Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

https://www.esc.vote/

Tre klick så är man på sidan för att skriva in sina kortuppgifter. Kan inte bli mycket lättare än så.

Tack, men total överkurs för en gubbe som mig. Gick in på teleoperatören och låste upp betalfunktioner så barnen kan sms-rösta istället. Men nästa år kanske jag ska vara ute i bättre tid.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Bra noterat. Vi har f. ö en ärvd matta som är impregnerad med typ DDT och som barn inte ska leka på. Men den ska vara säker om man inte tuggar på den. Det är nog inte DDT, men det fanns ju mycket skit förr.

Medhåll. Vi bytte skola för ett av barnen i höstas, nya skolan har sabla mycket hyss för sig. Insamlingar till lärare, klassresehets (sälja strumpor, korv, etc), med mera. Alternativet hade dock varit en kaos-skola.

På ett sätt är jag glad att jag gick i kommunal skola. MEN jag hade gärna gått i Privat Skola 🚸 för att slippa strumpförsäljning, Schampoförsäljning etc. Det är mer fokus på studierna i en privat skola. MEN den kommunala verksamheten ger en större erfarenhet i sociala situationer och en större databas av livet, kan man säga livserfarenhet i så unga år?

Medhåll. KAOS skolor är ingenting att ha. Jag läste att vissa dagis infört Tick ✅ Tock stunder för barnen. Så det gäller att passa sig för på vilken typ av skola man sätter barnen på.

Idag går skolorna på att det ska vara PR mässigt FINT och tillrättalagt att gå på skolan, Mer än att UNDERVISNINGEN ska stå i fokus. Perfektion i ytlighet / PR är ingenting för mig.

Jag föredrar en Rejäl skola med Rejäla lärare som lär ut på riktigt, istället för att PR skolan tillåter barnen att "Göra vad de vill med höga krav på att lärarna ger barnen höga betyg" för att annars kan skolan mista skolpengen för den eleven om elevens förälder Tar Mats ur skolan.

Men det kanske bara är jag...

I am from an svunnen tid...när På Riktigt fanns som kvalitetsnivå.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pirum:

Tog hem Eurovisionappen för att kunna rösta i eländet. Sjukt krångligt. Hamnade via appen på någon websida. Jättemycket text. Tålamod 0. Det blir ingen röstning för mig i år. Hur svårt ska det vara att göra en app där man snabbt och lätt kan registrera sig, med personnummer om så krävs.

Du har inte funderat på att inte titta på möget? Känns som en enkel lösning på problemet.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZyntaX:

Måste få kräka av mig på Skånska. När ska den delen av Sverige lära sig prata.
Man behöver lyssna på eländet på radion av någon anledning. Kan de inte anställa programledare som kan prata Svenska?
" Nu skja vi pjata om lijte ajjndra saajkää hääj nnjuu däee haae vaaeuuiit njuua sjuutningaajjj i Uppsaala, juuu "
Vafan är det ett barn som saknar tänder som pratar?
Åh förutom det så kan dom inte grammatik heller.
Jao hajj bytat nyckelen på cykelen juuu.
Menlöst ju bakom allt de säger och nej bytat är inte ett ord. Nyckelen och Cykelen är inte heller Svenska ord.
LÖDAT är inte ett ord i Sverige heller !
Fan å vad trött jag blir på att höra skiten. Blir gubbsur.

Gubbgnäll från mitt håll: lyssna inte på radio, det är bara mög ändå. Varför skulle man vilja lyssna på någon apa som snackar dynga och själv inte få välja musik?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Ångrar att jag sa Annie Lööf.
Personen på radion var skåning och hade grammatiska fel och j istället för r.
Måste vara helt omöjligt för en inflyttad att ens försöka förstå vad han sa.

Men ja, kraftiga talfel så kanske man inte är rätt person att vara radiotalare. Borde säga sig själv.

Vilken skånsk dialekt säger J istället för R? Det låter ju ju mer som att du beskriver småländska eller ett talfel som sagt ovan i tråden. Om du kan länka ett klipp så kan vi nog komma till botten med detta.

