Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Någon som köpt till något av skydden Genki Attack Vector eller Dbrands Killswitch och kan säga hur de är? Funderade först på Killswitch men då måste man använda en extern adapter till dockan. Med Genkis slipper man adaptern men verkar inte lika täckande framtill på joyconsen 😅

Har kikat på båda men känns som lite mycket pengar båda två imo. 716 kr för billigaste Genkin, runt 830 för dbrand (frakt inräknat båda). För att inte tala att det förmodligen blir tull också? Har tittat lite på Savage Raven men hört att de har snålat på materialet jämfört med SW1 varianten. Men den passar i dock.

https://www.amazon.se/Savage-Raven-NeoGrip-Nintendo-Switch/dp...

Permalänk
Konsolgrävare

Future Games Show: Summer Showcase, Idag 22:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ah okej det låter ju bra att dessa 2 nya knappar bara är någon friviligt man kan mappa till vad man vill. Rumble stänger jag alltid av för att få bättre batteritid. Dock känns det som en dealbreaker för mig att man inte kan starta konsolen från switch1 kontrollen

Pro kontrollen till switch2 verkar va slut överallt, blir nog till att försöka skaffa en sådan ändå, men ingen brådska. Iofs behöver få tag på någon innan Donkey Kong Bananza kommer nästa månad...

3rd personspel typ AC, brukar jag använda knapparna bak till antingen L3(sprint) vänster och högra till hoppa/dodge beroende på spel. Saknar faktiskt detta när jag inte har en sån kontroll. Även om jag tycker man tappar lite ”grepp” med paddlar bak. En smaksak

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

3rd personspel typ AC, brukar jag använda knapparna bak till antingen L3(sprint) vänster och högra till hoppa/dodge beroende på spel. Saknar faktiskt detta när jag inte har en sån kontroll. Även om jag tycker man tappar lite ”grepp” med paddlar bak. En smaksak

Ja man får nog prova sig fram vad som känns bäst, kan tänka mig att jag skulle "råka" fumla o trycka till de där knapparna av misstag haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ah okej det låter ju bra att dessa 2 nya knappar bara är någon friviligt man kan mappa till vad man vill. Rumble stänger jag alltid av för att få bättre batteritid. Dock känns det som en dealbreaker för mig att man inte kan starta konsolen från switch1 kontrollen

Pro kontrollen till switch2 verkar va slut överallt, blir nog till att försöka skaffa en sådan ändå, men ingen brådska. Iofs behöver få tag på någon innan Donkey Kong Bananza kommer nästa månad...

Skrivet av Entash:

Tydligen kan man få tag i Hogwarts Legacy SW1 fysiskt, sätta i sin SW2 och uppgradera till Switch 2 versionen för 10$ (gissningsvis 109 kr). Sedan får man en digital licens till Switch 2 versionen utan att behöva sätta in SW1 kassetten fler gånger. Så om man lånar spelet av någon eller köper och sedan säljer vidare spelet kan man få spelet riktigt billigt! Nu vet jag inte om detta var meningen eller om det är något de kommer ändra så gör det på egen risk

Jag ska låna en kopia när jag får min Switch 2 så kan återkomma

Källa: https://www.reddit.com/r/HarryPotterGame/comments/1l44ene/com... (Läst på några fler ställen)

Här är hur man uppgraderar med: https://portkeygamessupport.wbgames.com/hc/en-us/articles/407...

Fast instruktionen är ju att man ska reedema sin rabbat, ev går inte det flera gånger. Tex guld pengar kan man ju bara få en gång per kopia så det finns sätt att begränsa sånt här till en per kopia. Nån annan får gärna rätta mig om ni lyckats göra det flera gånger.

Men så klart så kan NS1 spelet spelas separat på en NS1/(NS2? )

Permalänk
Medlem

It's here! Hatten av till Amazon Tyskland och Airmee!

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Fast instruktionen är ju att man ska reedema sin rabbat, ev går inte det flera gånger. Tex guld pengar kan man ju bara få en gång per kopia så det finns sätt att begränsa sånt här till en per kopia. Nån annan får gärna rätta mig om ni lyckats göra det flera gånger.

Men så klart så kan NS1 spelet spelas separat på en NS1/(NS2? )

Bra fråga! Kanske ska vänta och se om någon kan bekräfta vad som gäller om man kan hämta den flera gånger.

Men ja man kan ju fortfarande köpa och sälja vidare. Kanske att man får säga att Switch 2 uppgraderingen är förbrukad om så är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Finns i lager här om någon fortfarande är på jakt efter konsol. Svenskt företag

https://pennybridgecollectibles.se/produkter/tv-spel-och-kons...

Ingenting säger seriös butik som detta.

De skriver också att den finns i lager och sen i texten att det är beställningsvara. Skulle nog undvika den där butiken som pesten.

