Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Började spela igen på en OLED 77" 4K @120hz och satan vad snyggt det är. Spelar på high. Helt otroligt.

Hoppas på att 2an kommer inom en snar framtid. Detta var ändå deras första spel. Tror 2an kommer bli ännu bättre!

Började känna på det igen nu på 48" 4K OLED och ja blev närmast chockad hur snyggt det blev. Första genomspelningen var på en 35" 1080p ultrawide. Grymt format men inte bästa bildkvaliten. GTX 580 hade tufft ens fixa 30 fps. Mitt 3080 fixar Skalitz i väldigt nära locked 60 fps i max inställningar.

Dock hade jag lite väl mycket loadingscreens som verkligen dödar immersionen. Installerar om nu på SSD så det blir lite mer hanterbart men det är väl det största tecknet på gammalt spel.

Animationerna visst inte de smidigaste man någonsin sett heller och ingen hdr eller raytracing men texturerna är å andra sidan mer högupplösta än moderna spel som offrar upplösning för mer realistisk ljussättning ex.

Testade hardcore mode men kommer nog gå för normal. Sprang runt som en skållad råtta i skalitz för att hitta en snubbe. Hittade honom ej så lite för hardcore. Minns som spelet var hyfsat utmanande på normal ändå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ännu en dag. Har hoppat av mainstoryn försöker jobba ikapp med side quests men det går dåligt quest loggen bara växer och har ändå halvmissat en del timed quests.

Har en fullt pimpad warhorse Jenga nu. Får duga fram till man tycker sig ha ekonomi för priboslavitz.

Ska försöka fixa Millers quests också. Tanken är att man ska bli adlig så får busa av mig på yngre dagar.

Ser inte fram emot att leva alkemi. Tar en enorm tid stå och mata portioner. Marigold eller poison är väl de mest tidseffektiva.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ska man gå upp i main level är det bra göra main quests. 60h snart och man är faktiskt lika hooked som första svängen.

Jag är lite orolig för kcd II hur ska det gå toppa detta. Kan de stå emot trycket att strömlinjeforma för mer accessibilitet?

Nu är svårighetsgraden i kcd en snygg illusion. Jag trodde ärligt att jag blev bättre på att slåss och det var iaf till en viss del skillbaserat men märker nu vilka tärningar som kastas för att blocka mina attacker.

Började med priboslavitz. Trodde jag hade en bra bank med 25k groschen men det räcker ingenstans.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Världens bästa rpg genom alla tider gratis idag på Epic store.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Otroligt sömnigt forum. Kcd 2 släpptes idag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Otroligt sömnigt forum. Kcd 2 släpptes idag

Tyckte också det är konstigt. Jag satt och letade efter tråd men hittade ej. Får se när jag ger mig på detta spel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Suttit och spelat KC:D2 över 6h på raken nu, ska nog upp och jobba vid 6 så kanske dags att sova

Asgrymt spel.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem

Kändes skönt att starta ett nytt spel som inte har typ stutters eller annat dylikt lagg, inte spelat mycket mer än 5 timmar än så har väl inte sett så mycket än, men det verkar lovande. Vet ju vad jag ska göra i helgen iaf

Permalänk
Medlem

Köpte KCD2 igår, riktigt lovande men också något svårare än andra spel i liknande genre. Jag måste träna mer på strid helt enkelt.

Launch trailer - Whohooo Henry... our hero Henry. The fellow who helps his fellow man. *His fellow man*

Edit: Här är hela "Our hero Henry"

Permalänk
Medlem

Vet inte om striderna är som i ettan. Jag trodde jag blev bättre på striderna eftersom men när jag lirade om det så förstod jag att jag bara fick bättre tärningskastningar. Men jag trodde verkligen det var skillsbaserat i första genomspelningen lol

Fick hem det efter 20h nedladdningstid. Verkar va fullt spelbart med 7800x3D och 3080 om man inte måste ha 60 fps eller lira i 4K i alla fall. Testade ULTRA var tvungen aktivera DLSS quality då fick jag fps som kändes stabila iaf som hittills inte dippat under 45 fps. Inte optimalt bildflyt går kanske hitta någon inställning på ultra som jag kan va utan förvisso. Sen finns det ju experimental också för de med bättre gpuer. Oavsett grafiken är super även med dessa kompromisser.

https://youtu.be/vXzyS3fh1ZQ?si=Q6ViDTpwlk4A993Q

Rätt brutal skillnad i prestanda

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Atmosfären och så vidare är helskön i KC2 och jag skulle jättegärna spela det. Men så tittar jag på videor och ser Henry lära sig strida, och då tappar jag allt intresse. Kan det finnas eller komma ett sätt att kringgå striderna?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Atmosfären och så vidare är helskön i KC2 och jag skulle jättegärna spela det. Men så tittar jag på videor och ser Henry lära sig strida, och då tappar jag allt intresse. Kan det finnas eller komma ett sätt att kringgå striderna?

