Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Granblue Fantasy Relink:

Jag gick in i det här spelet utan att veta vad det är för typ av spel eller ens vad för typ av gameplay det är, visste bara att det fått bra betyg.
Har nu "klarat" hela spelet och kan säga att det var överlag kul, det påminner mig mycket om Monster Hunter. Enda anledning till att jag skrev klarat inom parentes är för att det är ett sånt där typiskt spel man kan grinda bättre gear i flera hundra timmar innan man får det bästa man kan ha.

Skulle ge spelet 8/10 iaf.

Black Myth Wukong:

Bättre än vad jag trodde det skulle vara men det är väldigt dåligt optimerat på konsol, går inte ens få ett riktigt 60fps läge på PS5 Pro och spelet kraschade 5-10 gånger genom mina 3 playthroughs. Det är det enda spelet jag någonsin har haft krascha sen PS3.

Det finns en del "janky" skräp i spelet som känns som ren bullshit när det händer, t.ex. hitbox problem men överlag skulle jag säga att spelet är fair, finns en boss man slåss mot på en frusen sjö och det är den sämsta designade bossen jag har fått lov att döda på väldigt många år.

Spelet får 7.5/10 av mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat färdigt Story Mode i Tekken 8. Lirade mycket Tekken 4 till 6 som en ung grabb så det här blev lite av ett återfall för mig. Det är inga större skillnader i gameplay från tidigare iterationer, vilket är ok för min del. Varför ändra ett vinnande koncept lixom? Handlingen måste jag säga är helt WACK dock. Men på ett bra sätt. Kändes verkligen som att jag spelade en interaktiv kampsports-anime stundvis, vilket var kul! Mer än de tidigare spelen iallafall hahah. Och bossfajten i slutet var bland det svettigaste jag spelat. Tog nästan aldrig slut!

Summa summarum, ett riktigt underhållande spel som jag ser fram emot att lira mer av i multiplayer och mot vänner!

Permalänk
Medlem

Balatro

Nedan prestation har tagit helt overkligt befängt antal timmar i anspråk. Inga skript eller annat fusk har använts.

Permalänk
Medlem

Då har man precis klarat av Clair Obscur, lätt GOTY. Slår faktiskt det mesta jag har lirat, det har allt. Berättelsen, rösterna, grafiken, MUSIKEN! Har svårt att se något annat lir kommer slå detta. Wow säger jag bara. Det är där uppe med FF7 och Witcher 3 för min del.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy, 100% och över 100 timmar, jag gillar att spela ett spel i taget och då gärna lägga mycket tid på det.

Det här var ett perfekt spel för mig, jättemysig atmosfär och en bra blandning av story, pussel och utforskande.
Slottet är ju fantastiskt om än kanske lite underutnyttjat och världen runt är mysig och intressant.
Det som kunde varit lite bättre är själva grundstoryn, den är lite platt men helt okej. Karaktärerna är inte dom mest intressanta heller och vissa saker i världen lite väl repetitiva.
Sen upplevde jag svårighetsnivån lite obalanserad. I början var combat ganska svårt även på Normal för mig medan det på slutet var för enkelt på Hard. Man blir lite OP någonstans runt level 30.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Witcher 3: Hearts of Stone DLC
Witcher 3: Blood and Wine DLC

Mycket bra DLCs 5/5 till båda!
HoS tog ca 10h och BaW 13h, men tror inte att steam räknade med alla timmar på sista, gissar att det tog ca 18h.

Efter att jag klarade av BaW så gick jag till de olika ställena där companions fanns men hittade bara två i Novigrad och de hade inget nytt att säga och en i Toussaint och där var det samma. Kaer Morhen fortet kom man inte in i.
Lagade mitt gear och lämnade Geralt på vingården vid Yennefer där han får leva ut resten av sina dagar.
Då var den sagan slut då och jag kommer nog inte att någonsin återvända, känns lite tomt.

Vad ska man ta sig ann nu efter Witcher 3 och dessa två DLCs?
Kanske en andra genomspelning av GTA V då nya grafik patchen släpptes precis eller kanske en tredje genomspelning av The Last of Us Part 1, också med förbättrad grafik?
Fast dessa två är rätt långa och stora spel så jag siktar nog på något lite kortare och mer actionfyllt som Armored Core - Fires of Rubicon, som ser intressant ut.

Nu var det ju ett tag sen du skrev detta men Cyberpunk 2077 är ju det givna svaret på vad som ska spelas härnäst

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Nu var det ju ett tag sen du skrev detta men Cyberpunk 2077 är ju det givna svaret på vad som ska spelas härnäst

Finns lite annat nu som Oblivion Remastered, Clair Obscur och Doom the Dark Ages.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Expedition 33.

Vilken upplevelse!

Första gången trailern kom, fick jag en känsla direkt av att det där kommer jag älska, gillade storyn!

Otroligt bra spel! Tycker de sätter ribban extremt högt på spel som satsar på bra story, samt gillade starkt all fransk kultur de tryckt in i spelet. Otroligt charmigt! Sedan att själva storyn och karaktärerna är väldigt vuxna, vuxet snack utan filter, mörkt framförallt.

Önskar fler spel som detta, personligen älskar jag spel som Final Fantasy och Nier-spelen tex, tröttnat på att spela i vuxen ålder, men är storyn bra älskar jag det.

Frågan är vad man ska spela nu haha. Blir väl Metal Gear Solid 3 när det kommer igen.

Permalänk
Medlem

Dead island 2 tillsammans med 2 andra polare.. FY FAN VAD ROLIGT ATT BARA CHOPPA ZOMBIES! haha lite disconnects här och där, men annars hade vi det extremt roligt.. ska nu köra om spelet fast man börjar på level 30!

Precis tankat ner dying light 2 så blir nog det också

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Finns lite annat nu som Oblivion Remastered, Clair Obscur och Doom the Dark Ages.

Haha, ja det är väl bra att man gillar olika. Annars vore världen tråkig. Men vi kan enas i Witcher och Oblivion i alla fall!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Last of us Part 2 på PC. Rätt av ett mästerverk

Permalänk
Medlem

Körde en 100% på The First Berserker Khazan:

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Robocop: Rogue City. Jag hade trevligt, tycker de fångat känslan från både 1 och 2 bra.

Permalänk
Medlem

Swat 4 …igen

Permalänk

Karade precis Atomfall på gamepass. Skulle nog get det en svag 8a. Mycket bra saker dem gör men finns lite mindre saker man kan klaga på.

Permalänk
Medlem

Tempest Rising! Äntligen en ny berättelsedriven RTS!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag spelar Microsoft Flight Simulator 2024, den senaste versionen av den realistiska flygsimulatorn från Microsoft. Spelet bjuder på otroligt detaljerad grafik, ett nytt karriärläge och en mängd olika flygplansmodeller att utforska världen med.

Permalänk
Medlem

Jag må precis ha klarat ut Clair Obscur: Expedition 33, men CO:33 är inte klar med mina känslor ännu. Vilket jäkla spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Knökat igenom Baldur's Gate: EE, blev färdig för ett par minuter sedan. Suveränt exempel på hur en bra modernisering kan göras.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Senaste 2 månaderna:
Bioshock 1 + 2. Helt ok story, rädda såklart alla Little sisters
Bioshock Infinite, snart klar med Burial at Sea part 2.
Infinite slutet kändes inge bra, storyn hoppar MYCKET! Hoppas Burial at Sea part 2 gör det bättre men håller inte andan.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 5070Ti | 9800X3D
6000 CL28 | 990 PRO | B650E-F | 1250W | Meshify 2C

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Last of us Part 2 på PC. Rätt av ett mästerverk

Det spelet har bäst level design och gameplay i spelhistorien. Dock något sämre story.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av EdvinR:

Det spelet har bäst level design och gameplay i spelhistorien. Dock något sämre story.

Lite sämre story, det kan jag hålla med om och relativt linjärt även om det finns en hel del att utforska.
För många cutscenes och perioder där man bara vill fortsätta spela men man måste se nån animering eller whatever.

Men helvete vad bra båda spelen är.

Permalänk
Medlem

Klarade First berserker khazan senast. Ett helt okej 7/10 spel.

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom det 3ggr nu. Tror det håller för ett par till gånger.

Permalänk
Medlem

Tog ett gäng år, men till slut tog jag mig tiden att faktiskt spela igenom det.
Verkligen en klassiker, den inoficiella patchen är dock ett måste

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

AC shadows. Bästa AC spel på länge

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite. Klarade även ena story DLCt nyss och kör nu det andra.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Kingdom Come Deliverence 2, Kör omgång nummer 2 i Hardcore mode med all 11 negativa perks. Den största utmaningen måste ändå vara att somna om och vakna upp någonstans med absolut ingen aning var fan jag befinner mig. Ingen kompass, position eller vart jag är på kartan.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk

Black Myth Wukong, svåraste spelet jag någonsin spelat, är verkligen inget fan av Dark Souls spel men ville verkligen få njuta lite av mytologin som finns i Kina, Kung Markatta minns man väl från barndomen. Det jag ogillade mest var att det fanns så mycket "missables" i spelet, jag är van vid att kunna utforska hur jag vill men här var det verkligen hårt styrt.

Permalänk
Medlem

Quake 1. Musiken, ljuden och atmosfären överlag är fantastiska. Skjutandet håller också i och rörelsen är bekant för en som växt upp med Half-Life 1&2. Vissa banor är överdrivet förvirrande, men det kan vara mitt lokalsinne det är fel på också. Den som kom på slimemonstrena som hoppar efter en och exploderar är en riktig sadist. 9/10.

Visa signatur

Sletet RTX 3060 12gb | Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk | 16GB DDR4 3200MHz