Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Min order med Mario Kart bundle har nu tagit sig till Danmark

Orderdatum: 8:e Maj, Nintendo Irland
Destination: Stockholm
Preliminärt leveransdatum: 9:e Juni

Date

Händelse

2025-05-08 11:26

Order lagd hos Nintendo Irland, Mario kart bundle

2025-06-02 18:33

Mail från Nintendo "Your order is ready for shipment!"

2025-06-04 12:27

Mail från Nintendo "Your Nintendo order is on its way!"

2025-06-05 10:38

DHL: Processed at POZNAN - POLAND

2025-06-05 11:31

DHL: Shipment picked up

2025-06-05 11:58

DHL: Shipment has departed from a DHL facility POZNAN - POLAND

2025-06-06 13:16

DHL: Arrived at DHL Sort Facility COPENHAGEN - DENMARK

Kan komplettera med min Amazon Spanien order också (överlät denna till en kompis när Nintendo store öppnade upp för alla med NSO)
Orderdatum: 4:e April, Amazon Spanien
Preliminärt leveransdatum: 12:e Juni

Date

Händelse

2025-04-04 13:21

Order lagd hos Amazon Spanien, Mario kart bundle med expressfrakt

2025-06-05 18:37

Mail från Amazon "Your package was dispatched!", "Package left the courier facility", min verkar skickas med Airmee

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Min order med Mario Kart bundle har nu tagit sig till Danmark

Orderdatum: 8:e Maj, Nintendo Irland
Preliminärt leveransdatum: 9:e Juni

Date

Händelse

2025-05-08 11:26

Order lagd hos Nintendo Irland, Mario kart bundle

2025-06-02 18:33

Mail från Nintendo "Your order is ready for shipment!"

2025-06-04 12:27

Mail från Nintendo "Your Nintendo order is on its way!"

2025-06-05 10:38

DHL: Processed at POZNAN - POLAND

2025-06-05 11:31

DHL: Shipment picked up at

2025-06-05 11:58

DHL: Shipment has departed from a DHL facility POZNAN - POLAND

2025-06-06 13:16

DHL: Arrived at DHL Sort Facility COPENHAGEN - DENMARK

Jaha så din körde runt Leipzig, fint! Jag beställde samma dag men fick inte något från DHL förrän i morse. Men det verkar som den börjar åka från Poznan snart förhoppningsvis. Hoppas den tar samma väg som din då

Permalänk
Medlem

Min är framme i Köpenhamn nu, åkte från polen igår. Danskarna har väl ingen röd dag på måndag, endast tyskarna?

Har exakt samma tider och beställningsdatum som qhrizz här ovan.

Fick dock inget sms/mail/avisering om danmark trots att jag lagt till att jag önskar alla uppdateringar hehe

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Fick en uppdatering att den är på sorterings terminal i danmark hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Hur gör ni andra med spelköp? Köper ni från Amazon fr där det är lite billigare? Har hittils bara köpt båda Zelda och gjorde det från Sverige då det inte var så mycket man sparade med frakt o så.

Med frakt blir det väl knappt billigare?

Jag köper allt jag kan fysiskt och säljer när jag är klar.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Med frakt blir det väl knappt billigare?

Jag köper allt jag kan fysiskt och säljer när jag är klar.

Flera större Switch 2 spelen är väl runt en hundralapp billigare med frakt inräknat, t.ex DK Bananza. Men köper man flera spel på en gång minskar ju styckpriset eftersom det blir en gemensam fraktkostnad.

Permalänk
Medlem

tips till er som väntar på att saker ska skickas från amazon: om man klickar invoice -> order summary så får man mer detaljer om hur långt den kommit i leveransprocessen. En produkt kan vara:

- not yet dispatched
- preparing for dispatch
- dispatching now
- dispatched

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

mitt från amazon.fr är nu skickat, med beräknad leverans 18 juni!? Från början stod det 11 juni, sedan ”Wednesday” men nu alltså en hel vecka till… låter sjukt länge när den står som skickad och fått en notis från PostNord dessutom om paket på väg 🤔

Permalänk
Medlem

har ej fått nån uppdatering från amazon.fr. bokningen lades 2a juni så i senaste laget kanske. kanske att jag låter den sitta till måndag innan avbokning. fnac eller amazon, först att bekräfta skickad vara får mina pengar

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixmo:

