Vilka eller vilken PC-klassiker skulle du vilja se en remake av?

Permalänk
Medlem

Första Deus ex

Permalänk
Medlem

Ultima VII Part I & II
Ultima VIII

Permalänk
Medlem

Stunt Car Racer (Amiga) -men hittade info om att någon gör en Indie remake

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper 2!!!!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Elasto Mania
Fatal racing
BF 1942/BF2 som redan nämnts.
Death rally
Worms 1&2!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Terminator: Future Shock

Permalänk

Shogo:MAD (Mobile Armor Division). Vill minnas att det var fantastiskt bra mech-fps på sin tid.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

War for the Overworld har jag spelat igenom och det var sådär, det hade inte riktigt samma mörka humor (och ett uselt slut)
Two Point Hospital är kul, men Theme Park är ju en annan grej.

Edit
Ja! Det glömde jag helt bort i mitt inlägg, Rainbow 6. Helvete vad kul det var i Lan

Aha, det stod Theme Park!? Jag läste Theme Hospital av bara farten. Theme Park var också ganska roligt. RollerCoaster Tycoon 3 tyckte jag dock var klart mycket roligare än TP. För ett gäng år sen kom Planet Coster som skulle vara som ett RCT3. Blev så hypad och köpte spelet dag ett. Men det var värdelöst tråkigt. Som jag minns det så var det ingen kampanj utan bara ren sandbox. Här är en tom karta, gör vad du vill. Fanns knappt några färdiga attraktioner utan allt skulle byggas på micronivå.
Klart att sandbox ska finnas i ett sånt spel. Men det måste finnas en kampanj med uppsatta mål att sträva efter. Man klarar kampanjen först, sen spelar man sandbox, när man har lärt sig alla tips och trix.
Jag spelade 7 timmar. Sen gav jag upp. 400kr rätt ner i sjön.

Permalänk
Medlem

lGl och de första f.e.a.r

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosteed:

lGl och de första f.e.a.r

Minns demot till F.E.A.R. Så jäkla läskigt, sket knäck!
Sen när spelet släpptes så var det inte alls lika intensivt, men man hade väl blivit härdad av alla ggr man spelade igenom demot 😏

Permalänk
Medlem

Crimson Skies. Jag vet inte hur populärt det blev, men buggigt som tusan på PC. Jag hade kul med spelet IAF.

Kotor, 1 och 2.

Star Trek: Bridge Commander

Star Trek: Voyager. Elite Force. 1an och Expansion Pack räcker. 2an behöver inte göra sig besvär.

Star Trek: Armada 1 och 2

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

MDK
Ignition
X-Com: UFO Enemy Unknown
Syndicate
Police Quest

Permalänk

Tyrian 2000 alternativt ett "Cities Skylines: Transport Tycoon Deluxe Edition".

Permalänk
Medlem

Utan tvekan:
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth

Vet att det finns ett fan-made projekt vid namn The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth Reforged som jobbat flera år på detta, men tror det har gått i sank då inga nya uppdateringar kommit från dem

Annars skulle jag gärna se en remake av;
Dawn Of War med lite förbättrade mekaniker och grafik, det är ju inte speciellt mycket som skulle behöva göras så att säga. Kanske lägga in fler factions (Ja, jag vet att det finns mods för detta, väldigt bra sådana).
(Dvs inbyggt att man kan zooma ut lite mer och en full 4k/HD rework vore trevligt.)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Finns inget svårare med det än något annat. Har sett konceptskärmdumpar på hur det skulle kunna se ut i högupplöst grafik (communityskapade). Otroligt vackert, finns någonstans på ModDB.

Man måste vara väldigt skicklig och försiktig. Det måste onte bara se rätt ut det måste kännas rätt och den kombon kan bli extremt svår att få till.

Min personliga uppfattning om stilen och känslan är en varm (speciellt färgerna) och mysig känsla, stilen är skarp men samtidigt mjuk, klassisk mjukvarurendrering. För att få med mig måste det fångas annars kommer jag bara köra det gamla.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper
Heroes of might and magic III

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Skrivet av suna:

Sim Tower...

Kolla in Project Highrise på steam!
https://store.steampowered.com/app/423580/Project_Highrise/

Skrivet av strongliquid:

Day of the tentacle och Monkey island.

Dott Remastered finns!

https://store.steampowered.com/app/388210/Day_of_the_Tentacle...

