Varför har kontaktdonet smält där anser du då? Det såg inte ut så i Torsdags. Annars hade jag aldrig uppmärksammat ändringen. Det ser mycket vitare ut på bild än i verklighet pga blixt, tog bilden i mörker.
Varför har kontaktdonet smält där anser du då? Det såg inte ut så i Torsdags. Annars hade jag aldrig uppmärksammat ändringen. Det ser mycket vitare ut på bild än i verklighet pga blixt, tog bilden i mörker.
Jag vet inte alls faktiskt, men om pinnarna inuti blivit så varma borde det inte smälta på en liten punkt på utsidan. Jag har svårt att tro att det är samma fel som andra haft med 12VHPWR
Yep, jag misstänker att det är en fabrikationsdefekt med adaptern helt enkelt. Ingen skada skedd då jag upptäckte det av en slump kort efter installation men det känns lite... fattigt. Ett av de dyraste Gigabyte korten på marknaden (Aorus master) och man kan inte lita på att adaptern är duglig.
Verkar som att Gigabyte inte riktigt fått till sina adaptrar :|, och nu får man försöka hitta en ny adapter eller ett nytt nätagg med native 12vhpwr kontakt på en Söndag när det inte ens finns datorbutiker i ens stad eller kringliggande städer.
Jag öppnade mitt nyinköpta 5080 Astral och den kontakten ser precis likadan ut som din och kortet har inte varit startat än så du behöver nog inte vara orolig då det är något i tillverkningsprocessen.
Jag öppnade mitt nyinköpta 5080 Astral och den kontakten ser precis likadan ut som din och kortet har inte varit startat än så du behöver nog inte vara orolig då det är något i tillverkningsprocessen.
Köpte ett Astral 5090. Har ett Astral 5080 OC som därav ska säljas. Vad kan jag begära för det? Sparsamt använt (max 50 tim). De kostar nu 17990:- nya.