Permalänk
Medlem

Jaha där bokade webhallen av mitt kort jag lyckades boka igår.

Bojkotta webhallen säger jag!

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: AMD RYZEN 9800X3D @ 5.4GHz, AORUS X870 ELITE ICE, , 2x16GB 6000MHz DDR5 BEAST, 1x 2TB SN850X, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av megalex:

Jaha där bokade webhallen av mitt kort jag lyckades boka igår.

Bojkotta webhallen säger jag!

Bluffhallen kanske vore ett mer passande namn om de bokar av beställningar godtyckligt

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag i ett MSI 5080 Vanguard på Inet Borde anlända idag, har kommit fram till rätt stad i alla fall!

Permalänk
Medlem

Glömde höja beloppsgränsen för swish så hamnade långt bak i kön trots att jag var redo och snabb, nybörjarmiss..

Permalänk

Fick mejl imorse om att Netonnet hade överbokat beställningar. Jag hamnade därmed på reservlista för MSI Ventus. Min Founders Edition från Proshop verkar skickas idag, som tur är. Kanske avbokar Ventus när jag väl fått FE:n, om inte någon nära ska ha den för MSRP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinin94:

Deppigt... burken är nybyggd och redo med 9800x3d och så sitter det ett sketet 1080 i och möglar.

Samma här fast ett 1070 😬

Permalänk
Medlem

Tyckte jag var snabb som en vessla direkt när det gick att beställa från Inet, men trots detta är det ändå över 80 pers före mig i kön till ett ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pendeln:

Tyckte jag var snabb som en vessla direkt när det gick att beställa från Inet, men trots detta är det ändå över 80 pers före mig i kön till ett ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC.

Jag kanske är mega-noob, men vart ser jag hur många som är före mig i kön?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pendeln:

Skrivet av alwe9704:

Undrar jag också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Undrar jag också

Till mig sa Inet att de inte kan säga hur man ligger till i kön 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Undrar jag också

Jag fick chatta med kundtjänst för att få min plats.

Permalänk
Medlem

Fick precis lite siffror från INET.

Jag beställde en Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Windforce 3X OC SFF

De fick tydligen totalt in 18st att sälja vid releasedag igår.

Jag är på plats 4 i kön för nästa batch. Hur ser det ut för andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alwe9704:

Skrivet av Spawnbadboy:

Undrar jag också

Chattade med kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Jag har plats 71 av 154 som köar för 5080 Asus prime OC
Då spammade jag F5, köp-knappen visade sig inte för mig förrän 15:01 på kortet, det tog 10 sekunder för mig att ta mig till kassan och genomföra swish-betalningen.

Enligt deras dubbelklick stream igår så var 96% av köpen gjorda av äldre konton som inte misstänks vara bottar på något sätt. Resterande 4% gjordes av användare registrerade senaste veckan.

Permalänk

Hej! Beställt ifrån netonnet. jag hade inga problem att lägga till i kundkorg eller något sådant tog tid på mig inga problem allt ser bra ut men det var ju en lögnsåklart.

stoD igår och tidigare idag att jag skall få mitt kort om 4 - 5 arbetsdagar. Fick nu detta mail. Samma sak hände när jag beställde 3080 en gång i tiden då avbokade jag men sitter kvar nu dock lite irriterande.

Produkten GeForce RTX 5080 16GB VENTUS 3X OC PLUS art nr mit nummer på din order har fått ett ändrat leveransdatum. Vid release fick vi endast in ett begränsat antal i lager och de skickades ut till de kunder som var snabbast med att lägga sin beställning.

För tillfället är den här modellen slutsåld men vi jobbar på att få in fler i lager. Vi skickar ut dem i tur och ordning samt hör av oss med en leveransbekräftelse så fort din order är på väg.

Har du frågor om din order mitt nummer? Hör av dig till oss på mejl, chatt eller telefon: https://www.netonnet.se/content/customerservice/kontakta-oss/.

Tänk på att ha ditt ordernummer när du kontaktar oss.

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Skrivet av Pendeln:

Jag har plats nummer 9 på ett ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC.
Gick från "lägg till i kundvagn" till orderbekräfelse på literally 5-10 sekunder och kunde ändå inte säkra ett kort från första batch... Svårt att vinna över bottar...

Permalänk
Medlem

Köper gärna ett 5080 om någon har över för fullpris kan betala lite extra med!

Försökte beställa från webbhallen igår men det gick inte alls, sidan kollapsade….

Permalänk
Medlem

Lade också en order på 5080 Asus Prime OC hos Inet, tog ett litet tag innan köpknappen blev synlig för mig, sen tyckte jag att jag var rätt snabb men inte tillräckligt... fick igenom order ca 15:01 och fick bekräftelsemejlet 15:01:21,
Har köplats 96.