För övrigt håller jag med om att märkliga, svårförstådda dialekter, inklusive ortensvenska, ej hör hemma i radio och TV.

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen för fel med dialekter. Känns lite nazi egentligen att alla ska tala ursvenska liksom. Sen så är det ju bra om man förstår vad som sägs så beror ju lite på sammanhang hur bra det fungerar med kraftiga dialekter i radio och tv

Dagens gubbgnäll är rätt givet. Varför har melodifestivalen bloatat så förbannat! En del är ju krav på powerbreaks för reklampauser vilket var brutalt uppenbart i den här sändningen men Sverige måste ju va absolut sämst trots public service reklamfri tv. Första andra tredje chansen och vad var det i år tre deltävlingar? Sen är det semi dessutom innan eurovision och antar det blir kvartar nästa år? Man tror ju att målgruppen är ung men de lägger finalen kl 21 som är typ läggdags även för en själv?

Det blir ju snart som att följa elitserien vilket man ju inte heller orkar med pga för många matcher. Det optimala formatet var när det var 10 bidrag som röstades på. Sen var det schlagerfestivalen om man klarat sig från de sista 5 platserna eller var strecket var.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Försökte laga dammsugare men det sket sig. Går inte att få isär den. Verkar hopsatt med snäpplås. Bara två skruvar men det hjälpte inte. Det är strömbrytaren som lagt av. Mycket möjligt att jag fixat den med WD40 men kommer inte åt. Det får bli att köpa ny. Trist med prylar som inte går att laga. Lika uselt med bilen. Där är en parkeringslampa jag inte lyckas byta. Måste troligen ske på märkesverkstad?

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Det är en inkomstkälla

Det värsta är att det inte går att undgå den avgiften på första fakturan. Det borde förbjudas!

Väldigt många företag kör främst operatörer.

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen bedrägeriförsök på blocket. Jag vet att det är väntant, men det är inget roligare för det.

Är på jakt efter en 21-tums Trinitron CRT skärm och lade upp en "köpes" annons. Specificerar att det måste vara i mitt närområde eller med möjlighet att skicka (har ingen bil tyvärr). Får napp nästa dag, men det är bara det att tjommen inte kan/vill skicka bild och far med ursäkter, frågar mig om jag "litar på honom" och vill att jag ska känna mig trygg med köpet. Till sist frågar han, om han ska välja 5kg eller 10kg frakt med Postnord.

Fan vad trött man blir altså...

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Appropå bil..

bå vägen hem så börjar det skaka i bilen när jag ska gasa upp, så jag måste ligga >2400rpm eller 1200-1900 för att det inte ska vibrera. Stillastående så vibrerar det runt 1100rpm

Bilen har bara precis passerat 4000 mil.

Permalänk
Medlem

Vid 15-tiden fick min fru för sig att det är dags att frosta av kylen. Jag har handdiskat alla lådor, skenor och hyllplan (i glas som kan gå i tusen bitar om du stöter i den på fel ställe), skrubbat och våttorkat alla väggar invändigt i kylen (samt dörren så klart).

Parallellt med tvättid 16-19 som jag skötte själv.

I skrivande stund är vi bara nästan klara. Alla delar har inte torkat och sedan ska allt ställas in igen.

Happy wife, unhappy husband.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Orkar inte skapa ny tråd för detta men tycker att vissa på Sweclockers begagnadmarknad behöver skärpa sig. Någon gång har jag kanske lämnat en kommentar på en annons utan att ha intresse av att köpa/sälja men har då varit för att hjälpa säljaren och likasinnade, t.ex om en vara de söker eg. finns i princip samma pris att köpa nytt från butik eller ifall något de säljer är absurt överpris (för den specifika modellen) och samma kanske finns billigare nytt från butik.

Men det finns de som överdriver, lämnar onödiga kommentarer om att något inte är värt det för att ett alternativ, som är sämre, finns billigare. Eller av annan orsak klagar på priset, ibland på annat. Är du inte intresserad så låt bli. Gäller inte någon av mina annonser, men har märkt mer sånt med tiden.

