Letar efter casual spelare till vardags
Nu när mörkret faller så finner jag ro och energi att sätta mig framför skärmen om kvällarna för att spela mina favorit spel igen, men jag saknar det sociala inom denna sfär. Många gånger så blir det singleplayer spel på en bärbar enhet eller TV:n (PS4).
Som förälder och 34 år gammal så kommer komplikationen att man helt enkelt får spela när tiden finns. Vanligtvis blir det spel-sessioner som varar mellan 1 - 2 timmar beroende på ork och veckodag. Under dessa sessioner kan det vara som så att man behöver ta korta avbrott för att assistera familjen (barn som ska i säng, sysslor med mera).
Den begränsade kompis-skaran lyckas man nästan aldrig få ihop då alla har olika scheman i sin vardag. Det slutar med att man sitter där själv alternativt får joina spel tillsammans med människor från alla världens hörn (det kan bli allt ifrån ryssar eller energiska tonåringar från väst som gapar och skriker).
När jag sätter mig ner framför datorn för lite underhållning så vill jag ha en städad miljö där man lite casual kan snacka, spela och ha allmänt kul tillsammans. Jag är absolut ingen "hardcore" gamer där man måste prestera. Jag är egentligen rätt dålig, men jag tycker ändå det är kul Man ska kunna ta några matcher beroende på hur spelet är uppbyggt.
Jag spelar inga kompetativa spel direkt, det vill säga inga PvP spel, mina nerver tål inte det riktigt. Jag är ute efter spelare som gillar PvE. Jag har en lista med spel nedan som jag uppskattar och spelar regelbundet. Jag lirar en del RTS också, men redan där känner jag att det blir stressigt om saker o ting inte går i mitt tempo (lite långsammare )
- Tom Clancys The Division 2
- Borderlands 3
- Tiny Tinas Wonderlands
- Hell Divers 1 o 2 (Nytt för mig, gillar skarpt!)
- Path of Exile
- Diablo 2 Resurected
- Factorio
- Command & Conquer Franchise
Jag är öppen för att testa andra spel också. Mitt bibliotek på Steam är inte gigantiskt.
Min tanke är att skapa en grupp där man kan få översikt över spelare med samma smak och dynamik så att man lätt kan hoppa in i ett game. Hur detta ska gå till vet jag ej. Kanske räcker det med en grupp på Steam? Discord och liknande verktyg använder man givetvis för att kommunicera, men att behöva hoppa in i olika trådar och administrera kanaler tycker jag är alldeles för besvärligt och ointressant. Det ska gå fort att hitta någon att spela med.
Kan du relatera till min situation? Skulle du kanske vara intresserad att spela tillsammans?