Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

står nu i postnordappen att jag ska få min imorgon!! Beställd från komplett!

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

<Uppladdad bildlänk>

Så det va som jag misstänkte. DHL har hämtat den, och den hanteras av DHL Express, men tjänsten som Nintendo köpt är Economy Select. Hade det varit Express hade den dykt upp imorrn.

Economy Select är Express 😉 jag jobbar inom logistik och skickar sånt varje dag. Hade det varit DHL Parcel vilket motsvarar DHL stycke skulle det gå långsammare.

Permalänk
Medlem

Franska priset på 500 euro är det normalpris eller kommer det höjas efter release?

Permalänk
Medlem

Hoppet lever återigen efter lite trubbel via Instabox med beställning från Webhallen. Instabox tar emot sina leveranser sent på kvällen, så håll koll via länken ni har fått via sms om ni har valt det fraktsättet. Där får ni va snabba och gå in och ändra paketbox ifall det skulle vara fullt på den förvalda. Lyckades byta box så nu står det att mitt paket ska levereras imorgon istället för måndag

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Lagerstatusen visade bara de som inte är beställda, så det löser sig nog

Finns att hämta! Hämtar den i morgon!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Economy Select är Express 😉 jag jobbar inom logistik och skickar sånt varje dag. Hade det varit DHL Parcel vilket motsvarar DHL stycke skulle det gå långsammare.

Hanteras av DHL Express men är inte Express i den bemärkelsen att det tar 1 dag inom EU.

Varje gång det stått ”Economy Select” istället för ”Express Worldwide ECX” har leveransen tagit 2-3 dagar. Varje gång det stått Express har det varit leverans dagen efter (inom EU).

Nedan har du min senaste ”Economy Select” som tog 3 vardagar.

https://www.dhl.com/se-en/home/tracking.html?tracking-id=JD01...

Här har du min senast ”Express Worldwide ECX”

Som sagt DHL Express hanterar försändelsen men det är skillnad på Express Worldwide och Exonomy Select. De flesta förväntar sig nog (likt UPS Express, FedEx Express osv) att en sådan leverans levereras dagen efter den hämtas upp inom EU

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Hanteras av DHL Express men är inte Express i den bemärkelsen att det tar 1 dag inom EU.

Varje gång det stått ”Economy Select” istället för ”Express Worldwide ECX” har leveransen tagit 2-3 dagar. Varje gång det stått Express har det varit leverans dagen efter (inom EU).

Nedan har du min senaste ”Economy Select” som tog 3 vardagar.

Här har du min senast ”Express Worldwide ECX”

Som sagt DHL Express hanterar försändelsen men det är skillnad på Express Worldwide och Exonomy Select. De flesta förväntar sig nog (likt UPS Express, FedEx Express osv) att en sådan leverans levereras dagen efter den hämtas upp inom EU

<Uppladdad bildlänk>

Sidospår, men min försändelse från Nintendo är just en Express Wordwide ECX. Beräknad leverans måndag dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Sidospår, men min försändelse från Nintendo är just en Express Wordwide ECX. Beräknad leverans måndag dock.

Inte ändrats? Min stod som ECX först, men ändrades sen till Economy.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Mitt står fortfarande som ECX men tror inte det kommer imöra iaf.

Permalänk
Medlem

Lanserad nu! Happy Switch 2 day! Flera som har i lager i Sverige när man kollar butiker via prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Står fortfarande som ECX, men tvivlar på att det kommer imorgon. Paketet är i Tyskland nu.

Permalänk
Medlem

Tyska Amazon drog pengar 10 minuter sen. Får hoppas på behandling av beställning snart och sen spårningslänk!

