Permalänk
Medlem

Hjälp med design :)

Undrar om nån skulle vilja pilla ihop en design till ett fotbollslags hemsida ?

Klubben spelar i grönt och vitt.

Detta ska vara med i menyn.

*Laget
*klubben
*matchfakta
*helges hörna
*gästbok

Gör det gärna i .psd format så att jag kan ändra färger namn och så ifall att jag skule behöva det !

Här är några fotbollssidor som jag gillar :
http://www.siriusfotboll.com/
http://www.elfsborg.se/
http://www.ifknorrkoping.se/corepage/
http://www.ifkgoteborg.se/

Permalänk
Medlem

hur mycket pengar får jag om jag gör en exakt lika dan ?

om jag gör som siriusfotball.com

Permalänk
Medlem

HytOxz, en exakt likadan e ju inge kul att ha :/

Jag erbjuder inga pengar...

Permalänk
Medlem

siriusfotboll.com funkar inte ens för mig. Blir nåt fel med ms access, att clientOS.OS inte kan vara zero length.. en sån sida är nog inte särskilt bra om du gör..

En sak till: Har du fått i uppdrag att skapa en sida till klubben? Isåfall bör du väl antingen göra sidan själv, eller överlåta uppdraget till någon annan som har erfarenhet av att göra sidor. För det är ju ganska bra om du kan underhålla sidan sen när den väl är klar, och det ska dit nyheter och sånt på sidan. Eller pratar du bara grafik? Med design tänker jag mig layout, dvs tabeller, text, utformning osv. och grafiken, dvs bilder, bakgrunder osv.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Men kära nån, läste en tråd som var 2 eller 3 trådar förre denna, det var en som skulle göra en hemsida åt ett företag och visste inte ens hur han skulle göra och ville veta allt, nu kommer du och tycker att nån ska göra en hemsida åt dig. Börjar bli trött på sånna här trådar. Tro inte att du ska hitta nån här som gör jobbet åt dig, utan att ta betalt förstås.

Permalänk
Medlem

Det är alltså designen som jag vill ha, en början dvs.
Resten sköter jag själv.
Ett snyggt upplägg

Permalänk
Medlem

Jag kan göra det!!
Not..

Nej, men rita upp ett upplägg på papper o se om det blir bra..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

oslipad: alltså.. så svårt kan det ju inte var att komma på en design till ett fotbollslag. De har ju antagligen en logo, så den kan du ju lägg in nånstans, sen använda typ vitt och grönt om det är deras färger, men med mest vitt så det är lättläst och inte för jobbigt att kolla på. Sen lär du ju göra så att all information hittas lätt, och så att man slipper klicka runt som en galning för att hitta till något viktigt, typ när nästa match spelas och sånt. Det folk som går in på fotbollssidor för att se är nog inte designen, utan informationen på sidan. Visst, det är bra om det är snyggt paketerat, men användarvänlighet är ändå det viktigaste. Lite fantasi lär du väl ändå ha. Slafsa ihop nånting, gör det bättre, gör det ännu bättre, visa det för fotbollslaget och fråga om de gillar det, om de inte gör det så får du fixa till det de inte gillar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Varför tar man på sig ett sådan uppdrag om man själv inte vill/kan göra det?

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Jag har inte tagit på mej någonting ännu, jag vill bara fortsätta att bygga på en design

Permalänk
Medlem

Om de har behov av en sida/ny sida lär de väl fråga nån..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Om de har behov av en sida/ny sida lär de väl fråga nån..

Då kan det ju vara bra om jag har börjat på en
Men dom har ingen sida och kanske behöver en..

Permalänk
Medlem

"kanske" .. fråga? Behöver de ingne är det ju ingen idé du gör en, och gör du det frivilligt lär du ju inte få betalt heller. fast det kanske du inte vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju till mitt eget lag, så jag jobbar gärna med den, behöver bara en bra start..

Permalänk
Medlem

jag kanske skulle kunna hjälpa till... tycker det är kul så..!

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem

ok fattaru
har du msn eller icq ?

Permalänk
Medlem

http://coldstar.mine.nu/~joecole/bik/html/spelarinfomall.htm
här är en liten mall om just spelar information som ska vara såhär stor, men då ska ju den passa in på resten av sidan.

Andra grönfärher får givetvis andvändas.

Permalänk
Avstängd

Forma sidan som en fotboll...

Visa signatur

Hej Ove!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150