Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Snowrunner Coop söker goa gubbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Road Craft verkar bli ett roligt spel.

Men varför inte länka videon direkt i tråden ?

https://www.youtube.com/watch?v=7ldax1af5Wk

Jag tycker generellt om Snow Runner ...

Men ibland kan det vara frustrerande när man har mycket att leverera och man får köra samma rutt om och om igen. Om man inte ska ta en svårare rutt.
Ska man en lång sträcka så kanske det finns enkla partier, men sen svåra också.

I verkligheten är det nog väldigt få, om någon, som har så svår körning som i Snow Runner.
Ska det vara någon form av rutt som ska användas som färdväg så är det helt enkelt enklare att fixa åtminstone någorlunda rimliga färdvägar.
Jämfört med att lastbilar ska köra fast, välta, tappa gods osv lite jämt och ständigt.

Eller som en sån sak som att på vissa kartor så finns det vissa asfalterade sträckor, ibland lite längre asfalterade sträckor t.o.m.
Men sen ska det ligga stenar och grenar och grejer på vägen så om man kör lite fortare så får man massa skador ändå.
Ibland kan det gå att knuffa undan stenar och så.
Men om man reser mellan kartor så är det nollställt när man kommer tillbaka.
Vilket iofs delvis är bra, för det kan också vara att om man kör på leriga ställen så blir det mer uppkört och svårare att komma fram. Men det nollställs också.

Alltså i det stora hela så gillar jag snowrunner.
Men ibland känns det som att det blir lite för mycket.
och ibland kan det vara lite frustrerande att man inte kan göra något för att förändra/förbättra leder.
Ja förutom de ställen man kan bygga broar då. De är bra.
Ja det finns också vissa uppdrag att rensa upp stenras och sånt för att frigöra en väg.
Men ofta är det mycket debri kvar.
Nästan så det skulle vara ytterliggare ett uppdrag för att rensa upp ordentligt.

Men i Road Craft verkar det som att man just har möjligheten att fixa det mesta man kan tänkas vilja fixa.
Bara hoppas att det inte blir 95% konstruktion, utan att även utforska och köra transporter och sånt fortfarande är en viktig del. Att de får till en bra balans.

Håller med i mycket i det du säger.
Minns nått ”skit” uppdrag man skulle köra olika logs från en del av kartan över till en annan, utan någon viktig poäng utan det skulle bara levereras.

Själv gillar jag inte bonde uppdragen att man ska så och skörda, ser inte poängen med i det här spelet då finns det bättre alternativ för det ändamålet.

En annan sak i spelet är att det ibland kan vara lättare att köra på truckar/containers för att flytta dem eller tvärtom.
Eller om det går trögt i en backe bara koppla loss trailern och dra med vinschen istället så är ekipaget lätt som bomull.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ser att det har

PRE-ORDER NOW för RoadCraft.

En standard utgåva och en Rebuild edition.
På Steam finns också en Loyalty Bundle.

Steam
RoadCraft - Standard Edition - Preorder - 39,99€
RoadCraft - Rebuild Edition - Preorder - 49,99€

Epic Games Store
RoadCraft - SEK 410
RoadCraft - Rebuild Edition - SEK 529

Steam Loyalty Bundle

SnowRunner + RoadCraft Loyalty Bundle - 52,48€
With the Loyalty Bundle, get 25% off on RoadCraft if you already own SnowRunner.
-25%
Your Price: 29,99€

SnowRunner + RoadCraft – Rebuild Edition Loyalty Bundle - 63,98€
With the Loyalty Bundle, get 20% off on RoadCraft - Rebuild Edition if you already own SnowRunner.
-20%
Your Price: 39,99€

Lite småsurt att de som tar Loyalty Bundle med standardutgåvan får 25% rabatt medan om man tar Rebuild Edition så får man bara 20% rabatt.
Borde inte Rebuild Edition också ge 25% rabatt ?

Nåja...

Permalänk
Medlem

Bulldozer

Smygtitt på ett fordon bulldozern.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har du förbokat redan?
Eller väntar du till release och kollar recensioner först ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Har du förbokat redan?
Eller väntar du till release och kollar recensioner först ?

Jag väntar till releasen och recension.

Nya videon som visar lite vilka fordon som finns med.

Även smyg titt på säsong 15 av Snowrunner.

En youtuber går igenom lite om spelet och åsikter.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas det är ok att sticka in med en fråga. Vad använder ni för kontroller för att spela Snow Runner? Jag har provat både med ratt och med handkontroll. Båda har haft sina för och nackdelar. Med ratten så blir det svårt att styra vinsch samt i viss mån växlingen. Med handkontroll så blir det värre att köra. Andra tips?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hoppas det är ok att sticka in med en fråga. Vad använder ni för kontroller för att spela Snow Runner? Jag har provat både med ratt och med handkontroll. Båda har haft sina för och nackdelar. Med ratten så blir det svårt att styra vinsch samt i viss mån växlingen. Med handkontroll så blir det värre att köra. Andra tips?

