Letar efter casual spelare till vardags

Permalänk
Medlem

Letar efter casual spelare till vardags

Nu när mörkret faller så finner jag ro och energi att sätta mig framför skärmen om kvällarna för att spela mina favorit spel igen, men jag saknar det sociala inom denna sfär. Många gånger så blir det singleplayer spel på en bärbar enhet eller TV:n (PS4).

Som förälder och 34 år gammal så kommer komplikationen att man helt enkelt får spela när tiden finns. Vanligtvis blir det spel-sessioner som varar mellan 1 - 2 timmar beroende på ork och veckodag. Under dessa sessioner kan det vara som så att man behöver ta korta avbrott för att assistera familjen (barn som ska i säng, sysslor med mera).

Den begränsade kompis-skaran lyckas man nästan aldrig få ihop då alla har olika scheman i sin vardag. Det slutar med att man sitter där själv alternativt får joina spel tillsammans med människor från alla världens hörn (det kan bli allt ifrån ryssar eller energiska tonåringar från väst som gapar och skriker).

När jag sätter mig ner framför datorn för lite underhållning så vill jag ha en städad miljö där man lite casual kan snacka, spela och ha allmänt kul tillsammans. Jag är absolut ingen "hardcore" gamer där man måste prestera. Jag är egentligen rätt dålig, men jag tycker ändå det är kul Man ska kunna ta några matcher beroende på hur spelet är uppbyggt.

Jag spelar inga kompetativa spel direkt, det vill säga inga PvP spel, mina nerver tål inte det riktigt. Jag är ute efter spelare som gillar PvE. Jag har en lista med spel nedan som jag uppskattar och spelar regelbundet. Jag lirar en del RTS också, men redan där känner jag att det blir stressigt om saker o ting inte går i mitt tempo (lite långsammare )

- Tom Clancys The Division 2
- Borderlands 3
- Tiny Tinas Wonderlands
- Hell Divers 1 o 2 (Nytt för mig, gillar skarpt!)
- Path of Exile
- Diablo 2 Resurected
- Factorio
- Command & Conquer Franchise

Jag är öppen för att testa andra spel också. Mitt bibliotek på Steam är inte gigantiskt.

Min tanke är att skapa en grupp där man kan få översikt över spelare med samma smak och dynamik så att man lätt kan hoppa in i ett game. Hur detta ska gå till vet jag ej. Kanske räcker det med en grupp på Steam? Discord och liknande verktyg använder man givetvis för att kommunicera, men att behöva hoppa in i olika trådar och administrera kanaler tycker jag är alldeles för besvärligt och ointressant. Det ska gå fort att hitta någon att spela med.

Kan du relatera till min situation? Skulle du kanske vara intresserad att spela tillsammans?

Permalänk

Liknande båt fast utan barn. Försöker balansera mellan fruntimmer och spelandet har lett till att mitt gamla umgänge också driftat iväg har jag märkt sen jag blev sambo med min tjej. Ganska ung i jämförelse med dig (22) så det är nog så att folk i liknande ålder tycker man blir tråkig och ser mig som mer upptagen med annat.

Själv spelar jag mest på konsol nuförtiden. PS5 och Series X. Känner jag tröttnat på pc personligen men hade varit öppen ifall det är något som känns värt att sätta sig ner framför datorn för.

Mycket black ops 6 nu (zombies) men kör lite allt möjligt vanligtvis beroende på vad som faller på smaken och om någon av tjänsterna erbjuder något som ser kul ut.

Förutom det körs också:
• Warframe
• Destiny 2 (inte så mycket längre när man är ensam)
• Crusader Kings 3
• Monster Hunter Rise

Lite vad som när som. Öppen för nästan allt och testar en del via gamepass och ps plus.
Borderlands och The Division är fett! Går ofta tillbaka till Borderlands 2 eller 3.

Permalänk
Medlem

Är i liknande situation som dig, 32 år gammal småbarnsförälder.

Byggde precis en ny dator för första gången på nästan 10 år och är redo att ge mig in i träsket igen Dessvärre är ju tiden en bristvara och det är en stor utmaning att spela ihop med den grupp man tidigare gjorde det med.

