Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Min iPhone tror jag är i Norge

Permalänk
Medlem

Min iPhone tror jag är i Norge

Av någon anledning när jag kollar YouTube så är all reklam på Norska och använder jag Safari tror även den att jag är i Norge. Googlar jag på nånting får jag enbart upp norska affärer och vad saker kostar där. Jag bor inte ens i närheten av Norge och det börjar bli rätt störande då vi ofta kollar upp saker på arbetsträningen bland annat och då vill man ju ha svenska resultat.

Det är en IPhone 14 PRO Max.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Av någon anledning när jag kollar YouTube så är all reklam på Norska och använder jag Safari tror även den att jag är i Norge. Googlar jag på nånting får jag enbart upp norska affärer och vad saker kostar där. Jag bor inte ens i närheten av Norge och det börjar bli rätt störande då vi ofta kollar upp saker på arbetsträningen bland annat och då vill man ju ha svenska resultat.

Gå in på!

Inställningar

Allmänt

Språk och region

Där står det Region, kolla så att Sverige är din region och inte Norge i det här fallet!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Tipsar om att testa dessa stegen nedan och se om det vill fungera.

1. Check Location Services:
    Go to Settings > Privacy > Location Services.
    Make sure Location Services is turned on.
    Scroll down and ensure that the apps you want to use your location have the correct permissions.

2. Update Time Zone:
    Go to Settings > General > Date & Time.
    Turn on Set Automatically. This should update your time zone based on your current location.

3. Check Region Settings:
    Go to Settings > General > Language & Region.
    Make sure the region is set to your current location.

4. Restart Your iPhone:
    Sometimes, simply restarting your iPhone can resolve location issues.

5. Reset Location & Privacy:
    Go to Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset.
    Select Reset Location & Privacy. This will reset your location settings to the factory defaults.

6. Update iOS:
    Make sure your iPhone is running the latest version of iOS. Go to Settings > General > Software Update.

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Gå in på!

Inställningar

Allmänt

Språk och region

Där står det Region, kolla så att Sverige är din region och inte Norge i det här fallet!

/Lifooz

Skrivet av ThunderFrames:

Tipsar om att testa dessa stegen nedan och se om det vill fungera.

1. Check Location Services:
    Go to Settings > Privacy > Location Services.
    Make sure Location Services is turned on.
    Scroll down and ensure that the apps you want to use your location have the correct permissions.

2. Update Time Zone:
    Go to Settings > General > Date & Time.
    Turn on Set Automatically. This should update your time zone based on your current location.

3. Check Region Settings:
    Go to Settings > General > Language & Region.
    Make sure the region is set to your current location.

4. Restart Your iPhone:
    Sometimes, simply restarting your iPhone can resolve location issues.

5. Reset Location & Privacy:
    Go to Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset.
    Select Reset Location & Privacy. This will reset your location settings to the factory defaults.

6. Update iOS:
    Make sure your iPhone is running the latest version of iOS. Go to Settings > General > Software Update.

Verkar som det funkar nu. Allting va inställt på svenska men en inställning var inställd på nuvarande region. Google säger Sverige nu iaf så tack som bara den för tipsen och ska kolla YouTube när jag kan

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tobitheo:

Du har det bra du.
Jag brukar åka på att min mobil prompt ska ha finska inställt på vissa siter!
Inget illa om finska, men jag har något svag läsförståelse i finska språket.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du har det bra du.
Jag brukar åka på att min mobil prompt ska ha finska inställt på vissa siter!
Inget illa om finska, men jag har något svag läsförståelse i finska språket.

Haha tur vet jag inte. Norska och danska har jag skitsvårt för även fast det är rätt snarlikt svenskan. Varför vet jag inte.

Fast man kanske kan säga tur för hade det vart finska hade jag nog nollställt hela telefonen i min jakt på problemet för att sen gå tillbaka till min gamla Xiaomi 😂