Permalänk
Medlem

Frakta dator+skärm på tex. tåg

Tjena!
Har aldrig fraktat en dator+skärm längre sträckor utan bil förut och tänkte höra om ngn kunde ge lite tips i vad bästa sättet att frakta en extern skärm på tex. tåg är? Bara slänga ner i en resväska med massa mjukt runt eller vad har ni för andra tips?
Min dator är en laptop så den är rätt enkel att få med sig men just den externa skärmen hade jag lite funderingar kring hur man ska få med sig den på ett säkert sätt.

Mvh, Lindhan

Edit: kan ha hamnat i fel del av forumet

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem

Det är därför jag ofta sparar kartongen skärmen kom i. Det gör att jag enkelt kan packa den på ett säkert sätt när jag behöver flytta på den i framtiden.

Men har du ingen sån kartong längre så lägg den i en flyttkartong och lägg kuddar eller annat mjukt runt så att den ligger still i lådan.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Det beror lite på... Ska du frakta dator+skärm en gång? (t.ex. vid flytt) Eller ska dem även tillbaka igen om någon dag? (t.ex. vid LAN)

Laptopen är ju inga problem att flytta på, den kan du bara slänga ner i ryggsäcken/resväskan så var det löst!
Skärm kan bli lite svårare beroende på hur stor den är och om den är böjd etc. En platt skärm på runt 23"-27" hade jag personligen bara tagit av foten och sedan virat skärmen i en extra stor badhanduk om du ändå bara ska vara iväg en kortare tid. Men om du ska flytta eller om det är en väldigt lång resa så hade jag definivt lyssnat mer på vipers svar ovan. ^^

Permalänk
Medlem

@vipers
@Militias

Tack för era svar! Den e på 24" och platt så inte överdrivet stor!
Tanken är att jag ska försöka återuppleva ungdomen och köra ett CS2-LAN med grabbarna och ska därför frakta med den till orten vi tänkt vara på under påsken! Så det är enbart ett par dagar, lät som ett bra tips att skruva av foten sen vira in skärmen i något mjukt sen kanske ner i en väska eller dylikt?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhan:

@vipers
@Militias

Tack för era svar! Den e på 24" och platt så inte överdrivet stor!
Tanken är att jag ska försöka återuppleva ungdomen och köra ett CS2-LAN med grabbarna och ska därför frakta med den till orten vi tänkt vara på under påsken! Så det är enbart ett par dagar, lät som ett bra tips att skruva av foten sen vira in skärmen i något mjukt sen kanske ner i en väska eller dylikt?

Men härligt med ett fint LAN! Det borde gå hur bra som helst att bara dra ner den i en väska med lite mjukt runt.