Permalänk
Medlem

paket lämnat från tyskland påväg till stockholm, möjligt om man har tur den kommer idag

Permalänk
Skrivet av OGpopo:

paket lämnat från tyskland påväg till stockholm, möjligt om man har tur den kommer idag

Samma här, står fortfarande som EXPRESS WORLDWIDE ECX. Jag känner på mig att vi ändå för den idag 😛

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe1995clocker:

Samma här, står fortfarande som EXPRESS WORLDWIDE ECX. Jag känner på mig att vi ändå för den idag 😛

same för mig!! hahaha hade varit riktigt schysst!!

polare som beställt samtidigt är fortfarande kvar i tyskland xd

Permalänk
Medlem

Tyskland 8e Maj och fortfarande ingen aktiv spårningslänk till DHL :'(

Permalänk

Jag gick till midnattsreleasen ändå, av en ingivelse. Jag var bland de sista, 80 minuter tog det. Men jag fick en Mario kart poster. Så nu kan jag gå och lägga mig lycklig. Ett tips bara, håll koll på upp och ner när ni öppnar lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Tyskland 8e Maj och fortfarande ingen aktiv spårningslänk till DHL :'(

Typ samma här. Fått länk men den verkar inte ha blivit upphämtad än då länken inte funkar hos dhl.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Ah nej, ser ut som ett definitivt måndag för mig. Ser att den ligger i tyskland och att den inte sorterats ännu, jag tror DHL kör ut tidigt på morgonen om några timmar så definitivt försent nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Typ samma här. Fått länk men den verkar inte ha blivit upphämtad än då länken inte funkar hos dhl.

Samma här. Beställde 3 maj, från Nintendo Irland.

Permalänk

Jag har iaf inte hört nånting om att det skulle vara ett temporärt pris.

Skrivet av Bozzeta:

Franska priset på 500 euro är det normalpris eller kommer det höjas efter release?

Permalänk
Medlem

I väntans tider.

Skrivet av Jubas:

(Expected) Delivered
tors 05.06.2025, 23:59
(Expected) Out for delivery
tors 05.06.2025, 08:59

Står det för mig.

Samma för mig. Tror inte det minsta på det. Får nog inte se den förrän måndag nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Hade Nintendo ändrat i något avtal nu att om man har online family så måste det va inom familjen "typ samma ip" som Spotify/youtube annars blockar de konsolen?

Permalänk
Medlem

Finns i lager i stort sett alla Elgiganten (108st) just nu i Sverige som har i lager. Så alla som inte får idag på tex Webhallen mm, kan enkelt traska in vid 10 och köpa en. När hände det senast?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Konsolgrävare

🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Skrivet av SittingDuck99:

Lanserad nu! Happy Switch 2 day! Flera som har i lager i Sverige när man kollar butiker via prisjakt.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Finns i lager i stort sett alla Elgiganten (108st) just nu i Sverige som har i lager. Så alla som inte får idag på tex Webhallen mm, kan enkelt traska in vid 10 och köpa en. När hände det senast?

Fick även e-post under natten av inet att den finns att beställa.

Många som avbokade eller så har de fått ytterliggare leveranser.

Min leverans från Nintendo.de har inte uppdaterats alls, senaste info är mailet sedan igår. Får köra färdigt Crash Bandicoot n-sane triology under helgen.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Köpte från retrospelbutiken när de hade dugligt pris, och ser ut som att den levereras idag! Var inte beredd på switch 2 den här långhelgen så nu får man kanske hoppas på regn istället..

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på sd kort? Köpte inte från nintendo store då dom bara har upp tilö 256 vilket känns snålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

Någon som har tips på sd kort? Köpte inte från nintendo store då dom bara har upp tilö 256 vilket känns snålt.

Micro express är snordyrt ärligt talat, behöver du inte lagringen vänta. Kommer nog falla i pris ganska redigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

Du har ju 249GB tillgängligt utrymme på switch2. Så lite över 500GB totalt med ett 256-kort är nog ett bra temporärt läge i väntan på bättre tillgänglighet och priser.

Annars har Lexar ett kort på 1TB.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller