Permalänk
Medlem

Värdeuppskattning ratt-pedal Logitech set

Önskar värdeuppskattning på ett logitech G920 set (ratt, pedaler och växellåda),
"Knappt använt" är en understatement där, trots det är några år gammalt nu så har det spenderat >99% i original-förpackning/låda då jag "trodde" bilspel kanske var roligare med detta, men nej, jag tröttnade efter fåtal timmar av användning, kanske jag är för jäkla lat eller svag om armarna men tangentbord & mus är min favorit-uppsättning anytime.

Jag har plockat ur gummiklossen som var monterad bakom broms-pedalen då logitech mjukvaran knappt noterade när man pressade överhuvud taget, den går förstås lätt att montera tillbaka, samt att jag öppnade ratten för att felsöka då denna ratten var drabbad av det surret som Logitechs rattar är rätt så ökända för att ofta drabbas av, visade sig att det var så simpelt som att en av DC motorerna som roterar ratten, motorns "brush" grej som överför elektricitet inte satt lika lågt som den skulle, jag tryckte till lite på skaftet för att den skulle (utan våld eller vidare styrka må jag tillägga, men den kunde inte "hoppa" i rätt plats av sig själv)

Notera på ratt-bilden hur fejk-lädret inte har så mycket som en repa eller synligt slitage.
Säg till skulle fler bilder önskas, jag har den nedpackad i en låda där jag tycks dömt den hör hemma.. Jag har fler bilder dock.

Inkluderar en exempel-bild för att illustrera vad jag syftat till, blå är notering och röd är åt hållet jag lätt pressade till, spenderade nån tid förstås med att visuellt se vad som förändrades både innan, efter och kunde avgöra vad som hade utgjort felet samt vad jag gjorde som löste problemet. Hade jag sålt denna uppsättningen hade jag antagligen sett till att garantera dess funktion i 1 månad efter anförskaffning, inte för jag hade trott det inte håller åratal av användning, men för att se så ev. köpare vet jag inte försökt lura eller begå något fult spel. (ID och sånt ofc)
Jag ställer frågan i en forum-tråd istället för en annons då jag här befrågar en värdeuppskattning, vid ev. försäljning antar jag att jag hade lagt upp en annons oavsett möjlig köpare för att då identifiera mig för lättast validera min garanti.

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis.

Permalänk
Medlem

1000-1500kr

Permalänk
Avstängd

De tiderna är förbi kanske men g923 såldes för 2000 som lägst på reor så det borde ju gå om den är 7 bra skick. Ingen jättestor skillnad direkt från g27 till g923

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Huh, intressant, well min egna uppfattning var ca 1500-2000kr inte bara för det är i nyskick men för att växellåda också ingår, men men, hade hoppats på några fler värderingar, 2 svar leder till ett medelvärde på 1650kr, (thanks chatGPT, inte en chans jag hade kunnat lösa den matematiska uppgiften om så mitt liv hängde på det.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Upptill 2k kan den säkert ge. Men växellådan gör oftast varken till eller från då den dels är delen av lägst kvalitet och dels av minst intresse för de flesta att använda.

Så möjligen är det vettigare att sälja den löst. Har för mig den funkar till flera generationer av ratten med. Och oavsett plattform.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Typ 200-250:- för växelspaken och 1000-1200:- för rattkittet.

Som du själv säger så lider ju ratten av div barnsjukdommar vilket gör den mindre uppskattad

även växelspaken är typ sämsta alternativet på marknaden som lider av problem att plasten i mekaniken blir skör efter ett tag och spricker och gör den mer eller mindre obrukbar och bättre usbanslutna alternativ finns för ~500:- vilket även logitech spaken brukar säljas för.tror jag sett spaken för så lågt som typ 350:- på rea imellanåt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Runt 1200kr, växelspaken är i princip elskrot 😂

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Runt 1200kr, växelspaken är i princip elskrot 😂

Mhm, man hade tyckt en vibration-funktion (från början/tillverkaren) hade ökat dess värde, typ för motor/växellåda reaktioner, men men.

Jag minns ha funnit något nöje av den genom att bara använda 3 & 4 växlarna och ställt in som "upp" och "ner" respektive, fick förstås flytta spaken till mittläget varje gång.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av john2376:

Mhm, man hade tyckt en vibration-funktion (från början/tillverkaren) hade ökat dess värde, typ för motor/växellåda reaktioner, men men.

Jag minns ha funnit något nöje av den genom att bara använda 3 & 4 växlarna och ställt in som "upp" och "ner" respektive, fick förstås flytta spaken till mittläget varje gång.

då hade de nog inte sålt spaken för 350-500:- ny utan priset hade nog iaf ökat ett par hundralappar minst och då hade det funnit betydligt bättre alternativ än den spaken fast utan "rumble" funktion.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Köpte min Logitech G29 har på marknaden för 800kr för ca 2,5 år sen så runt 1000kr är nog rimligt skulle jag nog tro.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO