Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

"The middle man" på SVTPlay.

En lagom mörk komedi med snyggt foto.

40 minuter kvar att se den nu

Skrivet av 925a:

Hyrde Gladiator 2 igår och tyckte "meh". Ettan va speciell när den kom. Den här kändes 2 timmar för kort.

Tyckte den kändes två timmar för lång. : / Och då uppskattade jag ändå den förlängda versionen av den första.

Tror de hade behövt minst en jättebläckfisk och ett par späckhuggare med monterade eldkastare på cirkusen för att ge den lite modern omphf!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

The Gorge, helt okej film

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Fattar inte hur senast sedda film kan bli flera stycken?

Såg på:
Batman Begins: Helt klart den bästa Marwelserien som har blivit omgjord till film! 8/10

Såg den först och främst för att jag hade den i 720p + att den är bra!

DC comics?

Permalänk
Medlem

Såg precis senaste Deadpool-filmen. Lite väl mycket underhållningsvåld kanske men ändå lite kul. Inget jag hade betalt för utöver prenumerationsavgiften för Diesney+ Men då det följer med så visst lite tidsfördriv skadar inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg Demon City igår, lite som John Wick fast japansk, den var väl sådär , killen tål mer stryk än en hel armé dock

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk

Demon City

"Demon City" japansk Netflix action
Helt okej hämnd historia men stod att det skulle vara "supernatural fantasy" på imdb var det ju inte alls.
3 av 5 i betyg

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolu:

DC comics?

En liten rättelse så här 18år senare😄👍

Permalänk
Medlem

Jag å dottern såg The Monkey på bio iförgår (lördag 1 mars), vi garvade lika mycket som vi kröp ihop i skräck!

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Medlem

Goebbels and the Fuhrer - mörk, skrämmande å genialisk. Tysk film som bygger på det material som bl.a Goebbels lämnade efter sig och som man fann efter kriget. Bör ses! Räknas väl som drama dokumentär men är enormt sevärd.
Propaganda åt folket, någon som ser likheterna med det som nu sker i USA?

9/10

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Såg The Unbearable Weight of Massive Talent i lördags, riktigt bra film med Nicolas Cage och Pedro Pascal!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

Contagion 9/10

Jag hoppas att alla kollade in den här 2020! Det var rysligt likt verkligheten det året, trots att filmen är från 2011! Vissa ord och uttryck som jag tidigare endast hade hört i den här filmen började plötsligt dyka upp på nyheter och från myndigheter.
Väldigt realistisk och tydligen vetenskapligt korrekt. Trots det riktigt spännande och bra!

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM

Permalänk

Igår kollade jag på Psycho, American psycho och Eyes wide shut, bra alla tre, och bara den sista som jag inte sett innan. Blir ju någon film varje dag. Lätt hänt när man har egen bio hemma, alla streamingtjäntser och 800 skivor i hyllan.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk

Tror senaste var Chappie. 10/10 Can't recommend enough.

Visa signatur

<2x16GB Dominator DDR5 CL30@6200MHz> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX PCIe5>
<
Intel i7-14700K> <Nvidia RTX2080Ti> <Lian Li EDGE 80+ Platinum 850W>
<
MSI Spatium M580 M.2 Gen5 2TB> <Samsung 990 Pro 1TB>
<
Phanteks NV7 White> <Alienware AW3418DW>
<
Logitech Z906 5.1> <Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

"Demon City" japansk Netflix action
Helt okej hämnd historia men stod att det skulle vara "supernatural fantasy" på imdb var det ju inte alls.
3 av 5 i betyg

Databasen kanske blandade ihop den med den tecknade med samma namn?

Att ta mer stryk än en strykpåse kan iof förklaras övernaturligt iof.

Skrivet av Gnarf:

Goebbels and the Fuhrer - mörk, skrämmande å genialisk. Tysk film som bygger på det material som bl.a Goebbels lämnade efter sig och som man fann efter kriget. Bör ses! Räknas väl som drama dokumentär men är enormt sevärd.
Propaganda åt folket, någon som ser likheterna med det som nu sker i USA?

9/10

Men vem är vem? Dom har ju Braun och Göhring i samma gubbe. Praktiskt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Redaktion
Redaktör

The Conjuring (2013)

En av mina favoritskräckisar.
Gillar generellt hela Conjuring-världen med alla tillhörande filmer men den första är fortfarande bäst.
Fan den är fortfarande läskig på riktigt och med bra ljud på hög volym får den en ordentlig extra dimension

8/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasiqfuXX:

Igår kollade jag på Psycho, American psycho och Eyes wide shut, bra alla tre, och bara den sista som jag inte sett innan. Blir ju någon film varje dag. Lätt hänt när man har egen bio hemma, alla streamingtjäntser och 800 skivor i hyllan.