Jag beställde mitt Switch 2 Mario Kart-bundle 4 juni på Amazon.fr (antagligen precis innan dom tog slut och inte gick att köpa mer). Pengarna drogs inatt och jag chattade precis med dom och de säger att leveransdatum till mig 13 juni stämmer. Så det någon skrev här tidigare i tråden att Amazon.fr enbart skulle hålla sina utlovade datum inom Frankrike verkar inte stämma. Men sen vet man ju aldrig, den jag chattade med kanske inte hade full koll - men kändes så. Dessutom att pengarna dragits tyder på att min order kommer skickas idag, eller väldigt snart. Håller tummarna

Det var jag som skrev att dom hade ändrat min order.
Först stod det arrival 11 june. Sen hade dom ändrat till ”not yet dispatched” då frågade jag deras chatt och då skrev dom att 11 june inte stämde och den hade blivit ändrat (i deras system) till augusti så jag avbokade och tog via fnac istället. Levereras på torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

har ej fått nån uppdatering från amazon.fr. bokningen lades 2a juni så i senaste laget kanske. kanske att jag låter den sitta till måndag innan avbokning. fnac eller amazon, först att bekräfta skickad vara får mina pengar

Akta så det inte blir försent att avbeställa. Ibland har de kommit så långt i processen att Amazon inte låter en avboka. Lite segt att behöva betala för retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Akta så det inte blir försent att avbeställa. Ibland har de kommit så långt i processen att Amazon inte låter en avboka. Lite segt att behöva betala för retur.

jopp. det är inte alls min intention; men i värsta fall får man väl lägga upp den för försäljning. kan inte vara svårt att hitta köpare på ny switch för pris under svensk retail...

Permalänk
Medlem

Chattade med amazon.fr

några citat

"As you can see the order is in international shipment. *
Please do not worry, our team is diligently working on this and try their best to deliver your item on time."

"I have checked with the relevant department for your help.
It will not take more than 24-48 hours.
We will send you the email of estimated delivery date once the item is shipped.
The Estimated Delivery Date is June 12."

jahopp men det låter väl bra ändå

* ingenstans på min order så står detta

edit: avbokade fnac. får jag den inte nästa vecka så får jag den inte. blir väl köp när skiten finns mer allmänt tillgänglig i utlandet senare i västa fall.

Permalänk
Medlem

min ena switch från amazon.fr (beställd 30 april) blev uppskjuten till 14-24 juni. den andra (beställd 24 april) skickades idag

Visa signatur

Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Det går att beställa här igen nu, som alternativ: https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-P00153

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

@Entash

Jag har varit med om att jag avbokade en gång fast det inte va skickat och fick sen mail att det inte gick att avboka.

Permalänk
Medlem

Hur stor brist är det på Switch 2? Minns PS5 där det var helt galet länge, blir det liknande denna gång tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Hur stor brist är det på Switch 2? Minns PS5 där det var helt galet länge, blir det liknande denna gång tro?

Tror inte det kommer vara brist öht, Switch 2 har otroligt bra tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Nä inte i närheten denna gången jämfört med PS5. Switch 2 fanns i lager att förbeställa i månader, tog slut på några ställen men flera gick att boka på fram till release. Även Nintendos EU butik som tog slut för några dagar sedan fylldes precis på. Du kan åka och köpa på t.ex Elgiganten (bundle finns i 79 butiker) hur lätt som helst i denna stund. Det blir kanske Nintendo EU butiken som fortsatt säljer ut ibland, den är ju ca 1900 billigare än svenska ÅF (för bundle).

Minns PS5 release, var ju i princip omöjlig att köpa. Man var tvungen att ha förbeställt i förväg eller ha tur online vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nä inte i närheten denna gången jämfört med PS5. Switch 2 fanns i lager att förbeställa i månader, tog slut på några ställen men flera gick att boka på fram till release. Även Nintendos EU butik som tog slut för några dagar sedan fylldes precis på. Du kan åka och köpa på t.ex Elgiganten (bundle finns i 79 butiker) hur lätt som helst i denna stund. Det blir kanske Nintendo EU butiken som fortsatt säljer ut ibland, den är ju ca 1900 billigare än svenska ÅF (för bundle).

Minns PS5 release, var ju i princip omöjlig att köpa. Man var tvungen att ha förbeställt i förväg eller ha tur online vid release.

När PS5 kom var tillgängligheten på en helt annan nivå, det fanns extremt få jämfört med Switch 2 nu.

Sen kommer såklart Switch 2 inte slå PS5, men blir fel att jämföra dessa 2 releaser.

----

Sedan är jag förvånad att Switch 2 sålt så extremt bra i Sverige som den har.. Menar 6800 kr för en konsol, det är den dyraste konsol som någonsin släppts i Sverige, som inte är en Pro-version eller så. På det är det en konsol med "sämre" prestanda.