Permalänk
Medlem

Plats 148

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Degterk:

Fick det samma. Har du lyckats klura ut vad ”plus” innebär jämfört med bara OC modellen?

Plus verkar ha lite större kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojomondag:

Hej! Beställt ifrån netonnet. jag hade inga problem att lägga till i kundkorg eller något sådant tog tid på mig inga problem allt ser bra ut men det var ju en lögnsåklart.

stoD igår och tidigare idag att jag skall få mitt kort om 4 - 5 arbetsdagar. Fick nu detta mail. Samma sak hände när jag beställde 3080 en gång i tiden då avbokade jag men sitter kvar nu dock lite irriterande.

Produkten GeForce RTX 5080 16GB VENTUS 3X OC PLUS art nr mit nummer på din order har fått ett ändrat leveransdatum. Vid release fick vi endast in ett begränsat antal i lager och de skickades ut till de kunder som var snabbast med att lägga sin beställning.

För tillfället är den här modellen slutsåld men vi jobbar på att få in fler i lager. Vi skickar ut dem i tur och ordning samt hör av oss med en leveransbekräftelse så fort din order är på väg.

Har du frågor om din order mitt nummer? Hör av dig till oss på mejl, chatt eller telefon: https://www.netonnet.se/content/customerservice/kontakta-oss/.

Tänk på att ha ditt ordernummer när du kontaktar oss.

Med vänliga hälsningar

Jag var väldigt seg med NetOnNet och försökte där efter att de korten jag ville ha inte gick att få tag på nånstans. Jag dröjde till 15:07 med samma kort som du och det är nu på väg med PostNord.

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tferr:

Plus verkar ha lite större kylare.

21 grams skillnad i vikt och exakt samma mått. Det måste göra enorm skillnad. I priset, that is.

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt, hade gett upp helt efter försöket igår att knipa ett kort. Beställde ett 7900 XTX i ren frustration då alla andra delar till nya burken är monterade och klara.

MEN! Imorse så drog jag in på prisjakt för att se hur illa det var, såg att Computer Salg hade ett Gigabyte RTX 5080 i lager! Testade att lägga in i korgen och boom!!! Det gick igenom Fick avbeställa 7900 illa kvickt men det hade inte hunnit skickas )

Visa signatur

Antec Performance One P193 | Intel Core i7 2600K | ASUS P8P67 PRO B3 | ASUS GeForce GTX 570 1280MB | Fractal Design Newton R2 1000W | Intel X25-M G2 80GB | Samsung SpinPoint F1 1TB 7200RPM 16MB Retail Corsair 8GB (2 x 4GB) 1600MHz XMS3

Permalänk
Medlem

Woho, Proshop har precis slickat frimärket på mitt Asus Prime 5080. Det trodde jag aldrig!

Permalänk
Skrivet av nallelol2:

Gick från "lägg till i kundvagn" till orderbekräfelse på literally 5-10 sekunder och kunde ändå inte säkra ett kort från första batch... Svårt att vinna över bottar...

När är det leverans datum för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali Sina Assadinia:

När är det leverans datum för dig?

Inet har sagt till mig att leveransdatumen för de i kö inte har någon verklighetsförankring. Finns ingen information än om kommande leveranser.

Permalänk
Medlem

Fick med ASUS 5080 TUF idag. Blev chockad över hur stort kortet var.

Något som stör mig är att det sag'ar, ganska mycket dessutom.
Har för närvarande en anti-sag bracket, men aldrig varit med
om att ett helt nytt kort har så mycket sag.

Någon som har samma erfarenhet?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming GT302 | ASUS TUF Gaming X870-Plus WIFI | ASUS TUF Gaming LC II 360 A-RGB | ASUS TUF RTX 5080 | AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL28 | Corsair RM1000X ATX 3.1 | Samsung 990 PRO SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon86:

Fick med ASUS 5080 TUF idag. Blev chockad över hur stort kortet var.

Något som stör mig är att det sag'ar, ganska mycket dessutom.
Har för närvarande en anti-sag bracket, men aldrig varit med
om att ett helt nytt kort har så mycket sag.

Någon som har samma erfarenhet?

Skicka en bild med en rätt vinkel som jämförelse får vi?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Har precis installerat mitt Asus 5080 Prime oc i datorn och fungerar prima hitills

Var lite förvånad över att mitt 3080 tuf var större.

Skrivet av nallelol2:

I aint no bot! Hoppas ni får era kort snart.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Kjøpte ett Asus OC 7900xtx før 10400 kr + ett spel før 2 dagar sedan från proshop. kanon deal. Jæmnfør gærna med 5080 i tester och pris om du ser bort ifrån RT 5000 serien ær ett skæmt..

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42