Edin II slutar på SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

Edin II slutar på SweClockers

Måndag den 8 januari 2024 började jag jobba som nyhetsreporter på SweClockers. Det var min första fasta heltidstjänst på en redaktion – och jag var taggad på allt vad det innebar. Och kul har jag haft! Men efter ett år, fyra månader och över 900 nyheter, artiklar och krönikor är det dags att ta farväl.

Under det gångna året har jag granskat operatörer och återförsäljare, jag har fått bygga en egen dator och rockat loss till sjöss på Moderskeppet 3. Jag har försökt lyfta positiva såväl som negativa utvecklingar i teknikvärlden – och så gott jag kunnat bidra med egna perspektiv och nya insikter. Det har inte alltid varit lätt, ibland har det inte gått som tänkt, men allt har varit en värdefull och viktig lärdom.

Vart jag hamnar härnäst är inte spikat, men det känns också lite spännande!

Jag vill rikta ett stort tack till @ceEEEEo och @Enviro, som hade tillräckligt med förtroende för en nyexad 23-åring för att ge honom en chans. Jag vill också tacka mina otroligt kunniga kollegor – dåvarande som nuvarande – @CrispVanDahl, @JonasT och @Rosenvik för alla ovärderliga insikter ni gett mig om hårdvara, datorer och livet i stort. Stort tack till kollegorna på FZ – @tompa och @bamseponny – för alla goda skratt och värdefulla tankar ni kommit med gällande allting spelrelaterat.

Självklart vill jag även tacka alla fenomenala medlemmar, vars berättelser och kunskaper jag försökt lyfta i rapporteringen. Tack till er som bidragit med gott snack i fotbollstrådarna, och till alla som skickat in nyhetstips eller förslag på saker vi borde titta närmare på. Det är klyschigt, men jag hade inte kunnat göra hälften av mitt arbete utan ert engagemang.

Slutligen – tack till @Edin, som startade allt detta 1999.

SweClockers kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta och jag kommer att hänga kvar, men som en vanlig medlem framöver. Och till er – mina fellow medlemmar – är jag för evigt tacksam.

Vi ses när vi ses!

Lade till "II" i rubriken för bättre tydlighet.
Permalänk
Medlem

Lycka till i framtiden!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Tack för din insats @Edin_II ! Lycka till med det du gör härnäst. Ses i forumet 😃

Du lyckades med den kanske viktigaste edit i Sweclockers historia 😎

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

All lycka och välgång i vad helst du tar dig för framöver

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Lycka till Edin! Det var en ära att lära dig bygga din första dator.

Permalänk
Medlem

Lycka till framöver!

Permalänk
Medlem

Grym jobbat, Edin! Stort lycka till.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tack för trevliga artiklar Edin och lycka till!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Geeks
Redaktör, FZ

Det behövs en nertumme för sådana här inlägg.

Tack för att ha fått jobba med en så fin och trevlig kollega! <3

Visa signatur

"Sådana läppar, sådan sallad"

Permalänk
Medlem

Ack, trist att höra, men lycka till med vad som kommer härnäst!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Livsnjutare 😎

Väl mött i framtiden ! 💪🏼
Nya utmaningar väntar 😎

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tack för den här tiden och lycka till i framtiden!

Permalänk
Medlem

Tack för din insats den här tiden hos SC!
Önskar dig lycka till i framtiden! 👍

/KenzoM

Tumme upp!
Visa signatur

"Hopefully another 25 years with AMD!"

Permalänk
Medlem

Lycka till framåt!
Hoppas du hittar något annat lämpligt.

Offtopic - MOD
Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Tack för mentorskapet, och alla fina fredagshälsningar. Önskar dig all lycka och framgång, redaktör Jusovic!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra men såklart lycka till i framtiden med vad du än hittar på, tack också för alla trevliga krönikörer och artiklar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tack för den här tiden, och lycka till var du än hamnar!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Lycka till i framtiden!

Permalänk
Medlem

Så synd att du får sluta. Hade ju nyss blivit varm i kläderna. Lycka till i framtiden med nytt äventyr!

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Bussovi_ by XHI

oihdbfngoisdfbngoi boiusadr hsiduho iusahrfopi sdrhpuogifhsdfg

Översättning: SLUUUUUUUUUUUUTAAAAAAAAAAAAA GAAAAAAAAAAAAAAH

Så jädra tråkigt men det är som det är nuförtiden med allt så bara att gilla läget )))))
Lycka till framöver Edin <3

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
99:e percentilen

Oj, redan? Ett år och fyra månader är inte mycket, inte! Får önska dig lycka till i framtiden iallafall, och ses på Moderskeppet 4!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Trist…

Men du har framtiden för dig så ta för dig av den och stort lycka till med ALLT!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lycka till med allt! tack för alla trevliga nyheter, artiklar, gött snack och engagemang!

Permalänk
Expertgissare

Tack för en stark men ack så kort insats.
Lyckan till i framtiden med vart än livet bär dig.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ytterligare en från redaktionen slutar, men får önska dig lycka till!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Lycka till i framtiden

Kan vi hoppas på Jonas och Emil kommer tillbaka då haha 🤔

Permalänk
Geeks
SweClockers

Alltså, dina skämt har ju gått från torrt till ännu torrare men du har ju ändå varit en fantastisk kollega!

Hoppas du svänger förbi och hälsar på oss när du har tid och lust. Och glöm för guds skull inte Moderskeppet 4 i oktober. Rock Stage blir inte detsamma utan dig! Stort lycka till med allt framöver! ❤️

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)