Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Orik:

<Uppladdad bildlänk>

Köpte också från spanska Amazon här. Försökte med franska men den tog slut medan jag var i kassan. Noterade dock denna bild på spanska AZ: kommer utan adapter? Kan det stämma, och isf varför? Står på förpackningen att det ska ingå en AC adapter.

Det ska ingå en adapter det är samma Europeiska box som för oss. Finns vissa skillnader:

Skillnaden mellan svenska och spanska eluttag Det mest framträdande skillnaderna mellan svenska och spanska eluttag är utseendet och formen. Svenska uttag, typ F, har två cirkulära hål och jording, medan spanska uttag, typ C, är lättare med två runda hål utan jording. Desutom är spänningen i Sverige 230V, medan den i Spanien kan variera mellan 220V och 230V vilket ibland kan orsaka problem för vissa enheter.

https://spanien.st/eluttag-spanien

Permalänk
Medlem

Jag beställde också på spanska Amazon, fick bekräftelse men inga pengar har dragits från mitt kort trots att det gått en timme? Hur gick det för er andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raet:

Jag beställde också på spanska Amazon, fick bekräftelse men inga pengar har dragits från mitt kort trots att det gått en timme? Hur gick det för er andra?

Amazon drar pengar först då ordern hanteras hos dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Amazon drar pengar först då ordern hanteras hos dem.

Tack! Blir det närmaste dagarna? Eller först när den skickas i juni?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Raet:

Tack! Blir det närmaste dagarna? Eller först när den skickas i juni?

När den skickas du har också prisgaranti.

Permalänk
Medlem

Tack!

Ni som beställt på spanska Amazon och fått bekräftelse, har ni någon backup på förhandsbokning i Sverige?

Jag köpte förutom Amazon även på Inet för 7500, funderar på om man ska avboka den eller ha kvar som backup.

Permalänk
Medlem

Nintendo har ju släppt nyheter eller om det var på annan väg att det producerats mer enheter än någonsin inför en release, så borde gå sitta still i båten med dessa priser och se hur situationen ser ut nån månad efter release, om folk inte bokar så lär det bli press på dem att kunna få ruljans från sina fabriker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Nintendo har ju släppt nyheter eller om det var på annan väg att det producerats mer enheter än någonsin inför en release, så borde gå sitta still i båten med dessa priser och se hur situationen ser ut nån månad efter release, om folk inte bokar så lär det bli press på dem att kunna få ruljans från sina fabriker.

Jag tror den kommer va slut hela sommaren efter releasen. Helt övertygad att den säljer slut. Folk har fått skattepengarna och semestertillägget. Det finns alltid pengar över för att hålla ungarna lugna i sommar. 🙃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raet:

Tack!

Ni som beställt på spanska Amazon och fått bekräftelse, har ni någon backup på förhandsbokning i Sverige?

Jag köpte förutom Amazon även på Inet för 7500, funderar på om man ska avboka den eller ha kvar som backup.

Har en förhandsbokning på Webhallen i Sickla för 7500:- som backup. Tror inte priset hamnar så högt dock, men har svårt å tro att det blir billigare än 5900-6000kr från europeiska amazon.

Signade upp för en invite på tyska amazon tidigare idag, men inte fått något mail om varken standalone konsol eller konsol + mariokart än.

Permalänk
Medlem

Beställt Switch Mariokart Bundle
minneskort 512gb
Pro 2 kontroll
Pro kontroll
Officiell väska
Zelda botw och tk switch 2 edition.

Hoppas priserna går ner lite..

Är det värt att köpa några switch 1 spel? Vilka får man inte missa? Sålde mitt switch ett par år efter releasen så blev bara lite mariokart och odyssey mm
Om jag tex köper Xenoblade 3. Kan jag då köpa upgrade för switch 2 eller updatera nån patch för bättre prestanda?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem

Förbokade på Elgiganten så 14:01 idag, hur stor tror ni chansen är att man får den på release? Vet inte hur det brukar vara med Elgiganten, om dom tar emot förbokningar även fast de inte vet om de kan tillgodose alla?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Hm....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Förbokade på Elgiganten så 14:01 idag, hur stor tror ni chansen är att man får den på release? Vet inte hur det brukar vara med Elgiganten, om dom tar emot förbokningar även fast de inte vet om de kan tillgodose alla?

Omöjligt att säga. EG va bland dom första som la ut så risken finns att dom fått in många. Sen är det säkert många som avbokar mm. Verkar ändå som försäljarna fått positiva prognoser på en hel del enheter. Va öppet i stort sett hela dagen på många sidor så vi hoppas på det bästa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Omöjligt att säga. EG va bland dom första som la ut så risken finns att dom fått in många. Sen är det säkert många som avbokar mm. Verkar ändå som försäljarna fått positiva prognoser på en hel del enheter. Va öppet i stort sett hela dagen på många sidor så vi hoppas på det bästa.

Ja verkligen, har en liggandes på Retroplay från januari i år men hoppas på att kunna avboka den och köra på Elgiganten istället. Retroplay känns inte helt säker som onlinebutik, ja la en förbokning mest som en extra garanti.

Var har du förbokat förresten?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ja verkligen, har en liggandes på Retroplay från januari i år men hoppas på att kunna avboka den och köra på Elgiganten istället. Retroplay känns inte helt säker som onlinebutik, ja la en förbokning mest som en extra garanti.

Var har du förbokat förresten?

Bokade också EG 11:50 typ och sen tog jag en safe på webhallen straxt därefter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tror ni ett skärmskydd redan nu? Ser att flera butiker redan lagt upp annonser om detta.

https://www.phonelife.se/traning-hem-fritid/spelkonsoler-till...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Nu kom den ut på Komplett också, men 6790kr för baskonsolen när den kostar 5749kr på Retrospel? Hur kan det skilja sig så mycket?

https://www.komplett.se/product/1319731/gaming/nintendo/ninte...

Priset på 5700 kan omöjligt stämma om dom andra listar den för en tusenlapp mer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Beställt Switch Mariokart Bundle
minneskort 512gb
Pro 2 kontroll
Pro kontroll
Officiell väska
Zelda botw och tk switch 2 edition.

Hoppas priserna går ner lite..

Är det värt att köpa några switch 1 spel? Vilka får man inte missa? Sålde mitt switch ett par år efter releasen så blev bara lite mariokart och odyssey mm
Om jag tex köper Xenoblade 3. Kan jag då köpa upgrade för switch 2 eller updatera nån patch för bättre prestanda?

Vet inget om prestandapatchar, men Xenoblade 1-2-3-X tipsar jag om

Permalänk

Alltså vaffan. Vad hände med förbokningar 8:e april??

Här jobbar man som ett djur veckan ut och kommer hem och ser att det inte bara börjat med förbokningar men man har dessutom missat alla förköp på 6k som fanns. Vad i hela helvete är grejen med typ 6700kr för en konsol och att paketet med Mario Kart skulle kosta 7,5k? Sjukaste jag sett bara, kommer verkligen vägra handla på svenska marknaden om det ska kosta så mycket.

Blir på nästan osäker på om jag ens kommer köpa den här konsolen nu i slutändan. Den ska kosta typ 4700kr i Europa, varför ska man acceptera att betala 2000kr mer än så? Helt sanslöst. Hoppas verkligen tillgång blir ok och att jag kan få tag på någon från utanför Sverige...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Här jobbar man som ett djur veckan ut och kommer hem och ser att det inte bara börjat med förbokningar men man har dessutom missat alla förköp på 6k som fanns. Vad i hela helvete är grejen med typ 6700kr för en konsol och att paketet med Mario Kart skulle kosta 7,5k? Sjukaste jag sett bara, kommer verkligen vägra handla på svenska marknaden om det ska kosta så mycket.

Blir på nästan osäker på om jag ens kommer köpa den här konsolen nu i slutändan. Den ska kosta typ 4700kr i Europa, varför ska man acceptera att betala 2000kr mer än så? Helt sanslöst. Hoppas verkligen tillgång blir ok och att jag kan få tag på någon från utanför Sverige...

All elektronik är så förbannat dyr här om man jämför med japan. Jag tycker det är sjukt den kostar mer än PS5 och då ingår inget spel... alla borde bojkotta svenska återförsäljare!

Permalänk
Medlem

Något som är lite konstigt är att utvalda NSO-medlemmar kommer kunna förboka Switch 2 på My Nintendo Store för €469.99 för konsollen och €509.99 för Mario Kart-paketet. Jag fick själv ett sånt mail efter Direct-presentationen i onsdags med det priset, så jag antar att det priset gäller även i Sverige då.

Jag tänkte först inte nappa på det erbjudandet eftersom jag föredrar att köpa i en svensk butik och egentligen inte har någon jättebrådska att få tag på en, men nu vette sjutton... Frågan är bara hur slutgiltiga butikernas priser egentligen är eftersom Nintendo själva sagt att förbokningarna ska öppna den 8:e, men vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Något som är lite konstigt är att utvalda NSO-medlemmar kommer kunna förboka Switch 2 på My Nintendo Store för €469.99 för konsollen och €509.99 för Mario Kart-paketet. Jag fick själv ett sånt mail efter Direct-presentationen i onsdags med det priset, så jag antar att det priset gäller även i Sverige då.

Jag tänkte först inte nappa på det erbjudandet eftersom jag föredrar att köpa i en svensk butik och egentligen inte har någon jättebrådska att få tag på en, men nu vette sjutton... Frågan är bara hur slutgiltiga butikernas priser egentligen är eftersom Nintendo själva sagt att förbokningarna ska öppna den 8:e, men vi får väl se.

Intressant, jag har inte fått något sånt mail. Uppfyller de kriterier som står på sidan.
Men undrar lite hur det skulle fungera eftersom vi inte hör till Nintendo of Europe. Vi skulle ju behöva köpa från ett annat land i så fall om vi fick någon inbjudan.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Helt enig. Sjukt dåligt att inte hålla på bokningsdatumet. Att de därtill lagt på minst 1000SEK (förutom ett redan ordentligt påslag för Bergsala som nu alltså har ett påslag på totalt närmare 1200-1400SEK) mot vad priset borde ligga på är bara sjukt. Nu hade jag lovat grabben en switch 2 i födelsedagspresent så vad gör man, men lär försöka runda Bergsala och deras skitfasoner för framtida inköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Vet inget om prestandapatchar, men Xenoblade 1-2-3-X tipsar jag om

Bra tips! Spelade igenom 2an innan jag sålde. Den va bra. Kommer definitivt fixa alla. Hoppas på lite förbättringar med prestandan iaf på switch 2. Har för mig den va ganska dålig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag velar fortfarande på att köpa från Amazon.es/fr. Är det någon som brukar handla där och vet om det funkar bra med garanti/reklamationer och sånt? Och om Mario kart world koden kommer funka på mitt svenska konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag velar fortfarande på att köpa från Amazon.es/fr. Är det någon som brukar handla där och vet om det funkar bra med garanti/reklamationer och sånt? Och om Mario kart world koden kommer funka på mitt svenska konto?

Jag lyckas inte ens hitta switchen på spanska amazon 😅

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Entash:

Den finns inte kvar på franska eller spanska Amazon längre. Koden fungerar utan problem i Sverige då hela Europa har samma system för att claima koder. Fick en hel del polska test koder för Nintendo Switch och de fungerade utmärkt på min svenska Switch. Garanti och reklamationer går igenom amazon och det ska inte vara några problem då Tyska amazon har hand om dem.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Specias:

Jag lyckas inte ens hitta switchen på spanska amazon 😅

Den är slut för tillfället.

Permalänk

Jag har länge varit i tankarna på att köpa hem en Nintendo-konsol, men har väntat på en ny release. Jag har inte ägt en Nintendo konsol sedan game boy advance, men har varit väldigt taggad på konceptet av en switch 2.

Produkten verkar vara mer eller mindre vad jag var ute efter (minus OLED, vilket är synd). Men det svenska priset känns väldigt mycket i överkant på vad som är rimligt, sett till det europeiska riktpriserna. Speciellt när spelen verkar kosta upp emot 1000 kronor styck, på en redan dyr konsol.

Även om jag utan problem har råd att köpa det, och skulle vilja unna mig det, känns det här rätt osmakligt. Vi får se hur jag gör..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Den är slut för tillfället.

Lyckades få den i kassan på fr och es, senast på es för typ 2 timmar sedan. Men när jag hamnar där börjar jag vela Kanske blir att lägga en order sen avboka om jag ångrar mig. Men bara för de lär den inte dyka upp igen