Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Spring Falls. Mysigt casual indie puzzle.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

Det var Baldurs Gate 3. Det är ganska länge sedan nu men jag ska ge mig på Starfield när jag fått tag på ett RX 9070 XT. Jag kanske tar upp Elden Ring igen också men många bossfajter var för svåra för mig.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3 för mig också - lite sugen på att spela igen och testa lite andra spår, men det får nog dröja lite.

Permalänk
Medlem

Untold Stories

Trevligt litet spel

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

En av de mysigaste plattformsspel jag har lirat.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the great circle

Ett otroligt vackert äventyr, med gameplay taget rakt från 2005. Hade gjort sig bättre som film.

6/10 trötta stealth-sektioner.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

God of war 3 på ps3
Mycket bra spel

Permalänk
Medlem

Sniper Elite Resistance!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Horizon Forbidden West och dess expansion, Burning Shores.

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

Tror det senaste spelet jag klarade var Animal Well, dessförinnan Baldur's Gate 3.
Försöker traggla mig igenom KCD2 men det blir ett par timmar och sedan en paus på en dag eller två. Bra spel, men har svårt för single player open world rpgs.

Av någon anledning sitter jag hellre och nöter PoE2 eller Last Epoch trots att det är rätt hjärndött (kanske är därför? 😁)

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk Phantom Liberty. Väntat på nytt grafikkort för att spela det med ray tracing och allt lull, så nu var det dags.

Inte spelat mycket Cyberpunk sedan 1.0 dagarna så det var imponerande hur mycket som ändrats!

Dock gillade jag inte riktigt PL storyn, ganska meh.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Bra kvalité på dessa, har den som fidget spinner, har klarat det hundra gånger minst.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Zelda: Breath of the Wild

Permalänk
Medlem

Räknas binding of Isaac eller måste man klara ALLT?

Permalänk
Medlem

Disco Elysium på Switch

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Om man kan kalla det klarat är en annan femma.
Crusader Kings 3, ett spel där man kan på börja nya kampanjer hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5900X, HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16, ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1, WD Black SSD SN770 2TB

Permalänk
Medlem

Space Marine II - kul, men kampanjen var alldeles för kort och jag är inte intresserad av av PVP eller PVE delen. Tycker spelet fått överdrivet höga betyg. Storyn var ju rätt ytlig. Bra gameplay, men ganska repetitivt efter ett tag. Tråkiga vapen som typ alla känns same same. Kunde lätt köra genom hela kampanjen med första vapnet man fick.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hjälpsam

Kampanjläget i SM2 är det senaste jag klarat.
Iofs kommit lite mer content efter det, men var klar då i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Disco Elysium på Switch

Fan... tack för påminnelsen att jag måste fortsätta mitt dekadenta äventyr när jag är klar med Kingdom Come II.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Space Marine II - kul, men kampanjen var alldeles för kort och jag är inte intresserad av av PVP eller PVE delen. Tycker spelet fått överdrivet höga betyg. Storyn var ju rätt ytlig. Bra gameplay, men ganska repetitivt efter ett tag. Tråkiga vapen som typ alla känns same same. Kunde lätt köra genom hela kampanjen med första vapnet man fick.

Jag jämför det bara med World War Z av samma utvecklare på samma motor. WWZ är ett toppspel, riktigt strategiskt. SM2 så känns det mer som man är med i en förregisserad teater. Man ser en massa monster som inte går att skjuta på, på avstånd, och dom kommer klättra upp till närstrid typ oberoende på hur man hanterar situationen.

Spelmässigt känns som ett nerbantat WWZ skulle jag säga,, jag hade hellre sett ett uppskalat och fler strategiska element.

Men, jag är inte 40K fan, och det är möjligt att power fantasyn fungerar om man är det.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

The Invincible. Ett äventyrsspel i första person baserad på Stanisław Lems bok av samma namn.

Har även Klarat Life is Strang: Duble exposiure vilket jag älskar.

Permalänk
Medlem

AC Valhalla. Uppdragen är klara, sedan kan man städa upp lite annat efter sig, men i allt väsentligt klart efter 350 timmar så där...

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk

Har inte spelat spel man kan klara av senaste femton åren, de jag kör är mer "spela tills du tröttnar". Blir fortfarande en he del Diablo 3, verkar inte tröttna helt trots att det är gammalt.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk
Medlem

Inser att jag knappt spelar klart spel numera, om inte annat spelar jag spel som inte spelas klart. Tror jag måste lösa detta!
Baldurs Gate 3 och innan de.. Elden Ring kanske?

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Medlem

Har blivit tre spel på sistone.
Replay av elden ring, denna gång med shadow of the erdtree.
Hogwarts Legacy.
Monster hunter world: iceborne.

Nu är jag redo för monster hunter wilds!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk

Nine Sols. Om ni har spelat Hollow Knight och mot förmodan inte hört talas om Nine Sols är de en stark rekommendation.

Visa signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Permalänk
Medlem

Tails of Iron 2, mysigt 2D souls-like

Permalänk
Skrivet av kamisama76:

Inser att jag knappt spelar klart spel numera, om inte annat spelar jag spel som inte spelas klart. Tror jag måste lösa detta!
Baldurs Gate 3 och innan de.. Elden Ring kanske?

Spelade Elden Ring förra året och DLCn när den släpptes. Riktigt bra är en underdrift!

Visa signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Permalänk
Medlem

2025:
Spiderman 2
Kcd2
Frostpunk 2 (om de räknas?)
Stalker 2
(Funderar på om jag kan klara mig till sommaren med bara uppföljare 🤔 blir ju dock deppigt o spara sista biten av avowed, co33 o doom)

Permalänk

Diablo 2 Resurrected, första gången jag tagit mig hela vägen till och klarat av Baal i Hell, solo. Vilken känsla, efter decennier av försök.

Visa signatur

<2x16GB Dominator DDR5 CL30@6200MHz> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX PCIe5>
<
Intel i7-14700K> <Nvidia RTX2080Ti> <Lian Li EDGE 80+ Platinum 850W>
<
MSI Spatium M580 M.2 Gen5 2TB> <Samsung 990 Pro 1TB>
<
Phanteks NV7 White> <Alienware AW3418DW>
<
Logitech Z906 5.1> <Windows 11 Pro>