Permalänk
Medlem

Moderkort till Barton 2500+

Tjenare!

Hade tänkt att inhandla lite nytt.
En Barton 2500+ men vilket passande moderkort vet jag ej.
Mitt förra brände så jag vill satsa på något stabilare fast
för ett hyggligt pris.

Någon som kan reka. nått bra?
Tack!

Visa signatur

2 GHz Intel® Core™ 2 Duo | 2048 MB DDR2 | Geforce 8600M | 320 Gb | Windows Vista | Comhem |

Permalänk

Asus A7N8X deluxe eller Abit NF7-S rev 2.0

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Jag röstar på A7N8X då det är det verkar hålla samt jag har trevliga erfarenheter av det Kräver dock en del moddning om man vill att det ska klocka bra. Jag kör med vcore och vmem-mod. Har en vdd-mod som ligger. Orkar dock inte bry mig om att sätta fast den för tillfället.

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag handla ett Asus A7N8X Deluxe, men när det var tid att beställa så var moderkorten slut! hehe så jag kör ett som följer i system biten nedan. Kan inte klaga på mitt Epox, hitills har det uppfört sig bra. Jag har inte klockat någonting, för jag kan ingenting om klockning. Det är därför jag börjat hänga här o lära mig! =D

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Hmm, det lilla jag har erfarenhet av 8RDA3+ har inte varit bra, datorn startar ibland inte när man klockar men den gör det några restarts senare, har även läst detta på HardOCP.

Permalänk
Medlem

8RDA+ är att föredra då 8RDA3´bara kör med MCP medans 8RDA+ har MCP-T dvs Soundstorm.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE