Du kan ju alltid testa maila in ditt skärmskott och ser vad de säger, men se till att du har mätt med kabel i väggen först.
De kommer förmodligen även vilja veta MAC-adressen på routern du vanligtvis är kopplad till, det frågade de om i mitt fall. I mitt fall så fanns ingen etikett med den infon och fanns ej heller angiven någon annanstans, så är det så för dig med så kör du lättast arp -a i cmd eller linuxterminalen och då får du alla ipadresser som finns på nätverket samt macadresserna i detta format: ipadress:macadress
Sen bara leta efter gatewayadressen, oftast 192.168.xxx.1
Jag låg på ca 900/890 vissa dagar och drog en rövare och ringde och felanmälde Hade t.om sån "tur" att vid dagen för felanmälan så låg uploaden på bara 830. Jag ställde faktiskt frågan först om värdena låg inom okej acceptabla värden och så sa DE att de kunde ta en felanmälan på det. Men de återkom inom några dagar och sa att det låg inom gränsvärdena och kunde inte ta någon vidare åtgärd.
Men för det allra allra mesta ligger jag på runt 950/950 så det är helt ok ändå.
Skönt med den kapaciteten i nätet att det liksom aldrig blir trögt. Bra för mig som jobbar hemifrån och har mina tre barn här varannan vecka. Stora speluppdateringar går på några minuter istället för att nätet i princip är blockerat i upp till någon timme.
Kan streama på 4K tvn samtidigt som 2-4 andra skärmar/paddor/telefoner streamar nåt och det märks inte, eller grabben sitter och spelar samtidigt som övriga huset glor på någon skärm. Hade 500 ett bra tag och det var ok. Gick sen ner till 250 i samband med ett erbjudande.
Det var på gränsen med mina förutsättningar. Gick nyligen upp till 1gbit i samband med ny arbetsgivare som betalar en stor del av min internetkostnad, och damn, vad gäller internet så är det det bästa jag gjort. Kommer aldrig gå tillbaka Självklart har man nu ett antal datorer i huset direktkopplade via ethernet för bästa upplevelse samt stora tvn. Kan varmt rekommendera. Välkommen i 1000mbitklubben