Skulle gärna utöka bekantskapskretsen med andra likasinnade.

Permalänk
Medlem

Just nu så är det endast pc för min del. Skicka gärna en vännförfrågan på steam, ”l.wiseby” heter jag där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusmumsaren:

Liknande båt fast utan barn. Försöker balansera mellan fruntimmer och spelandet har lett till att mitt gamla umgänge också driftat iväg har jag märkt sen jag blev sambo med min tjej. Ganska ung i jämförelse med dig (22) så det är nog så att folk i liknande ålder tycker man blir tråkig och ser mig som mer upptagen med annat.

Själv spelar jag mest på konsol nuförtiden. PS5 och Series X. Känner jag tröttnat på pc personligen men hade varit öppen ifall det är något som känns värt att sätta sig ner framför datorn för.

Mycket black ops 6 nu (zombies) men kör lite allt möjligt vanligtvis beroende på vad som faller på smaken och om någon av tjänsterna erbjuder något som ser kul ut.

Förutom det körs också:
• Warframe
• Destiny 2 (inte så mycket längre när man är ensam)
• Crusader Kings 3
• Monster Hunter Rise

Lite vad som när som. Öppen för nästan allt och testar en del via gamepass och ps plus.
Borderlands och The Division är fett! Går ofta tillbaka till Borderlands 2 eller 3.

Borderlands är ju x-platform och med bl4 släpp nästa år hade det ju vart kul och ha fler att spela den titeln med.

Permalänk
Skrivet av lwiseby:

Borderlands är ju x-platform och med bl4 släpp nästa år hade det ju vart kul och ha fler att spela den titeln med.

Lätt! Favorit karaktär i Borderlands 3 förresten?

Har du Microsoft konto kan vi adda varandra där. PlayStation också om du vill ha en extra vän där. Skicka pm isåfall. Har också ett discord konto och nu har ju båda konsolerna fått discord integrering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusmumsaren:

Lätt! Favorit karaktär i Borderlands 3 förresten?

Har du Microsoft konto kan vi adda varandra där. PlayStation också om du vill ha en extra vän där. Skicka pm isåfall. Har också ett discord konto och nu har ju båda konsolerna fått discord integrering.

Härligt! Jag har kört både Flak o Amara både på PS4 och PC.

Hur hittar jag dig på discord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Är i liknande situation som dig, 32 år gammal småbarnsförälder.

Byggde precis en ny dator för första gången på nästan 10 år och är redo att ge mig in i träsket igen Dessvärre är ju tiden en bristvara och det är en stor utmaning att spela ihop med den grupp man tidigare gjorde det med.

Skulle gärna utöka bekantskapskretsen med andra likasinnade.

Vad kul att du hittat tillbaka till PC-spelandet igen. Jag gjorde det samma i somras (ungefär 10 år sedan för mig med.) då jag byggde en nyare dator med en lite lätt begränsad budget där jag byggde en kombinerad Workstation/Spel-dator. Roligt att kunna spela moderna titlar. Nästa lite overlkigt.

Permalänk
Medlem

Tjenare låter som du borde testa snowrunner mycket lungt spel
Jag söker också folk att spela med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrzed99:

Tjenare låter som du borde testa snowrunner mycket lungt spel
Jag söker också folk att spela med

Jamen du. Snow Runner tipsade min bror om, kanske värt ett försök. Jag sitter fortfarande mycket själv o spelar. Jag har märkt att jag har större chans att nå ut om jag ser vänner på steam online. Du kan alltid lägga till mig där (lwiseby) om du vill Mrzed99. Vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Jag spelar dom flesta spelen men jag ska försöka klara snowrunner men det är alltid trevligt med lite folk och prata med

Permalänk
Medlem

Jag sitter nog lite i samma båt som er känns det som, Fyller 38 i sommar, gift och har 4barn så tiden för att spela är inte direkt något jag har gått om men spelar gärna ibland, mest CS om jag har polare online så att vi får en full femma, annars skiter jag i det... Vore kul å hitta några att spela lite annat med och framför allt lite lugnare spel då nerverna inte är va dom var förut. Är det någon som känner för det så lägga till mig på Steam: xsaqwise heter jag där.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Jag har lagt till er båda på steam