Söker tips/vägledning! Från iPad (Pro M1) till Galaxy tab (S10 Ultra)
Jag har varit en hängiven Apple användare under en väldigt lång tid (och är fortfarande till viss mån). Men av nyfikenhet har jag börjat titta runt på alternativ och när Samsung hade så bra erbjudande på deras toppmodeller av surfplattor så kunde jag inte låta bli.
Sagt och gjort, iPaden som jag haft sedan 2020 såldes och en S10 Ultra införskaffades. Kompletterade även med ett S9 Ultra Keyboardcase Slim under Elgigantens utförsäljning av dessa.
So far all good, älskar skärmen och formatet. Men nu när jag har börjat använda surfplattan, så inser jag hur "inkompetent" jag är när jag kommer till Android/Samsung och att jag säkert missar massa saker.
Därför söker jag nu tips från er i detta fantastiska forum kring vad jag borde göra för att få min Android upplevelse så bra som möjligt Vad gör ni när ni har skaffat en ny Andriod/Samsung platta?
- Vilka Appar är ett måste? (de streaming tjänster som jag gillar att använda lyckades jag ladda ned utan problem samt onedrive osv).
- Vilka inställningar bör jag göra? (har hört om debloating, är det något man bör titta närmare på?)
- Finns det några spel man borde prova?
- Ni som har testat båda systemen, vad har ni upplevt är största för/nackdelen med båda sidor?
Tar tacksamt emot all feedback som jag kan få (undantaget om du bara vill hata på mig för mitt val, det klarar jag mig utan).