<Uppladdad bildlänk>

Och konto på respektabel torrentsida?

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

The Conjuring (2013)

Gillar generellt hela Conjuring-världen med alla tillhörande filmer men den första är fortfarande bäst.
Fan den är fortfarande läskig på riktigt och med bra ljud på hög volym får den en ordentlig extra dimension

8/10

Den är en klassiker.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Klassikern Jurassic Park från 1993.
https://www.imdb.com/title/tt0107290/

En film som man kan se om och om igen. Känns som att man aldrig tröttnar.

Definitivt en 10a.

Permalänk

Senaste sedda:
The Last Stop in Yuma County.

På tjänsten https://www.cineasterna.com/sv/library/191/title/5651

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Om möjligt/intresset finns, skulle man kunna införa att skriva var man såg filmen?
Alltså vilken streamingtjänst man använde alt "lokalt" för exempelvis BluRay osv.

Ibland blir man nyfiken och får ge sig ut på en sökresa för att se vilken tjänst som har filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Om möjligt/intresset finns, skulle man kunna införa att skriva var man såg filmen?
Alltså vilken streamingtjänst man använde alt "lokalt" för exempelvis BluRay osv.

Ibland blir man nyfiken och får ge sig ut på en sökresa för att se vilken tjänst som har filmen.

Skulle inte hjälpa i de fall det behövs.

Om du inte direkt hittar vart filmen finns med en snabb googling så är sannolikheten hög att Sweclockers regler gör sådana kommentarer omöjliga.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

I en Facebookgrupp där jag är med i är det mycket frågor om "vart kan jag se den...".
Man får inte prata om ungefär samma saker man inte får prata om här på Sweclockers.

Där hänvisar dom till appen/tjänsten Playpilot för att ta reda på vart man ska se en viss film.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Gladiator 2 (bluray)

Tyvär inte i närheten lika bra som första filmen.

Permalänk
Skrivet av dool:

Och konto på respektabel torrentsida?

När Netflix kom så la jag ner det där, har inte sett i den riktningen sen dess. Laddade ju inte ner för att man ville utan för att det inte fanns alternativ, nu finns de och de kostar skjortan.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Skulle inte hjälpa i de fall det behövs.

Om du inte direkt hittar vart filmen finns med en snabb googling så är sannolikheten hög att Sweclockers regler gör sådana kommentarer omöjliga.

Skrivet av dool:

I en Facebookgrupp där jag är med i är det mycket frågor om "vart kan jag se den...".
Man får inte prata om ungefär samma saker man inte får prata om här på Sweclockers.

Där hänvisar dom till appen/tjänsten Playpilot för att ta reda på vart man ska se en viss film.

Men vad skulle det vara för regel som förbjuder att man säger "Hej, idag såg jag Star Wars på Disney Plus oxh tyckte den var jättebra"?

Jag pratar som sagt bara om lagliga streamintjänster ifall det det inte var uppenbart. Typ Disney+, Netflix, Prime Video, Max osv.

Permalänk
Medlem

The Dark Knight Rises

10/10

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Anora. 8/10.
Större delen av filmen är mest "ok", men slutet är väldigt träffande. Särskilt om man råkar ha erfarenhet av tjejer med trasig bakgrund och deras ofta traumatiserade förhållande till känslor och intimitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

The Conjuring (2013)

8/10

En av få skräckfilmer som är bra,resten är väl ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

South park streaming wars part 1.
Edit: betyg? Det är south park. Antingen 10/10 eller 0/10. Ser fram emot part 2 och att sen komma ikapp.

Såg om Bigger, Longer and Uncut för ett tag sen. Fan, den håller än! Därefter såg jag om Imagination Land trilogin. Den håller inte lika bra.

De har gått stadigt utför sedan säsong ~12 och framåt tyvärr :/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Såg om Bigger, Longer and Uncut för ett tag sen. Fan, den håller än! Därefter såg jag om Imagination Land trilogin. Den håller inte lika bra.

De har gått stadigt utför sedan säsong ~12 och framåt tyvärr :/

Yup. Helt klart, men sevärt ändå om nan gillar genren.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.