Här är priserna på Geforce RTX 5070 Ti-korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Du måste räkna med dollarkursen som fanns när MSRP sattes. Dollarn har tappt 4% sista tiden mot SEK.

Låter rimligt, måste ha varit kring 6% över dagens pris då.
Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det stämmer inte. Svårt att säga med 100% säkerhet varför det hände men skulle gissa att det har med vår cache att göra.

Detta släpp var precis lika illa som med övriga 5000-kort om inte värre, att ni aldrig lär er.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sweisdapro:

Bara jag som tycker det är intressant att de säger att 5070Ti är snabbare i alla upplösningar enligt deras "relative performance", men enligt "Average FPS" är 7900XTX snabbare i 1080 och 1440p

Vidare konstigheter syns i "minimum FPS" där 7900XTX har högre FPS-värden i alla upplösningar, men sen har 5070Ti helt plötsligt högre "Relative Minimum FPS" i 4K

De är helt klar jämna, men jag fattar bara inte hur de räknar

Average 1440p är den enda som ser lite konstig ut, stirra dig inte blind på placeringarna när de har samma siffra.

Average 1080p har båda 184.2 fps och blir slumpen som säger vilken som ligger överst; 7900XTX är därmed inte snabbare utan hamnade bara högst upp.
Average 1440p vinner 7900XTX med 0.9% men båda visas som 100% i relative. Oklart om de räknar annorlunda eller trunkerar/avrundar nedåt så 0.9% blir 0% skillnad här?

I minimum fps 4K är det 72.2 fps mot 71.9 fps så 0.4% skillnad som ju bör avrundas till 0% skillnad som de gör, när båda visas som 100% i relative-grafen. (Återigen med slumpvald positionering eftersom de är lika.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inet:

Det stämmer inte. Svårt att säga med 100% säkerhet varför det hände men skulle gissa att det har med vår cache att göra.

För mig så kom jag till kassan och när jag verifierade med bankid fick jag ett error med instabox. Sedan dog siten för mig.

Permalänk

Fick precis

Hej!
Order packas nu och är snart på väg. Inom kort skickas en spårningslänk till dig via e-post. Inga ändringar kan längre göras.
Vänligen,
Inet.

beställde ett MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC kostade 10 579 kr tycker priset känns acceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Average 1440p är den enda som ser lite konstig ut, stirra dig inte blind på placeringarna när de har samma siffra.

Average 1080p har båda 184.2 fps och blir slumpen som säger vilken som ligger överst; 7900XTX är därmed inte snabbare utan hamnade bara högst upp.
Average 1440p vinner 7900XTX med 0.9% men båda visas som 100% i relative. Oklart om de räknar annorlunda eller trunkerar/avrundar nedåt så 0.9% blir 0% skillnad här?

I minimum fps 4K är det 72.2 fps mot 71.9 fps så 0.4% skillnad som ju bör avrundas till 0% skillnad som de gör, när båda visas som 100% i relative-grafen. (Återigen med slumpvald positionering eftersom de är lika.)

Se där, tur att någon läser mer noggrant!

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk

Någon som beställt från Komplett som hört något angående sin beställning? Jag fick reserverat med grönt förrut, dock så står det fortfarande inte "Behandlas", endast beställning mottagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Sanningen är väl snarare att de är väldigt jämna.
https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-5070-ti-ve...

Det är det enda testet som det ser jämt ut i. I alla andra tester, GN, HU, DerBauer o.s.v. är det större prestandagains för 7900 XTX

Visa signatur

MOBO: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | GPU: Asrock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming OC 24GB | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylning: Thermalright Peerless Assassin 120 | Skärm: 42" OLED 4K LG C3 | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder V2 X Hyperspeed | SSD: Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB | PSU: NZXT C1000 1000W ATX 3.1 | Chassi: be quiet! Shadow Base 800 FX | OS: Windows 11 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numtonumt:

Någon som beställt från Komplett som hört något angående sin beställning? Jag fick reserverat med grönt förrut, dock så står det fortfarande inte "Behandlas", endast beställning mottagen.