Detsamma gäller ibland säljaren, sabbar för sig själv att onödigt diskutera om något bud, det är bara att inte acceptera och vill man inte få bud kan man göra det tydligare i annonsen. Dessutom så stör ju inte bud såvida de inte är skambud, annonsen blir tvärtom mer synlig om något.

Men samtidigt kan de som budar hålla det rimligt i alla fall, vare sig annonsen har utgångspris (vilket ofta ignoreras) eller inte.

Händer även ofta att köpare/säljare inte hänsyn till vad annonsskaparen är ute efter även om de specifikt skriver en sak, att de vill ha specifikt märke eller vad det ska användas till.

Ibland på köpes annonser ser jag även lite konstiga "tips" även om de görs med god uppsåt, som att annonsskaparen istället bör köpa ett nytt alternativ (som ibland t.o.m är sämre) för 1000kr mer. Det finns ju en aledning till att de skapat en begagnad sökes annons...

Permalänk
Medlem

I dag kom det en uppdatering av datorn. Men det var ju inte många dagar sedan den månatliga uppdateringen kom? Men det är väl bara att lyda. Microsoft vet nog bäst. Efter omstart kände jag inte igen datorn. Kämpade på och försökte få allt att fungera. Är det nått virus som ställt till det funderade jag på. Till sist körde jag "winver" och då hade jag W11. Det har jag inte bett om och jag hade aldrig valt det själv. Fräckt av Microsoft att ta befälet över min dator och stöka om så man inte känner igen menyerna. Efter att ha vant sig vid W10 tänkte jag låta det vara så. Det finns ju dom som fortfarande kör W7 och W8. Översittarfasoner av Microsoft att bestämma över min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Orkar inte skapa ny tråd för detta men tycker att vissa på Sweclockers begagnadmarknad behöver skärpa sig. Någon gång har jag kanske lämnat en kommentar på en annons utan att ha intresse av att köpa/sälja men har då varit för att hjälpa säljaren och likasinnade, t.ex om en vara de söker eg. finns i princip samma pris att köpa nytt från butik eller ifall något de säljer är absurt överpris (för den specifika modellen) och samma kanske finns billigare nytt från butik.

Men det finns de som överdriver, lämnar onödiga kommentarer om att något inte är värt det för att ett alternativ, som är sämre, finns billigare. Eller av annan orsak klagar på priset, ibland på annat. Är du inte intresserad så låt bli. Gäller inte någon av mina annonser, men har märkt mer sånt med tiden.

Detsamma gäller ibland säljaren, sabbar för sig själv att onödigt diskutera om något bud, det är bara att inte acceptera och vill man inte få bud kan man göra det tydligare i annonsen. Dessutom så stör ju inte bud såvida de inte är skambud, annonsen blir tvärtom mer synlig om något.

Men samtidigt kan de som budar hålla det rimligt i alla fall, vare sig annonsen har utgångspris (vilket ofta ignoreras) eller inte.

Händer även ofta att köpare/säljare inte hänsyn till vad annonsskaparen är ute efter även om de specifikt skriver en sak, att de vill ha specifikt märke eller vad det ska användas till.

Ibland på köpes annonser ser jag även lite konstiga "tips" även om de görs med god uppsåt, som att annonsskaparen istället bör köpa ett nytt alternativ (som ibland t.o.m är sämre) för 1000kr mer. Det finns ju en aledning till att de skapat en begagnad sökes annons...

Om folk kunde ge faan i att kommentera andras annonser om de inte har avsikt att köpa, det är ett fucking otyg och admins borde banna folk friskt vid rent sabotage av annonser.

Permalänk
Medlem

Köpte en vara från Clas Ohlson. Den var för stor och för tung för mig -- jag har ingen bil -- så jag bad att få den hem till dörren. Inget probem sa de på Clas Ohlson. Kom ett meddelande från Postnord att jag kunde välja hur och när jag ville ta emot varan, fyllde i alla uppgifter och fick reda på att om jag valde något av alternativen måste jag vara på plats för att ta emot varan. Enda alternativet vid val av tid var fredag 16 maj mellan 17:00 och 22:00. Så mycket för valfriheten. Nåväl, jag ser avlastningsplatsen från mitt kök och kan väl lika gärna sitta där med dator och följa paketets väg från terminal till mig. Ser att paketet finns på omlastningsterminal, fint kommer snart då ...
Kl 19 passerar en postnordbil, sakta sakta som om den söker efter portnumret. Ah, den saktar ner ännu mer och stannar ... nästan ... men sen sätter den fart igen och 20:19 dyker det upp ett nytt meddelande på spårningssidan att den ankommit till omlastningsterminalen (igen??). Inget mer händer och kl 22:00 kontaktar jag Postnord. Skit också! En kommunikations-bot ... som bara ger mig meddelandet att paketet ska ankomma senast för 20 min sen?? Ber att få kontakt med kundservice och får meddelandet att det går bra vardagar 08:00 - 18:00. Men vaddådå? Klockan är 22:25 på fredag kväll. Blir alltså att vänta till på måndag för att få mitt paket!
Ringer på måndagen och får reda på att paketet ju ankommit till omlastningsterminalen 01:27 på lördagen den 17:e. Det har blivit försenat och ska till en annan omlastningsterminal och sen ska jag få ett meddelande i Postnordsappen om hur jag vill ta emot mitt paket men troligen kommer jag vara tvungen att hämta paketet på utlämningsställe. Jag förklarar att det inte går, jag har betalat extra för att få paketet hem till dörren eftersom det är för stort och tungt för mig och utlämningsstället är nästan vägg i vägg med butiken där jag beställde varan. Nu lyckades jag att få kundtjänstmedarbetaren (knasigt namn, borde vara kundmotarbetaren...) att förstå att i så fall kommer jag inte kunna få hem paketet. Till slut sa han att proceduren med att välja hur och när paketet ska levereras kommer att startas om från början igen.
Jag bävar för fortsättningen på det här ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Om folk kunde ge faan i att kommentera andras annonser om de inte har avsikt att köpa, det är ett fucking otyg och admins borde banna folk friskt vid rent sabotage av annonser.

Ja jag ser ibland aktiva trådar, typ 20 inlägg, sen så ser man att det är annonstråd och orelevant prisdiskussion som börjar typ med "det där priset kanske du får på blocket, inte här". Spelar ingen roll om det är sant, vilket det ibland inte ens är, är priset vettigt nog för Blocket så får säljaren väl kräva det här också ifall de vill. Upp till dem vilket pris de väljer att släppa för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Ja jag ser ibland aktiva trådar, typ 20 inlägg, sen så ser man att det är annonstråd och orelevant prisdiskussion som börjar typ med "det där priset kanske du får på blocket, inte här". Spelar ingen roll om det är sant, vilket det ibland inte ens är, är priset vettigt nog för Blocket så får säljaren väl kräva det här också ifall de vill. Upp till dem vilket pris de väljer att släppa för.

Jag är lite kluven, om det är ett uppenbart orimligt pris blir man köpare glad över att community:t reagerar på det så att man inte blir lurad/betalar ett överpris.

Sedan var gränsen går är ju alltid en diskussionsfråga, men en del satta priser är ju uppenbarligen helt orimliga.

Visst kan man argumentera att man får läsa på själv, men ju tightare community desto mer engagerade och närvarande kommer användare att vara över hela forumet, vilket är bra generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Jag är lite kluven, om det är ett uppenbart orimligt pris blir man köpare glad över att community:t reagerar på det så att man inte blir lurad/betalar ett överpris.

Sedan var gränsen går är ju alltid en diskussionsfråga, men en del satta priser är ju uppenbarligen helt orimliga.

Visst kan man argumentera att man får läsa på själv, men ju tightare community desto mer engagerade och närvarande kommer användare att vara över hela forumet, vilket är bra generellt.

Jo absolut, jag nämnde det i min originala kommentar. Visst är det inte svart/vitt, det är lite av en diskussionsfråga men vad jag menar är ifall det är på gränsen eller om det är enligt marknadspris men inte vad man själv tycker är rimligt så kan man låta bli. Jag känner ibland själv för att kommentera för högt pris så förståelist men ibland måste man tänka lite exta, om det verkligen är nödvändigt. Men eg. att man sett liknande säljas billigare en gång känns som dumt argument. Och som jag sa, är det rimligt pris på Blocket (eller Tradera) är det rimligt pris nog att sätta upp här, även om det är mer än vad de flesta sweclockare är normalt sätt villiga att betala.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av rwkk:

Ett bra sätt att få bukt på det där är att rapportera sådana diskussioner, så kommer någon av oss moderatorer kika på det och vid behov rensa ut. På så sätt får vi också bättre koll på återfallsförbrytare och kan vidta åtgärder för att stävja det långsiktigt.

TLDR så tillåter vi enstaka inlägg med prissättningskritik om de är sakliga och konstruktiva, men någon längre eller generell diskussion kring prissättning eller sådant som inte berör den aktuella annonsen är inte ok. Sedan beror det också på hur annonsören själv agerar - vissa deltar eller driver aktivt diskussionen själva och accepterar därmed att det blir mer sådant, där kliver vi inte in och rensar ut allt bara för att någon utomstående surnat till

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Ett bra sätt att få bukt på det där är att rapportera sådana diskussioner, så kommer någon av oss moderatorer kika på det och vid behov rensa ut. På så sätt får vi också bättre koll på återfallsförbrytare och kan vidta åtgärder för att stävja det långsiktigt.

TLDR så tillåter vi enstaka inlägg med prissättningskritik om de är sakliga och konstruktiva, men någon längre eller generell diskussion kring prissättning eller sådant som inte berör den aktuella annonsen är inte ok. Sedan beror det också på hur annonsören själv agerar - vissa deltar eller driver aktivt diskussionen själva och accepterar därmed att det blir mer sådant, där kliver vi inte in och rensar ut allt bara för att någon utomstående surnat till

Tycker ni är grymt bra. Rapporterade ett troll på min senaste annons och ni var supersnabba att ta bort skräpet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Tycker ni är grymt bra. Rapporterade ett troll på min senaste annons och ni var supersnabba att ta bort skräpet.

Nu är du offtopic, du kan ju inte vara så positiv i den här tråden förstår du väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Nu är du offtopic, du kan ju inte vara så positiv i den här tråden förstår du väl

Fan å !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Människor.

Inget mer. Bara, Människor.

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Nästan sortera saker i bokstavsordning. Hastighetsindex på däck:
190km/h - T
200km/h - U
210km/h - H
240km/h - V
Att O saknas kan jag förstå, jag kan också förstå att det är större intervaller i högre hastigheter. Men vad gör H mellan U och V??

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.

Permalänk
Moderator
Moderator

Den här tråden är skojig när det gnälls på olika saker, men tråkig när det för nittiofemtonde gången ältas trafikfrågor.
Eftersom ni är många som med olika fart deltar i den senaste hastighetsdiskussionen (med diverse sidospår) och den därmed plockas upp gång på gång igen återfinns den numera här.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Världens mest otacksamma vinnare - Jag.

Hör och häpna! Jag vann! Det där som aldrig händer, det hände!

Jag scrollade i någon av alla sociala medier, såg en tävling ifrån Webhallen i samarbete med Samsung och scrollade vidare.
Tänkte sen "Äh vad fan, de brukar ha riktigt roliga mystery boxes vid sina öppningsevent och denna ska ju vara värd 20.000", scrollade upp igen och skrev in min mail.

Glömde ju självklart bort detta tills dess att jag satt och tjötade med lite kollegor på jobbet och fick ett mail:
"Grattis! Du har vunnit dragningen i Samsung Mysterybox tävling!"
Hann tänka att det var någon scam innan jag mindes att jag faktiskt knappat in min mail och URL:en var mycket riktigt ifrån @Webhallen!!

Svarade med mina uppgifter och började ivrigt vänta på nya leksaker!

Men fick inget svar... Aja, jag får väl ha lite tålamod men när två dagar gått utan svar eller återkoppling överhuvudtaget så försökte jag ringa och kolla om de fått mitt svar eller om det hamnat i skräpposten.
Killen på kundtjänst sade grattis och var mycket trevlig men kunde inte hjälpa mig i frågan.

Tillslut (7 dagar efter vinnarmailet) fick jag svar på mailen där de bad om ursäkt och sade att "lådan hade blivit försenad ifrån Samsung och att de skulle få den till sitt kontor imorgon (Torsdag) och i sin tur skicka den så snart som möjligt".

Så jag tänkte att "Kul! Då kanske jag har den innan helgen!"
Nope, det tog en vecka till (idag).

Var taggad så in i helvete ändå såklart, har ju ändå alltid gillat Samsung och har deras Tab S9 och har haft flera av deras mobiler och höll väl tummarna på en S25 Ultra (girigt, I know).

Förstå då min besvikelse när jag öppnar lådan och hittar en "Music Frame" som inte ens går att sälja på tradera oöppnad för hälften av vad Samsung tycker den är värd, "Tab S9 FE" deras budgetvariant som släpptes för två år sedan och en "The Freestyle". En projektor..? Som att gemene man har en projektorduk hemma och att det skulle vara en uppgradering av min befintliga projektor!

Nä! Jag fick restlagret ifrån Samsung och inte en enda pryl har jag användning för eller ens tycker verkar intressant. Inte Samsungs eller Webhallens fel såklart att jag redan har en bättre platta, inte har en projektorduk och redan har ett multiroom system hemma men vad fan! Jag hade ju hoppats på något att pilla med eller använda! Nu blir det bara raka vägen till marketplace eller tradera för en bråkdel av värdet de påstått.

Som titeln säger så känner jag mig otroligt otacksam men jag är också medveten om det!
Tack ändå för vinsten @Webhallen (ni får tacka Samsung åt mig för de är inte med på SweC)!!

Permalänk
Medlem

Det är jättesvårt att ge Presenter till folk i dagens läge. Folk vill oftast ha prylar som Är så dyra så att man kan inte punga ut med $500-$800 eller mer.

MEN Jag förstår att folk heller inte nöjer sig med ett Deo set från dressmann, eller visitkortsetui (visa kort), eller en kokböcker.

"Vinsterna" som det talas om ovan är OFTA prylar som blev över från restlagret. *Rycker på axlarna* så vad ska man göra med en ryggsäck i billigt behandlat tyg (tyget är jättehalt på utsidan) från Kina. Eller en ryggkliare av dålig kvalité med plast gul grå från Vietnam..

Svårt det där med presenter...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Det är jättesvårt att ge Presenter till folk i dagens läge. Folk vill oftast ha prylar som Är så dyra så att man kan inte punga ut med $500-$800 eller mer.

MEN Jag förstår att folk heller inte nöjer sig med ett Deo set från dressmann, eller visitkortsetui (visa kort), eller en kokböcker.

"Vinsterna" som det talas om ovan är OFTA prylar som blev över från restlagret. *Rycker på axlarna* så vad ska man göra med en ryggsäck i billigt behandlat tyg (tyget är jättehalt på utsidan) från Kina. Eller en ryggkliare av dålig kvalité med plast gul grå från Vietnam..

Svårt det där med presenter...

Därför vuxna människor inte ska ge presenter och julklappar till varandra. Varför byta pengar oträffsäkert och oftast orättvist?
Presenter och julklappar är för barn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rökare som står vid entréer till offentliga lokaler och flerfamiljsbostäder. Speciellt en dag som denna med skitväder ska de stå under tak för att regn dödar?

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Rökare som står vid entréer till offentliga lokaler och flerfamiljsbostäder. Speciellt en dag som denna med skitväder ska de stå under tak för att regn dödar?

Det är samma rökare som stannar mitt i dörren 2cm utanför butikerna och tänder på. eller utanför tunnelbanan, eller precis när de rulltat av bussen.