Pilbåge/crossbow? Har man häst kan man i regel välja sina strider. Striderna var inte en så stor del av ettan som man kanske förväntar sig om det är som originalet iaf. För det mesta springer du bara runt och gör fetch quests och snackar med folk. I ettan kunde du faktiskt ta dig igenom hela liret utan att döda någon förutom ev Runt?

Apropå smyga är jag lite nyfiken hur det är jämfört med ettan? Fann det bra svårt försöka köra assassins creed man tog en eller två sen sket det sig i regel då vakterna hade lite för realistisk line of sight för min planering Har de utvecklat den biten?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jisses, sålde över en miljon första dan läste jag Synd att jag aldrig blev vän med fightingsystemet i ettan

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Techpowerup har gjort en GPU benchmark för KCD2
https://www.techpowerup.com/review/kingdom-come-deliverance-i...

Permalänk
Medlem

KCD2
Följer upp Techpowerups test ovan med ett från Hardware Unboxed.

No RT, No Frame Gen, Max Optimization! - Kingdom Come: Deliverance II GPU Benchmark

Permalänk
Medlem

KCD2
Gjorde en grov miss igår. Efter att ha blivit klar med introduktionen och släppt lös i världen ignorerade jag helt en kvinna som började babbla med mig.. vände mig om och sprang iväg. Så hitta jag ett uppdrag som var en rejält bit bort och utan häst så tog jag mig fram till fots. Vid en flod var det ett gäng som satt. Jag passerade nära dem, de började skrika om att det var deras läger, om jag inte drog skulle jag få. Så sprang iväg så snabbt jag kunde åt ett håll, men det räckte inte och de började jaga mig. Sprang till staminan tog slut och började gå/jogga, direkt börade de hugga mig i ryggen och jag dog. Sen kom jag att förstå att savesystemet är väldigt speciellt, man måste göra en potion för att spara. Tillbaks till start alltså... suck. Men det var ändå kul på något sätt. Ska fixa savepotions nu.

Permalänk
Medlem

Testade spelet idag för första gången. Jag spelade KDC 1 på typ release dagen och det är extremt mycket bättre polerat.

Jag ska spela ut detta spelet. Kom tyvärr aldrig igenom KDC 1. Har svårt att fullfölja spel.

Inte provat några grafikinställningar utan körde direkt på medium 4k med dlls performance. 5600x och 3080. Någon som har åsikt om detta? Inte tänkt på vad FPSen ligger på men flyter bra!

Nu ska man bara hitta tid att spela... Gillar att man börjar urkass igen. Det nya är väl att man nu kan läsa vilket är förståeligt. Nästan överdrivet mycket svärande hittils. Påminner om England.

Edit: Spelar med handkontroll, en ps5 kontroll. Trodde kontrollen gick sönder, helt plötsligt blev knapparna där bak L2 och R2 tröga helt plötsligt. Slog mig sen att så ska det vara, aldrig varit med om det innan i något spel!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De har fixat kcd så du kan nog testa ettan igen. Tror inte det spelar så stor roll i vilken ordning du kör dem dock.

Försöker hålla mig från kcd 2 ett tag till. Harvar morrowind nu. Till skillnad från kcd så var det definitivt inte så bra som man mindes det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De har fixat kcd så du kan nog testa ettan igen. Tror inte det spelar så stor roll i vilken ordning du kör dem dock.

Försöker hålla mig från kcd 2 ett tag till. Harvar morrowind nu. Till skillnad från kcd så var det definitivt inte så bra som man mindes det

Gillar man Morrowind, gillar man också KDC. 😄

Har dött en del, klarar inte döda någon. Särskilt svårt när dom ofta är 3-4 stycken. Det ända jag har att klaga på hittils är hur långsamt och "svårt" det är att snabbt få fram ett vapen i tid innan man blir slagen. Samt lite besviken på världen hittils, hittar mest massa birds nest och inga intressanta platser. (Kommer nog få ta tillbaka detta)

Höjt i 4K till high och DLSS quality. Flyter bra gissar runt 80 fps med ett 3080. Perfekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något jag blir otroligt irriterad på är när man ska slåss mot någon. Jag har kanske min vanliga gear på mig utan rustning osv. Så nu ska jag sparra med en kille och då kan jag inte byta till rustning osv. Att man hinner bli dödad innan man ens får upp vapnet är också illa.

Visa signatur