Hade också grönt. Står behandlas på min med. Lite längre ner står det: Leverans: Öppen (Beställd, förväntas i lager (1 st). Du kommer att meddelas så snart varan har skickats.)

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Hade också grönt. Står behandlas på min med. Lite längre ner står det: Leverans: Öppen (Beställd, förväntas i lager (1 st). Du kommer att meddelas så snart varan har skickats.)

Jag har inte texten Beställd efter, endast "Leverans: Öppen" 🤔Eller var det det som stod innan den gick över till "leverans öppen"?
Jag har inte Behandlas heller Det är väl skumt när det var grönt? Eller är Komplett bara sjukt sega?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numtonumt:

Jag har inte texten Beställd efter, endast "Leverans: Öppen" 🤔Eller var det det som stod innan den gick över till "leverans öppen"?
Jag har inte Behandlas heller Det är väl skumt när det var grönt? Eller är Komplett bara sjukt sega?

Var lite otydlig. Står endast order mottagen på min såklart, inte behandlas. Det verkar segt iallafall. Jag blev osäker. Törs inte svara på det. Lättare att visa en bild kanske. 😁

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Var lite otydlig. Står endast order mottagen på min såklart, inte behandlas. Det verkar segt iallafall. Jag blev osäker. Törs inte svara på det. Lättare att visa en bild kanske. 😁 <Uppladdad bildlänk>

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

När beställde du?

Drog ut ganska mycket på det då jag inte var säker på om jag ens ville ha det. Fick orderbekräftelsen 15:17 så någon minut innan det gissar jag på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

@pantburk fick du tag i några kort?

Mvh

@Aeig

Jag hoppade över, de får göra något åt denna ström kontakt innan jag köper nNvidia igen 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Spelar mest cyberpunk och liknande spel och där är multi frame gen viktigt för mig. Lämnar såklart tillbaka den ifall jag inte får en rimlig peng för rtx 4080 tufen.

Reflex 2 och andra funktioner är också initiellt exklusiva till rtx 5000

Gick själv från ett 4080 till ett 5080 Astral, väldigt nöjd. Speciellt när det klockar som det gör.
Jag själv, var negativ till multi frame gen innan jag fick prova det.

Ganska så nice att ha 200+ fps med maxad RT + PT i Cyberpunk med 3x MFG

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Poff sade det, och korten tog slut. Happ.

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Drog ut ganska mycket på det då jag inte var säker på om jag ens ville ha det. Fick orderbekräftelsen 15:17 så någon minut innan det gissar jag på.

Tog säkert slut, även fast det stod att det fanns kort kvar. Sidan kraschade oxå vid den tiden.

Det stod att det var 5st ASUS PRIME-kort kvar när jag beställde men jag blev utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

Tog säkert slut, även fast det stod att det fanns kort kvar. Sidan kraschade oxå vid den tiden.

Det stod att det var 5st ASUS PRIME-kort kvar när jag beställde men jag blev utan

Mycket möjligt. Stod 50+ fortfarande då jag beställde men det vet man ju att det sällan hänger med i sådana stunder. Jag kommer dock inte gråta om jag inte får det då jag väntar på ytterligare ett ”reservkort” från NoN.

Permalänk

ingen annan än jag som beställt från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Gick själv från ett 4080 till ett 5080 Astral, väldigt nöjd. Speciellt när det klockar som det gör.
Jag själv, var negativ till multi frame gen innan jag fick prova det.

Ganska så nice att ha 200+ fps med maxad RT + PT i Cyberpunk med 3x MFG

Jag var också skeptisk, men efter ha kört Alan Wake 2 i 1440P Ultra + Path Tracing + MFG på min 240Hz OLED är jag såld

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syglarn:

Vad är alternativet?