Samt att de finns mycket billigare utomlands, att de ändå säljs slut i mångt om mycket i svenska butiker är för mig förvånande.

Kan lova de på Bergsala öppnade en dyr flaska igår kväll på ledningsnivå. De la på 20% marginal, och fick sålt dom ändå.

Permalänk
Medlem

Angående ovan, tror inte den sålt extremt bra, elgiganten tex har i 10 plus i lager i många butiker, normalt sett borde det varit slutsålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Angående ovan, tror inte den sålt extremt bra, elgiganten tex har i 10 plus i lager i många butiker, normalt sett borde det varit slutsålt.

Det har spridits ganska väl om att det går att importera konsolen billigare så är väl därför. Hade bundle kostat runt 6000 i Sverige som den borde hade jag inte importerat I det fallet tror jag Elgiganten hade haft nära slutsålt.

Men sen har Nintendo gjort ett otroligt jobb med mängder producerade verkar det som. Går inte att jämföra med PS5, Nintendo förväntar sig dubbelt så många sålda första räkenskapsåret jämfört med antal sålda PS5 hade sitt första räkenskapsår.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Smasher89:

Tror och hoppas att många är medvetna om att de nordiska priserna är galna mot övriga Europa och importerar själva istället. Men om elgiganten har switch 2 i ca 70 butiker nu så har de sålt bättre än jag trodde, har för mig att det fanns i ca 110 butiker igår.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Räknar Nintendo arbetsdagar eller inkl helger när dom säger 3-5 dagars leverans? Beställde nu från deras sida inkl extra par joy cons o rattarna.

Permalänk
Medlem

Ser man vanliga Switch 2 och inte bundle (vem vill ha den?)

Så är den slut på samtliga Webhallen, Inet, Power, NoN butiker.

Elgiganten har den kvar i 10 ödsliga butiker.

Det är enligt mig helt sjukt... sen finns det enstaka online i lager på vissa butiker.

Menar det stor på många ställen i media tom att man kunde få den 2000 billigare utomlands, ändå sålde den såpass....

Permalänk
Medlem

Tips till er som köper extra joycons, men har en switch 2: switch 1 joycons fungerar utmärkt till switch 2. Blev tipsad om det här i butiken så då sparade man några kronor!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av esafesa:

Det är enligt mig helt sjukt... sen finns det enstaka online i lager på vissa butiker.

Menar det stor på många ställen i media tom att man kunde få den 2000 billigare utomlands, ändå sålde den såpass....

Handlar om bekvämlighet och att vilja få tag på releasedagen eller dagen efter. Vissa verkar ha haft otur med sina utlandsbeställningar och får vänta på sina grejer. Folk har mindre tålamod än man tror. Själv så är jag nära i tankarna på att impulsköpa en switch 2 senare om jag stöter på i butik, har inte en switch 1 så därför ingen nintendo-prenumeration, så det blir ett par stege extra om jag först ska skaffa mig en prenumeration för att sedan beställa en switch 2 från Irland eller Tyskland, det är lite mer meckigt än om man ändå har vägarna förbi netonnet någon dag och det verkar finnas i lager. Men med priserna så är jag nog mer där det inte blir något köp alls istället. Har hamnat där i livet där jag hellre ser någon duktig spela ett spel på en stream eller youtube istället för att spela själv, orkar inte lägga ner den tid som krävs för att komma igång med något spel, sedan är jag allergisk mot alla cinematics hela tiden där spel är mer som film med eventuellt lite spelande emellan. Saknar enkelheten som fanns i äldre spel. Kanske dammar av gameboy advance eller liknande i framtiden, vem vet. Switch 2 ligger numera långt ner på min priolista från att ha varit taggad hela vintern på eventuellt release och nu känner jag bara "meh".

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Skulle gissa att de gjorde väldigt många bundle nu till launch. De tänker nog att Mario Kart ändå är en måste-titel så stort intresse. Men ja, hade varit intressant att veta hur många de gjort i bundle jämfört med standalone enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Helt killgissat så tror jag inte fördelningen mellan standalone/bundle var 50/50.
Extremt bra tillfälle att ”mersälja” bundle vid release genom att helt enkelt begränsa tillgången på standalone.

För övrigt vänder jag på frågan, Mario Kart är det spelet som gått mest på alla mina nintendomaskiner där det funnits, så frågan är varför man inte skulle vilja ha det digitalt?
Ett av få spel jag inte bara spelar igenom och säljer vidare.

Spännande se om det släpps några säljsiffror, det här är väl det första konsolsläppet på väldigt länge som inte sålde slut…