Permalänk
Medlem

Blev 1100 ca för Killswitch om man inkluderar travel caset 😅 med frakt och tullar. Genki blev 792 kr med travel case. Så ganska stor skillnad mellan dem. Men som du säger, båda är dyra. Tittade på Savage Raven, men den täcker ännu mindre yta och dessutom läste jag att den var sämre än föregångaren. Få se vad jag gör. Kör utan ett tag tills jag bestämt mig…och fått ny lön haha 😆

Skrivet av Entash:

Har kikat på båda men känns som lite mycket pengar båda två imo. 716 kr för billigaste Genkin, runt 830 för dbrand (frakt inräknat båda). För att inte tala att det förmodligen blir tull också? Har tittat lite på Savage Raven men hört att de har snålat på materialet jämfört med SW1 varianten. Men den passar i dock.

https://www.amazon.se/Savage-Raven-NeoGrip-Nintendo-Switch/dp...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en savage raven, kommer på onsdag. Fanns en ganska bra review på tuben som kom upp under gårdagen. Tror den blir bra i synnerhet sett till priset 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag köpte en savage raven, kommer på onsdag. Fanns en ganska bra review på tuben som kom upp under gårdagen. Tror den blir bra i synnerhet sett till priset 🙂

Köpte du bundle med väskan? Tänkte det var ok pris för att få med väskan men såg att den skickas direkt av återförsäljaren Steampunk. Vet att det är en legit säljare då de har med dem på sin sida. Men hade hellre fått levererat direkt av amazon, känns lättare med leveranser och retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Köpte du bundle med väskan? Tänkte det var ok pris för att få med väskan men såg att den skickas direkt av återförsäljaren Steampunk. Vet att det är en legit säljare då de har med dem på sin sida. Men hade hellre fått levererat direkt av amazon, känns lättare med leveranser och retur.

Jag köpte utan väska, köpte med väskan till Oled och tyckte den var gigantisk. Har köpt nintendos original väska och den går i den om man tar av greppen ( delarna som skjuts på). För mig funkar det fint att ha de plastbitarna i ett annat fack i min ryggsäck 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag köpte utan väska, köpte med väskan till Oled och tyckte den var gigantisk. Har köpt nintendos original väska och den går i den om man tar av greppen ( delarna som skjuts på). För mig funkar det fint att ha de plastbitarna i ett annat fack i min ryggsäck 🙂

Ja, såg nu på videon att väskan var rätt rejäl Tror det blir en order faktiskt. Rimligt pris och gött att man kan docka med den på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Ingenting säger seriös butik som detta.
<Uppladdad bildlänk>

De skriver också att den finns i lager och sen i texten att det är beställningsvara. Skulle nog undvika den där butiken som pesten.

Vet bara att det är en liten butik i örebro som polaren har handlat ifrån. Inga konstigheter där men helt klart såg detta suspekt ut! Vet inte hur bra deras hemsida är😆

Permalänk

Någon här som beställt från Tyskland i närtid? Jag beställde igår eftermiddag och är RÄTT sugen på att få hem den.

Orderstatus nu är "Abgeschlossen" och klick på Sendung Verfolgen ger bara ett felmeddelande.

Vad är er bästa gissning, kommer den nästa vecka?

Permalänk
Medlem

Jag köpte Nintendo Online i 12 månader, men lyckades få det återbetalt via supporten. Tips för er som vill gå med i någons family subscription men har råkat köpa individual först.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av Kimpur:

Beställde nyss på NSO Tyskland, får se när den kommer

Edit: 510 € med frakt för konsol och mario kart

Vad fick du för ordernummer?

MNS_DE_00644943 för mig.

Permalänk
Medlem

Nu verkar den andra SW2 som jag beställt från Nintendo DE vara på väg också!

Blir spännande att se om Amazon eller Nintendo blir först med leveransen.

Shipment has departed from a DHL facility POZNAN - POLAND, Tracking Code: J D XXXXXXXXXXXX
Friday 6 June 2025 at 11:02 (UTC +02:00), POZNAN - POLAND
Origin Service Area : POZNAN - POLAND

Destination Service Area : XXXXXXXXX - SWEDEN

Estimated Time of Arrival
9 June 2025 - By End of Day
Further Detail
The shipment is on its way to the destination.

Next Step
Please continue to monitor the progress online. If you are the consignee and would like to change your delivery preference, please visit https://delivery.dhl.com.

All Shipment Updates

Friday
6 June 2025
11:02 (UTC +02:00)
Shipment has departed from a DHL facility POZNAN - POLAND

POZNAN - POLAND
1 Piece:
JDxxxxxxxxxxxxxxxxx
Thursday
5 June 2025
23:27 (UTC +02:00)
Scheduled to depart on the next planned movement

POZNAN - POLAND
1 Piece:
JDxxxxxxxxxxxxxxxxx
23:22 (UTC +02:00)
Processed at POZNAN - POLAND

POZNAN - POLAND
1 Piece:
JDxxxxxxxxxxxxxxxxx
22:04 (UTC +02:00)
The requested service for your shipment has been changed

POZNAN - POLAND
23:50 (UTC +02:00)
Shipment picked up

POZNAN - POLAND

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Kan vi inte använda allt tjöt om frakt till väntar på paket tråden? Börjar bli lite tjatigt.