Själv skulle jag vilja se en remaster på Unreal Tournament. Syndicate vore också nice, med samma isometriska kamera såklart. Samt Crusader: No Remorse+No Regret spelen.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • MSI 5080 Vanguard SOC • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Inte specifikt PC spel men jag vill ha ett nytt Need for speed Underground 2.
Gillar inte dem nya där man ska åka runt i en stad och leta race osv, vill bara ha det simpelt, välja ett race och köra och modda bilen

Men i Underground 2 körde man väl runt till olika race?
Till skillnad från exempelvis Most Wanted där man kunde antingen välja direkt ett race, eller köra runt till det race man ville delta i.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Men i Underground 2 körde man väl runt till olika race?
Till skillnad från exempelvis Most Wanted där man kunde antingen välja direkt ett race, eller köra runt till det race man ville delta i.

Det stämmer nog, Kanske är underground 1 jag tänker på

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vilja se dessa helt uppdaterade…

The Journeyman Project 1: Pegasus Prime
The Journeyman Project 2: Buried in Time
The Journeyman Project 3: Legacy of Time

Särskilt Pegasus Prime och Buried in Time som har en så härlig 90-tals känsla med sina ljud och interiörer.
Får lite samma känsla med tv-serien Babylon 5.

Legacy of Time har inte samma atmosfär som de två första men vi talar om total remake så det går väl att få in den rätta känslan i den också.

Skrivet av CrispVanDahl:
Skrivet av poeman:
Skrivet av Edin_II:
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Lunfi:
Skrivet av Kibbo:
Skrivet av Tralle:

Alla ni som vurmar för Deus Ex…
Hoppas verkligen att ni har kört spelet med GMDX.
Inte en full remake men ger spelet en värdig ansiktsupplyftning och lite andra funktioner utan att förstöra originalkänslan.
En riktigt bra Mod.

ModDB...
GMDX

Skrivet av Feist:

Freelancer

Skrivet av Miniklumpen:

Freelancer

Skrivet av ScrewFearMe:

Freelancer

Inte en full remake men har ni testat spelet med Freelancer: HD Edition, lyfter grafiken och gör att den funkar alldeles utmärkt på ett modernt system.

ModDB...
Freelancer: HD Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det stämmer nog, Kanske är underground 1 jag tänker på

Ja i Underground 1 kunde man väl inte ens köra runt fritt i stan utan bara köra race.
Men hade varit trevligt med remake eller bara remaster av äldre NFS och speciellt Underground 1 och 2 samt Most Wanted (2005).

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Inte specifikt PC spel men jag vill ha ett nytt Need for speed Underground 2.
Gillar inte dem nya där man ska åka runt i en stad och leta race osv, vill bara ha det simpelt, välja ett race och köra och modda bilen

Köra runt och leta efter race ser jag inget fel på (är även en del av Underground 2), är bara mer fysiken som aldrig riktigt känns så rolig med nyare, sen var hela känslan (pga. staden, alltid mörkt, musiken etc.) alltid bäst i NSFU2. Däremot var det också kul ibland med poliser i Most Wanted tyckte jag.

Fokus på att modda klassiska ofta billiga bilar istället för nyaste snabbaste lamborghinin.

Permalänk
Medlem

Sudden Strike 1-2, Blitzkrieg och Vietcong.

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen anledning för remakes egentligen. Spela bara gamla spelet. Eller så är det något som behöver förbättras mycket, då blir det inte en remake utan ett nytt spel.
Däremot har jag spelat och uppskattat Aoe3 DE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

Är ett spel som jag vill spela igen ja, går ju inte ens att installera på windows längre

Jag gjorde en snabb sökning och hittade spelet med en DOSBOX emulering.

Games Nostalgia...
SimTower: The Vertical Empire

Testade att köra spelet och det funkar.
Började inte spela det själv men du kan ju testa och se om det är spelbart.

Permalänk
Medlem

Quake 3 Arena utan massa powerups och hero-abilites

Permalänk
Skrivet av Erik.:

Jag gjorde en snabb sökning och hittade spelet med en DOSBOX emulering.

Games Nostalgia...
SimTower: The Vertical Empire

Testade att köra spelet och det funkar.
Började inte spela det själv men du kan ju testa och se om det är spelbart.

Det går att spela, men jag vill nog hellre ha en remake av det.

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Blood, Heretic, Heretic 2, Colonization, sen var det nå mer spel jag kom o tänka på men det försvann.. =P
På sidan https://playclassic.games kan man spela de flesta gamla spelen, direkt i webläsaren. Rätt så skoj

Nu kom jag på vilket spel jag glömde.. Worms, satan så skoj man hade till det

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nocturne borde få en remake.