Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Musmatta till IKEA LACK Soffbord?

Jag tycker att SweClockers musmatta var fin:
https://butik.geeks.se/baskollektion/20-sweclockers/sweclocke...

tror ni att det blir fult på IKEA LACK Soffbord som är 90 cm bred? Musmattan är ju lika bred, så tror ni det kommer se dumt ut?
https://www.ikea.com/se/sv/p/lack-soffbord-svartbrun-40104294...

Permalänk

Smaken är som baken, jag tror de kommer se helt okej ut

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk
Medlem

Det beror väl på syftet,🤔 är tanken att den ska agera duk för allt som sker på ett soffbord?

Permalänk
Medlem

Jag får diskbråck av att läsa inlägget 😅

Hade personligen tagit nåt där det inte finns en logga som sticker ut så mkt i färg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag tycker att SweClockers musmatta var fin:
https://butik.geeks.se/baskollektion/20-sweclockers/sweclocke...

tror ni att det blir fult på IKEA LACK Soffbord som är 90 cm bred? Musmattan är ju lika bred, så tror ni det kommer se dumt ut?
https://www.ikea.com/se/sv/p/lack-soffbord-svartbrun-40104294...

Jag hade velat ha något som är enklare att torka av vid ev. fläckar osv än en musmatta. Sitter på en Steelseries QcK Edge vid datorn, och fettfläckar osv, som ändå är mer sällan förekommande vid datorn för min del än vid soffan, är ju omöjliga att få bort. Nu är min helsvart vilket gör att alla fläckar förvisso syns mycket mer än det hade gjort på den där, men jag hade hellre haft något med en med motståndskraftig/glatt yta till det ändamålet, alt. en eller fler vanliga dukar bara tbh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Jag hade velat ha något som är enklare att torka av vid ev. fläckar osv än en musmatta. Sitter på en Steelseries QcK Edge vid datorn, och fettfläckar osv, som ändå är mer sällan förekommande vid datorn för min del än vid soffan, är ju omöjliga att få bort. Nu är min helsvart vilket gör att alla fläckar förvisso syns mycket mer än det hade gjort på den där, men jag hade hellre haft något med en med motståndskraftig/glatt yta till det ändamålet, alt. en eller fler vanliga dukar bara tbh.

Är din musmatta i tyg? Jag undrar om det går att tvätta musmattan i tvättmaskin, eller om man kan skölja av den i diskhon med diskborsten? Då går det ju an. Jag äter ju inte vid datorn, men det kan ju bli fettfläckar från händerna ändå kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Hade personligen tagit nåt där det inte finns en logga som sticker ut så mkt i färg

Nää, det får man när man ser högen av glas med intorkad Jolt Cola i diskhon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangemcfly:

Smaken är som baken, jag tror de kommer se helt okej ut

Jag funderar på att köpa den. Tycker den var fin, sen vill jag sponsra SweClockers med. Funderar på att köpa en t-shirt med.

Skrivet av StuntmanMike:

Det beror väl på syftet,🤔 är tanken att den ska agera duk för allt som sker på ett soffbord?

Ja typ som en duk. Jag tycker det ser så naket ut utan duk.

Skrivet av Linus:

Kanske, men jag gillar mönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Det var nog mer ergonomin med mus på soffbord som avsågs, tror jag.
I grunden beror det på hur grisig man är, men samtidigt så är en musmatta lite av förbrukningsvara, trots allt. Ställt inte saker direkt på den och gräv inte som en grävskopa i en flottig chipsskål med händerna och torka av dem på musmattan så överlever den säkert ett hyfsat tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det var nog mer ergonomin med mus på soffbord som avsågs, tror jag.
I grunden beror det på hur grisig man är, men samtidigt så är en musmatta lite av förbrukningsvara, trots allt. Ställt inte saker direkt på den och gräv inte som en grävskopa i en flottig chipsskål med händerna och torka av dem på musmattan så överlever den säkert ett hyfsat tag.

Jag brukar vara rätt noga med att tvätta händerna när jag sitter vid laptopen. Jag vill inte flotta/skita ner tangentbordet. Jag funderar på att köpa musmattan. Blir den skitig med tiden så testar jag att tvätta den. Annars så köper jag väl en ny.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om SweClockers skickar till ombud? Jag vill inte att dom lämnar en beställning på 898 kr utanför ytterdörren när jag inte är hemma. Jag tänkte beställa musmattan och en t-shirt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag funderar på att köpa den. Tycker den var fin, sen vill jag sponsra SweClockers med. Funderar på att köpa en t-shirt med.

Ja typ som en duk. Jag tycker det ser så naket ut utan duk. <Uppladdad bildlänk>

Jag har använt diverse mattor för de ändamålen senaste 5åren ungefär. Största nackdelen är väl att det sällan blir helt täckande eller en bra symmetri av täckt/otäckt yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Är din musmatta i tyg? Jag undrar om det går att tvätta musmattan i tvättmaskin, eller om man kan skölja av den i diskhon med diskborsten? Då går det ju an. Jag äter ju inte vid datorn, men det kan ju bli fettfläckar från händerna ändå kanske.

Den går att slänga in i tvättmaskinen, men det blir inte helt 100%, mycket pga att min är helt svart, så fa fettfläckar är svåra att bli av med. Överlag är ytan inte tillräckligt motståndskraftig för att jag skulle överväga att använda den på soffbord Men det är ju bara jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Den går att slänga in i tvättmaskinen, men det blir inte helt 100%, mycket pga att min är helt svart, så fa fettfläckar är svåra att bli av med. Överlag är ytan inte tillräckligt motståndskraftig för att jag skulle överväga att använda den på soffbord Men det är ju bara jag.

Jag beställde musmattan och en t-shirt igår, så får se hur det ser ut sen. Jag beställde glasunderlägg med så det inte blir fläckar från glaset/burken. Jag äter ju inte mat eller chips vid soffbordet så jag inte fläckar ner musmattan.