Jag förstår att folk är sugna på att lira men det finns ju gott om tillgängliga konsoler i butiker.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/870933-vanta-pa-paket-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxiMasse:

Vad fick du för ordernummer?

MNS_DE_00644943 för mig.

644798

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Min står så här på:

samedi 7 juin
11:54
Le colis est arrivé dans un centre Amazon
Garbsen, Lower Saxony DE
Le colis a quitté les locaux de l'expéditeur

Vad innebär detta?

Det betyder att ditt paket vid tiden för detta meddelande hade ankommit till Amazons sorteringscentral i Garbsen, Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Kan vi inte använda allt tjöt om frakt till väntar på paket tråden? Börjar bli lite tjatigt.

Jag förstår att folk är sugna på att lira men det finns ju gott om tillgängliga konsoler i butiker.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/870933-vanta-pa-paket-...

Usch, dom är dyra.

Permalänk

Hade jäkla osis när jag beställde från amazon.fr, lade min beställning i april och igår pingade det till om att det försökte dra från Klarna-kortet utan framgång, så matade in kortuppgifterna igen 2 ggr men pengarna drogs inte av någon anledning trots att jag hade köputrymme. Slutade med att Amazon annullerade ordern, och då ingen annan Switch 2 från Amazon fanns tillgänglig utan endast från andra återförsäljare för runt 750 euro med frakt så får vänta fint…dock meddelade kundservice om att de kommer ge goodwill på 20% på ordern när jag beställt, så kanske är värt väntan

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av milkshake91:

Hade jäkla osis när jag beställde från amazon.fr, lade min beställning i april och igår pingade det till om att det försökte dra från Klarna-kortet utan framgångX så matade in kortuppgifterna igen 2 ggr men pengarna drogs inte av någon anledning trots att jag hade köputrymme. Slutade med att Amazon annullerade ordern, ingen annan Switch 2 från Amazon fanns tillgänglig utan endast från andra återförsäljare för runt 750 euro med frakt så får vänta fint…dock skulle de ge goodwill på 20% på ordern sa dem så kanske är värt väntan

Oj, det är ju fantastiskt om du kan få 20% rabatt!

Permalänk
Skrivet av Entash:

Tydligen kan man få tag i Hogwarts Legacy SW1 fysiskt, sätta i sin SW2 och uppgradera till Switch 2 versionen för 10$ (gissningsvis 109 kr). Sedan får man en digital licens till Switch 2 versionen utan att behöva sätta in SW1 kassetten fler gånger. Så om man lånar spelet av någon eller köper och sedan säljer vidare spelet kan man få spelet riktigt billigt! Nu vet jag inte om detta var meningen eller om det är något de kommer ändra så gör det på egen risk

Jag ska låna en kopia när jag får min Switch 2 så kan återkomma

Källa: https://www.reddit.com/r/HarryPotterGame/comments/1l44ene/com... (Läst på några fler ställen)

Här är hur man uppgraderar med: https://portkeygamessupport.wbgames.com/hc/en-us/articles/407...

Ja, det funkar utmärkt. Har prövat och har nu Switch 2 versionen, utan att behöva sätta i kasetten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaspuffarn:

Ja, det funkar utmärkt. Har prövat och har nu Switch 2 versionen, utan att behöva sätta i kasetten.

Fint! Tror du man kan göra processen på flera konton eller en gång per kassett? Ska låna min polares men lite synd om han inte kan göra uppgraderingen när han skaffar en SW2.

Permalänk
Medlem

Ajdå, ganska rejäl skillnad i hastighet mellan digitala och fysiska spel. Ungefär 50% långsammare i Mario Kart World. Cyberpunk är tydligen också stor skillnad, dock inte sett video än men någon sa nära 100% ökning. Var väl lite skillnad på Switch 1 också men tror inte det handlade om så stor skillnad i %.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fint! Tror du man kan göra processen på flera konton eller en gång per kassett? Ska låna min polares men lite synd om han inte kan göra uppgraderingen när han skaffar en SW2.

Kostade inte spelet typ 120 spänn digitalt för ett tag sen? Är ju alltid rea på det.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Kostade inte spelet typ 120 spänn digitalt för ett tag sen? Är ju alltid rea på det.

172 kr. Men de kommer nog snåla med rea i eShop närmsta månaderna för att få folk att köpa Switch 2 versionen istället. Även med den rean skulle det bli 172 + 109 (tror jag) = 281 kr. Rätt stor skillnad mot endast 109 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

https://www.youtube.com/watch?v=nUQnJaEh-bA

Ajdå, ganska rejäl skillnad i hastighet mellan digitala och fysiska spel. Ungefär 50% långsammare i Mario Kart World. Cyberpunk är tydligen också stor skillnad, dock inte sett video än. Var väl lite skillnad på Switch 1 också men tror inte det handlade om så stor skillnad i %.

Får hoppas att mitt 256gb minneskort räcker ett tag i alla fall. Hade egentligen velat ha minst 512gb men är ju så jäkla dyrt..