar vara olika grader av missnöjda med ombudet. Många direkt arga

Då låter det helt klart som att det är ombudet som är problemet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Detta är värre än B, detta är Örk...

Skrivet av jnsson:

Då låter det helt klart som att det är ombudet som är problemet.

Som jag nämnde i en annan tråd:

Näringsidkaren skulle ha ett personligt ansvar BÅDE UPS och Ombudet. Som forumkollegan sa: "Ingen kommer att bemöda sig med att reda ut detta ärendet". Han har rätt eftersom det inte finns några ekonomiska (Straff) incitament för att leverera eller skärpa upp sig och sin verksamhet.

Det CIVILA FÖRFARANDET skulle gå över att bli ett BÖTER FÖRFARANDE eller ett STRAFFRÄTTSLIGT förfarande efter ett tag.

Då skulle alla få eld i baken.. (T.e.x. så sköter sig de mobila operatörerna i USA eftersom det är relativt lätt (inte alltid) att få kompensation via deras konsumentinstanser, för att ta ett exempel - de kan bli bötfällda upp till $50.000 eller mer om de missgynnar kunden)...

I ett land ger ARN (motsvarande) näringsidkaren två veckor (2) på sig att följa beslutet, om inte, går det till Åklagaren och ärendet "förvandlas" till ett "bedrägeri" i layman's termer och väldigt enkelt förklarat.

Här i Sverige får näringsidkaren ett papper 📄 från ARN som i princip säger "snälla följ vår rekommendation"... 😂 DET kommer UPS att bry sig om? not...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem

Hade samma upplevelse men med Postnord. Var hemma hela kvällen sen plingade det på mobilen och stod att dom inte kunde leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Hade samma upplevelse men med Postnord. Var hemma hela kvällen sen plingade det på mobilen och stod att dom inte kunde leverera.

Lustmord från Postnord...

*Grannen gick med i kudtjägarna* aha Postnord...undrat över varför han bytte Hobby?

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