Jag använder en easysmx (360 kopia) funkar ju helt okej om man inte har några större krav.

Har själv funderat på att skaffa ratt för att få mer inlevelse i spelet, hur upplever du spelat är att spela med ratt är det värt att lägga pengar på det?

Ska även tillägga att jag spelar lite euro truck och andra racingspel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Håller med i mycket i det du säger.
Minns nått ”skit” uppdrag man skulle köra olika logs från en del av kartan över till en annan, utan någon viktig poäng utan det skulle bara levereras.

Själv gillar jag inte bonde uppdragen att man ska så och skörda, ser inte poängen med i det här spelet då finns det bättre alternativ för det ändamålet.

En annan sak i spelet är att det ibland kan vara lättare att köra på truckar/containers för att flytta dem eller tvärtom.
Eller om det går trögt i en backe bara koppla loss trailern och dra med vinschen istället så är ekipaget lätt som bomull.

Fysiken och kollisionshantering kan vara störande ibland också.

Exempelvis:

Jag skulle frakta bränsle men så tappade jag last och skulle lasta om och de kolliderade på något vis så den ena

Flög up och flyter nu omkring 39 meter över marken och jag når inte den.

I verkligheten har jag aldrig haft problem med bränsletunnor som svävar 40 meter upp i luften.
Nu brukar jag visserligen inte hantera bränsetunnor i verkligheten.
Men jag har inte haft några andra tunga objekt som svävat fritt i luften heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag använder en easysmx (360 kopia) funkar ju helt okej om man inte har några större krav.

Har själv funderat på att skaffa ratt för att få mer inlevelse i spelet, hur upplever du spelat är att spela med ratt är det värt att lägga pengar på det?

Ska även tillägga att jag spelar lite euro truck och andra racingspel.

Själva körupplevelsen är mycket bättre med ratten, men det är svårare när man ska använda vinsch, kran osv. Med handkontroll kan man ju vrida och vända ganska fritt på perspektiven med handkontrollen, men det är inte lika lätt med ratten. Gillar du bilspel kan jag bara rekommendera en ratt. Jag upplever att när jag försöker köra med handkontroll så blir det lätt att man flaxar på vägen. Med ratt kommer man dit man tänkt sig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@GuessWho
Liknande sak hände mig tror jag körde på nån gren eller väggspärr skylt, så flög hela ekipaget upp i luften och fick laga och lasta om.

En annan gång så kilade sig fast en container i marken samt en traktor i ett hus, som ej gick att rubba på hur man än försökte köra på eller lyfta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga vilken discord sitter ni när ni spelar ?

Permalänk
Medlem

RoadCraft Demo

Kul nyhet, ett demo släpps den 24 Feb gäller dock bra för steam (PC) om jag förstår det hela rätt.
https://store.steampowered.com/news/app/2104890/view/75389288...
https://www.reddit.com/r/RoadCraft/comments/1irrdrh/roadcraft...

Get ready to roll up your sleeves! The RoadCraft demo will be available starting February 24 as part of Steam Next Fest (PC only). Experience the thrill of rebuilding and restoring in a world shaped by natural disasters.

🔨 What’s in the demo?

This special preview features 3 handcrafted missions to give you a taste of the full game:

🔹 Fix the Grid – Cut trees, clear the path, and reconnect a concrete factory to the power grid.
🔹 Clear the Way – Use your bulldozer to remove debris, then rebuild the road to restore supply convoys.
🔹 Seal the Breach – Recover and recycle defective pipes while creating makeshift paths using regional quarries.
Each mission takes you to a unique map filled with challenges, requiring skillful use of construction machinery to bring industries back to life.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gameplay RoadCraft

Några youtuber har fått en första smakprov av RoadCraft demot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite info och systemkrav om vad gäller demot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då var demot ute ligger på ca 50GB, ska bli kul att testa och se vilket tidigare spel det är mest likt Snowrunner eller Expeditions: A MudRunner Game...tur man är ledig imörra!

Update:
Spela klart demot nu, lättsamt spel med fokus på att få bort skit från tilltänkta vägen eller fylla upp ett dike med sand för att ta sig över det med lätt transport av föremål för att återvinna för att tex kunna bygga broar.

Inte heller någon bensin eller skademodell då fokuset inte längre ligger i att köra längre sträckor vad det verkar som, det som jag märkte att kransystemet vad inte det lättaste att navigera men det är också delvis en vanesak.

Samt att inte alla bilar verkar ha vinsch så det går inte att dra sig loss längre hur som helst likt tidigare, då får man ha den lille scouten i närheten eller en bil med kran som kan dra upp en.
Men gillar att man nu kan lasta på saker på flaket lite hur som helst en stor tunna och 4st små tex.

Av det lilla demot gilla jag spelet så får se sen hur hela spelet är och hur mycket frihet man har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första videon i din post här beskriver mina generella tankar om demon ganska så bra. Kan nog bli ett köp i framtiden

Permalänk
Medlem

Kan hålla med dessa stubbar asså 🤬

Visa signatur