Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Helt såld på Clair Obscur: Expedition 33 just nu. Precis kommit in i ACT III. Vilket fantastiskt spel! SP JRPG (eller turbaserat rollspel) med västerländsk originell estetik och enastående OST.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima - Vilket j*vla mästerverk alltså. Har funderat länge på att spela det men att det var så här bra trodde jag inte! Har bara kört igenom introt och en liten bit till men jag är helt såld redan.

Sjukt snyggt och flyter på bra i 4K under linux. Spelar med mus + tangentbord och det går hur bra som helst, skönt att slippa gräva fram gamepaden

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Ghost of Tsushima - Vilket j*vla mästerverk alltså. Har funderat länge på att spela det men att det var så här bra trodde jag inte! Har bara kört igenom introt och en liten bit till men jag är helt såld redan.

Sjukt snyggt och flyter på bra i 4K under linux. Spelar med mus + tangentbord och det går hur bra som helst, skönt att slippa gräva fram gamepaden

Kul även du bekräftar det är ett bra spel. Du påminner mig om att jag måste ta tag i o spela det själv innan Yotel kommer ut😀

Permalänk
Medlem

Oblivion Remasterd. Spelet blev lite tråkigt efter att jag skapat mina egna spells. Allting bara dör. Fort.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Castlevania: Curse of Darkness på PS2.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Oblivion Remasterd. Spelet blev lite tråkigt efter att jag skapat mina egna spells. Allting bara dör. Fort.

Kan bara hålla med, spelade aldrig originalet (satt nog fast i wow-träsket då) så det var superroligt med en ny chans att köra det men tröttnade ganska snabbt efter att man började göra egna spells. Som du säger, allt bara dör.

Permalänk
Medlem

clair obscur expedition 33
10/10 Kan inte mer än 100% rek om man gillar story singelplayer.

Permalänk
Medlem

Need For Speed Heat

Det var roligare än jag trodde det skulle vara, hade fått bättre betyg om känslan i körningen va lite bättre, mer som Forza Horizon.

7/10.

Resident Evil VII Biohazard + VIII Village

Tog mig längre att börja spela de här spelen än jag hade velat men brukar vänta med att spela något tills jag känner mig mentalt fokuserad så jag kan spela färdigt utan att tappa fokus eller intresse, hänt för ofta att man börjar spela något och spelar bara någon timme sen lägger man ner, typ som när man börjar kolla på en ny serie och 10 minuter in på första avsnittet så sätter man på YouTube ist.

Jag är en av dom som inte alls gillar de äldre Resident Evil spelen, hatade hur man styrde karaktärerna etc men 7 + 8 är otroligt bra och roliga spel, hoppas att 9 blir lika bra.

9/10 på båda.

Nästa spel blir nog Ni no Kuni II eller NieR:Replicant.

Permalänk
Medlem

Skyrim med modlistan Lorerim. 4000 moddar ungefär, riktigt skoj.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Jag spelar Portal som jag köpte på Steam tillsammans med Portal 2 för några dagar sen. Riktigt kul tidsfördriv. Har kört fast på en bana, men ska försöka klura ut den imorgon.

Permalänk
Medlem

Började att testa Star Wars Outlaws demot lite på PC igår. Men det blev mest fokus på att testa olika inställningar och att se hur det såg ut och flöt på min burk. Ser ut som att det blir att spela det på PC när jag skaffar fulla spelet. Själva spelet i sig borde vara nåt för mig, då jag gillar den här typen av spel, och Star Wars.

Permalänk
Medlem

Idag blev det att börja med The Sinking City (Remastered) på PS5. Har börjat spela det lägre tillbaka (på PS4), men kom aldrig speciellt långt, mycket på grund av tekniska problem med spelet. Men nu är det dags att ge spelet en chans igen. Har inte kommit speciellt långt, men än så länge så verkar det iallafall inte lida av samma tekniska problem som PS4 versionen gjorde. Spelar det i performance läget (60fps?) och det ser och känns bra än så länge.

Permalänk
Medlem

Star Wars Battlefront 2 nu när det har fått sig ett uppsving!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Börjat med en ny genomspelning av Baldurs gate 3,har inte hittat något annat roligt än så länge förutom Elden ring då.

Permalänk
Medlem

Jag spelar GTA: San Andreas nu. Jag klarade just ett uppdrag som jag hade kört fast på.

Permalänk
Medlem

Duck Detective: The Ghost of Glamping
https://store.steampowered.com/app/2714620/Duck_Detective_The...

Lättsam och charmig pusseldeckare. Påminner mycket om det första spelet, The Secret Salami.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Jag spelar Pixel Gun 3D. Tycker att det är ett underhållande tidsfördriv.

Gratis på Steam: https://store.steampowered.com/app/2524890/Pixel_Gun_3D_PC_Ed...

Permalänk
Medlem

Jag har återvänt till Division 2 för att spela igenom nytt content, släpptes en ny DLC i förra veckan (sen har jag uppdaterat datorn sen jag spelade sist så inlevelsen i spelet nu hur det flyter är grym).
Jag har spelat igenom bas spelet när det först kom ut och kommit tillbaka nu och hittils är det kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag vaknade tidigare för att kunna spela lite innan jobb haha. Fastna helt

Permalänk
Medlem

Spelar lite Captain of Industry just nu. 15.5 timmar på 2 eller så dagar.

Permalänk
Medlem

Börjat på Death Stranding igen. Denna gång i VR (tack Luke Ross)
Kom aldrig riktigt in idet första gången då storyn och världen var så svår att få grepp om.
Storyn är fortfarande logiskt obegriplig men inlevelsen i VR gör det mycket mer spännande att
traska runt i världen då det känns mer som man faktiskt är där. Man får väl fler svar desto längre man kommer.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kommit tillbaka till Slay the Spire igen, kanske i väntan på uppföljaren. Är uppe på 742 timmar nu, och nog har jag väl saker kvar att lära mig...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande mycket UFO 50 på PC.
Älskar den spelsamlingen så mycket. <3

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Duck Detective: The Ghost of Glamping
https://store.steampowered.com/app/2714620/Duck_Detective_The...

Lättsam och charmig pusseldeckare. Påminner mycket om det första spelet, The Secret Salami.

Gillar dom spelen, skön humor. Lagom klurigt. Hoppas att det kommer fler.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag har kommit tillbaka till Slay the Spire igen, kanske i väntan på uppföljaren. Är uppe på 742 timmar nu, och nog har jag väl saker kvar att lära mig...

Balatro påminner mkt om det spelet. Fantastiska spel båda två.

Permalänk
Medlem

Resident Evil Village (PC).

Har inte hunnit så långt än, men det känns lovande. Tycker det ser riktigt bra ut, jag spelar det i (native) 1440p, med i stort sett högsta inställningar (kör bl.a. ray tracing på medium) och jag har begränsat fps till 60 för att burken inte ska gå på fullt blås hela tiden. Utan begränsningen så får jag en ganska bra bit över 60fps.

Permalänk
Medlem

Jag spelar Elasto Mania som en annan användare påminde mig om. Jag har nog inte spelat det på 15-20 år. Jag hittade det på Steam för 8,19€.

Permalänk
Medlem

Började precis spela om RDR2

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hearthstone, lite WoW och senaste säsongen i Diablo 3... som vanligt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Motor Town: Behind The Wheel.
Tangentbord å mus för mig (orkar inte sätta in mig å få igång g923-ratten med linux å Ps-variaten)