Specialutgåva av Doom säljs i spelbar kartong

Permalänk
Melding Plague

Specialutgåva av Doom säljs i spelbar kartong

Limited Run säljer 666 exemplar för 666 dollar styck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Sötast

Will it run edition är verkligen en bra idé!

Det borde ju dock helt klart varit crytek med crysis som skulle antagit den utmaningen!

Permalänk
Medlem

inb4 scalped av 666 scalpers och sålda för 6666 usd istället.

Permalänk

kan man verkligen snacka om att mjölka marknaden...

tror inte jag vet någon som inte äger både Doom och Doom 2 redan... standard edition borde inte kosta mer än typ $5 på sin höjd exakt samma spel som sålts sedan 1993/1994 eller vad det nu är...

just nu 45:- på GOG för doom/doom 2 paket
https://www.gog.com/en/game/doom_doom_ii

och svårt att se något användningsområde som motiverar att köpa will it run edition mer än E-penis för folk som försöker komensera för något...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror inte jag vet någon som inte äger både Doom och Doom 2 redan... standard edition borde inte kosta mer än typ $5 på sin höjd exakt samma spel som sålts sedan 1993/1994 eller vad det nu är...

och svårt att se något användningsområde som motiverar att köpa will it run edition mer än E-penis för folk som försöker komensera för något...

Folk vill ha en fysisk release, spelar ingen roll om den finns gratis digitalt.

Permalänk
Medlem

Man köper ju inte det för spelets skull givetvis. Är för samlare och massa "gratis" pr i allehanda medier. Högst troligt för att påminna folk om Doom The Dark Ages snart är på g.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle fnysa åt detta men det var ju faktiskt väldigt mycket mer genomtänkt än jag hade trott. En spellåda som spelar spelet, hur coolt som helst.

Permalänk
Medlem

Kasettband... XD

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Ett kassettband med 4h? Längsta som fanns var C-180 dvs 3h och det var jäkligt ovanligt och även C-120 ratades av de flesta då tapen var tunnare.

En hifi-VHS kassett?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Ett kassettband med 4h? Längsta som fanns var C-180 dvs 3h och det var jäkligt ovanligt och även C-120 ratades av de flesta då tapen var tunnare.

En hifi-VHS kassett?

Nej, det är i själva verket fyra kassettband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nej, det är i själva verket fyra kassettband.

Då så, men en brist när dagens kids inte ser det orimliga för att de aldrig handskats med kassetter och låter sånt gå i skrift. Grmbl gammal gubbe...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Testpilot

Det kallas samlarobjekt... Man köper inte DOOM för 666 USD för att spela, om man säger så

De flesta som köper den här typen av prylar skulle aldrig ens få för sig att starta spelen, utan mer troligt hamnar det på en hylla eller i en inglasad monter som en del av inredningen. Har själv varit samlare av diverse Collectors Editions genom åren; vissa sprättar man och spelar spelen från, andra tar man inte ens bort plasten på, medan vissa tar man fram statyetten eller vad det nu är som ska ställas fram och lägger undan resten.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Fick direkt lust att beställa.
Men såg att det endast är digital kopia för PC.
Vill ju ha disketter, eller i "sämsta" fall en cd.=(

Permalänk
Medlem

Har Id Software slut på pengar?

Permalänk
Medlem

Den där Tamagotchi-liknande prylen fick jag lite ha-begär för, synd att de inte säljs separat. Och undrar hur man spelar på den, lär ju vara ett öde värre än helvetet att tvingas spela igenom spelet på den. (Men jag hade gärna spelat första banan för att testa.)

Permalänk
Medlem

Absolut roligt och visst villha-begär. Men 666dollar (om än en passande siffra för spelet) så blir på tok för dyrt för mig. Men hade det legat på 1000-lappen hade jag nog inte kunnat hålla mig

Permalänk
Medlem

Körde mycket doom i min barndom. Nån gång tidigt 2000 tal gick jag vidare och saknar inte doom och om man jämför med andra spel så är det hyffsat. När det kom fanns det inte mycket annat liknande.

Det var kul och bra då och kommer vara ett kärt minne.
Att hålla på och spela det idag har jag 0 intresse av när det finns massa andra coola moderna spel.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Körde mycket doom i min barndom. Nån gång tidigt 2000 tal gick jag vidare och saknar inte doom och om man jämför med andra spel så är det hyffsat. När det kom fanns det inte mycket annat liknande.

Att hålla på och spela det idag har jag 0 intresse av när det finns massa andra coola moderna spel.

Köpte rereleasen och körde igenom på Steam Deck. Första gången jag kört Doom "seriöst" och det håller än tycker jag.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nu får SweClockers 204 samlare skynda på...
Snabbkoll: Köper du samlarutgåvor?

Permalänk
Medlem

Det hade varit kul att se en unboxing av Will it run edition.

Annars bryr jag mig inte så mycket.
Vill man spela Doom kan man ju göra det till mycket lägre kostnad.
Fanns någon som gjorde någon RT mod av Doom också om man spelar det på modern dator.

Hela grejen med att Doom kan köras på "vad som helst" är lite kul.
Men annars har jag inte varit någon stor Doom spelare.
Tyckte Duke Nukem 3D och Quake 1 och 2 var roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det hade varit kul att se en unboxing av Will it run edition.

Annars bryr jag mig inte så mycket.
Vill man spela Doom kan man ju göra det till mycket lägre kostnad.
Fanns någon som gjorde någon RT mod av Doom också om man spelar det på modern dator.

Hela grejen med att Doom kan köras på "vad som helst" är lite kul.
Men annars har jag inte varit någon stor Doom spelare.
Tyckte Duke Nukem 3D och Quake 1 och 2 var roligare.

Doom är om du frågar mig en generation före de andra spelen du nämner. Så kanske inte kan jämföras rakt av. Jag körde t.ex. Doom första gången på gråmonokrom skärm. Men Quake II körde jag på 3dfx Voodoo. Det blir ju en del skillnad i upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag kan helhjärtat rekommendera att spela igenom Doom 1 och 2 igen nu, eftersom det nu finns mouse-aiming. En annan gamechanger är voxel Doom, där alla fiender och objekt är i riktig 3D istället för platt 2D.

Permalänk
Medlem

Jag säljer en puss i en tändsticksask för endast $333, Limited Edition.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Doom är om du frågar mig en generation före de andra spelen du nämner. Så kanske inte kan jämföras rakt av. Jag körde t.ex. Doom första gången på gråmonokrom skärm. Men Quake II körde jag på 3dfx Voodoo. Det blir ju en del skillnad i upplevelsen.

Jag tänkte att alla de spelen är 90-tal (1990-tal).

Men även om man säger att Doom är en tidigare generation,
Så finns det väl inget som säger att Doom generationen måste vara ens favorit ?

Exempelvis, jag har provat Wolfenstein 3D.
Jag gillade det inte.
Visst, när man först provade det så var det lite fräckt eftersom man inte var van vid den typen av spel.
Var kul att testa en liten stund åtminstone.

Men annars gillade jag inte det.
Miljöerna var för odetaljerade och repetitiva att jag hade svårt att hålla reda på var jag var och blev typ desorienterad och fick något liknande åksjuka.

För mig var Duke Nukem 3D tillräckligt varierade miljöer och tillräckligt engagerande för att jag oftast skulle hålla reda på var jag var och tycka det var kul.

Men för mig är jag inte speciellt förtjust i FPS spel som är enklare än det.

I så fall om man vill spela ännu äldre spel så spelar jag hellre NES exempelvis.
I första halvan av 90-talet gick det att bygga/köpa en PC som är kraftfullare än NES.
Men ändå så tycker jag att NES spel som Super Mario Bros, Ice Climber, Bubble Bobble, Excite Bike mfl är roligare än Wolfenstein 3D och Doom.

Generellt så vill jag nog ha typ PlayStation 2 eller GameCube eller ännu kraftigare hårdvara för 3D spel.
Att generellt så lämpar sig 2D bättre för klenare hårdvara.
Men Nintendo 64 lyckades ändå generellt ganska bra med 3D för sin tid.
Exempelvis Mario Kart 64 tycker jag fortfarande håller rätt bra än idag om man har möjlighet till lokal multiplayer (split screen) med vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deveraux:

Har Id Software slut på pengar?

Enl logiken "alla som vill tjäna pengar har slut på pengar"?

Permalänk
Medlem

Limited Run är höjden av Fomo... Gamings Funkopops.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Lite mycket referens till djävulens nummer

Vilket givetvis passar Doom...

Vilket i praktiken var ett skattenummer tilldelat en extra grym skatteindrivare under kejsare Herodes, vilket omnämns i Uppenbarelseboken 13:15-18.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

En hifi-VHS kassett?

Snarare så att det ligger på 4 kassettband.

Permalänk
Sötast

Är väl bara att köpa gog versionen då?
Ingen kniven mot strupen här där man tvingas köpa skitdyra standard edition som vissa andra företag...

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Är väl bara att köpa gog versionen då?
Ingen kniven mot strupen här där man tvingas köpa skitdyra standard edition som vissa andra företag...

Behövs inte har det redan på diskett nånstans i en flyttlåda.ra ~7år sen ja flytta in så har inte hunnit ackat upp allt än...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows