Edin II slutar på SweClockers
Måndag den 8 januari 2024 började jag jobba som nyhetsreporter på SweClockers. Det var min första fasta heltidstjänst på en redaktion – och jag var taggad på allt vad det innebar. Och kul har jag haft! Men efter ett år, fyra månader och över 900 nyheter, artiklar och krönikor är det dags att ta farväl.
Under det gångna året har jag granskat operatörer och återförsäljare, jag har fått bygga en egen dator och rockat loss till sjöss på Moderskeppet 3. Jag har försökt lyfta positiva såväl som negativa utvecklingar i teknikvärlden – och så gott jag kunnat bidra med egna perspektiv och nya insikter. Det har inte alltid varit lätt, ibland har det inte gått som tänkt, men allt har varit en värdefull och viktig lärdom.
Vart jag hamnar härnäst är inte spikat, men det känns också lite spännande!
Jag vill rikta ett stort tack till @ceEEEEo och @Enviro, som hade tillräckligt med förtroende för en nyexad 23-åring för att ge honom en chans. Jag vill också tacka mina otroligt kunniga kollegor – dåvarande som nuvarande – @CrispVanDahl, @JonasT och @Rosenvik för alla ovärderliga insikter ni gett mig om hårdvara, datorer och livet i stort. Stort tack till kollegorna på FZ – @tompa och @bamseponny – för alla goda skratt och värdefulla tankar ni kommit med gällande allting spelrelaterat.
Självklart vill jag även tacka alla fenomenala medlemmar, vars berättelser och kunskaper jag försökt lyfta i rapporteringen. Tack till er som bidragit med gott snack i fotbollstrådarna, och till alla som skickat in nyhetstips eller förslag på saker vi borde titta närmare på. Det är klyschigt, men jag hade inte kunnat göra hälften av mitt arbete utan ert engagemang.
Slutligen – tack till @Edin, som startade allt detta 1999.
SweClockers kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta och jag kommer att hänga kvar, men som en vanlig medlem framöver. Och till er – mina fellow medlemmar – är jag för evigt tacksam.
Vi ses när vi ses!