Tittade efter AMDs kort, som 7900 XT, som är billigare, men också inte lika kraftfullt. Så känns inte mer prisvärt heller, köp Nvidia för 25% mer, och få 20% mer prestanda, och allt annat som gör att Nvidia kan ta premiumpriser över AMD

Ser väldigt få köpvärda kort alls idag

9070XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

För mig är Reflex det som gör att jag inte kan välja AMD. Reflex i CS2 har varit en gamechanger för mig. Ser verkligen fram emot Reflex 2, större än DLSS för mig.

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Var lite otydlig. Står endast order mottagen på min såklart, inte behandlas. Det verkar segt iallafall. Jag blev osäker. Törs inte svara på det. Lättare att visa en bild kanske. 😁 <Uppladdad bildlänk>

Skrev lite om just detta på sidan innan. Det betyder att du inte fick ett kort nu men får ett vid nästa leverans. Leveransdatum är okänt än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Skrev lite om just detta på sidan innan. Det betyder att du inte fick ett kort nu men får ett vid nästa leverans. Leveransdatum är okänt än så länge.

Ah, tack för klargörandet. Då blir det nog en avbeställning för min del. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numtonumt:

Lyckades möjligen skaffa ett på Netonnet, har någon erfarenhet sedan tidigare huruvida "Mottagen" i beställningen ändras till behandlas eller liknande om man lyckades få tag på ett eller inte?

Stod innan "Mottagen" på orderstatus, sedan "Redo att plockas" efter ca 2-3h~ och nu "Skickad" med en Postnord spårningslänk. Så antar att jag lyckades få en. Betalde dock för express leverans.

Jag satt och F5:ade Komplett, Proshop och Inet men lyckades inte få något på de hemsidorna. Hade NetonNet uppe just in case och lyckades köpa en ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB PRIME OC flera minuter efter lansering

Permalänk
Skrivet av Djungeluffe:

ingen annan än jag som beställt från webhallen?

Fick igenom en beställning prick 15:00. Ordern är bekräftad men det står "saknas i lager" när man kollar på beställningen. Står dock "2-4 dagar" i bekräftelse-mailet men det är inget jag vågar tro på.

Permalänk
Skrivet av robic:

Stod innan "Mottagen" på orderstatus, sedan "Redo att plockas" efter ca 2-3h~ och nu "Skickad" med en Postnord spårningslänk. Så antar att jag lyckades få en. Betalde dock för express leverans.

Jag satt och F5:ade Komplett, Proshop och Inet men lyckades inte få något på de hemsidorna. Hade NetonNet uppe just in case och lyckades köpa en ASUS GeForce RTX 5070 Ti 16GB PRIME OC flera minuter efter lansering

Jag beställde exakt samma kort från NetOnNet, med expressleverans, 15:04. När fick du orderbekräftelsen, om jag får fråga?

Permalänk
Skrivet av Ristorally:

Fick igenom en beställning prick 15:00. Ordern är bekräftad men det står "saknas i lager" när man kollar på beställningen. Står dock "2-4 dagar" i bekräftelse-mailet men det är inget jag vågar tro på.

Fick igenom en prick 15.00 jag med, på faktura. Ordern finns inte på min profil än. Står att de väntar på min betalning på ordersidan. Så du lär ju ha större chans än mig iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Låter rimligt, måste ha varit kring 6% över dagens pris då.
Tack för svaret

ÅF har också påslag mot valuta ändringar. De har 50öre-100 öre extra över växlingen.

MSRP *13.5-14 brukar stämma rätt bra msrp *14=1 579:-

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojomondag:

Fick precis

Hej!
Order packas nu och är snart på väg. Inom kort skickas en spårningslänk till dig via e-post. Inga ändringar kan längre göras.
Vänligen,
Inet.

beställde ett MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC kostade 10 579 kr tycker priset känns acceptabelt.

Grattis, hoppas hörselskydd ingår 😅 nej jag är inte bitter . Fan oxå