Krävande Borderlands 4 upprör PC-spelare

Permalänk
Melding Plague

Krävande Borderlands 4 upprör PC-spelare

Gearbox kommande Borderlands 4 lanseras med Unreal Engine 5 och rejäla hårdvarukrav.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Can it run Borderlands 4 klingar inte lika bra som "Can it run Crysis?"

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag tappar allt sug för nyare generationens spel. Känns som om att det är en ständig uppförsbacke, vilket det såklart rimligtvis alltid blir år efter år i och med nya komponenter på marknaden. Men på senare tid så blir uppförsbacken SÅ MYCKET HÖGRE dels för att det verkar slappas lite med optimering för att förlita sig på uppskalningsteknik samt det högre priserna på komponenter..

Nej tack. Spel som intresse har nu dött för mig helt.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir ett köp.. klad i serien även om jag inte riktigt nötte senaste versionerna lika mycket som tidigare versioner.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Det var väl inte fruktansvärt höga krav? Klart högt om man jämför med konsolerna som kommer kunna driva det men ändå inte fruktansvärt att rekommendera förrförra generationen mellanklasskort?
Minimikravet med rtx2070 är väl nästan 8 år gammalt mellanklass-kort när spelet släpps.

Permalänk

Crysis 2.0?

Permalänk
Hedersmedlem

Will it run on steam-deck?
(brukar ordna sig efter några månader kanske)

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Dagens spelutveklare är otroligt lata,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Det var väl inte fruktansvärt höga krav? Klart högt om man jämför med konsolerna som kommer kunna driva det men ändå inte fruktansvärt att rekommendera förrförra generationen mellanklasskort?
Minimikravet med rtx2070 är väl nästan 8 år gammalt mellanklass-kort när spelet släpps.

Det är nog höga krav när man kan spendera 6000kr (5060 Ti 16gb) på ett grafikkort och inte ens nå upp till den rekommenderade nivån.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

"Extra uppmärksamhet riktas mot kravet på minst 12 GB grafikminne, vilket innebär att även vissa varianter av RTX 3080 kan få problem. "

Då borde väl även RTX 5060 med sina 8GB vram få problem också ^^

Permalänk
Medlem

Blir nog ungefär lika bra som filmen :^)

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Megacrash:

"Extra uppmärksamhet riktas mot kravet på minst 12 GB grafikminne, vilket innebär att även vissa varianter av RTX 3080 kan få problem. "

Då borde väl även RTX 5060 med sina 8GB vram få problem också ^^

Jo, men det är just att 3080 kommer i olika konfigurationer och omnämns i systemkraven.

Permalänk
Medlem

"Do you guys not have RTX5090s?" --Randy Pitchford, 2025

Priset på spelen kommer väl spela mindre roll nu när man måste ha flådigaste grafikkorten för att spela dem.

30 fps är vad pöbeln förtjänar. /arg sarkasm

Permalänk
Medlem

Och ingen såg detta komma med UE5.....
Motorn är skräp, men lätt att arbeta med.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Jo, men det är just att 3080 kommer i olika konfigurationer och omnämns i systemkraven.

Sant, kollade steam sidan nu och då står det även för minimum;

"Requires a 64-bit processor and operating system. Requires 8 CPU Cores for processor. Requires 8 GB VRAM for graphics. SSD storage required"

Så kommer ju gå att spela iaf men står ju inte vilka inställningar minimum VS rekommenderat

Permalänk
Medlem

kommer dme fortfrande ha den här skit spion programet som dem har förstört borderlands 2 och 3 med ?

Permalänk
Medlem

Ja spionprogramvaran är det stora problemet. Blankt nej.
Sen är det väl iofs få som haft stora förhoppningar på ett nytt spel i serie.

Permalänk
Skrivet av mkk:

Ja spionprogramvaran är det stora problemet. Blankt nej.
Sen är det väl iofs få som haft stora förhoppningar på ett nytt spel i serie.

Vilken spionprogramvara?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vilken spionprogramvara?

taget från en steam review på borderlands 3

Take-Two and 2K games have updated all their games Terms of Service, turning this game as well as all of their other games into literal spyware.

Important Info in Terms of Service:
• Mods are a bannable offense
• Display of Cheats/Exploits is bannable
• Forced arbitration clause and a waiver of class action and jury trial rights for all users residing in the United States and any other territory other than Australia, Switzerland, The United Kingdom, or The Territories of The European Economic Area
• You can be banned for using a VPN while connecting to online servers
• Cannot access game content on a Virtual PC

Collected Data Types:
• Identifiers / Contact Information: Name, user name, gamertag, postal and email address, phone number, unique IDs, mobile device ID, platform ID, gaming service ID, advertising ID (IDFA, Android ID) and IP address
• Protected Characteristics: Age and gender
• Commercial Information: Purchase and usage history and preferences, including gameplay information
• Billing Information: Payment information (credit / debit card information) and shipping address
• Internet / Electronic Activity: Web / app browsing and gameplay information related to the Services; information about your online interaction(s) with the Services or our advertising; and details about the games and platforms you use and other information related to installed applications
• Device and Usage Data: Device type, software and hardware details, language settings, browser type and version, operating system, and information about how users use and interact with the Services (e.g., content viewed, pages visited, clicks, scrolls)
• Profile Inferences: Inferences made from your information and web activity to help create a personalized profile so we can identify goods and services that may be of interest
• Audio / Visual Information: Account photos, images, and avatars, audio information via chat features and functionality, and gameplay recordings and video footage (such as when you participate in playtesting)
• Sensitive Information: Precise location information (if you allow the Services to collect your location), account credentials (user name and password), and contents of communications via chat features and functionality.

Permalänk
Medlem

Ett 5 år gammalt grafikkort som rekommenderat lät ju inte ett dugg farligt.

Om 4000 serien hade varit rekommenderat så hade jag förstått ilskan mer.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fortfarande relativt gamla prylar den kräver, det kommer säkert gå skitbra spela på ett 2060 eller äldre också. 12GB VRAM är kanske i högsta laget dock, där lär många falla.
Jag har en 9600K och ett RTX3060, i Hell Let Loose är det förvisso lagg och låg FPS men jag kör på "högsta" i princip, kan utvecklarna optimera bättre så ser jag inga problem med stabil fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

En average gamer har inte ens ett gtx 1080 kort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Blir nog ungefär lika bra som filmen :^)

Vilken film? Det finns ingen film.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Vilken film? Det finns ingen film.

Såja, så dålig var den inte.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

tråkigt med all skit som följer med, tror det blir att skippa denna tyvärr. har gillat föregående versioner

Permalänk
Medlem

Dumpar dom allt DRM skydd så kanske det går bättre? Ser det fint ut så ser jag inga problem med kraven? Minimum kraven lät ju bättre men de kan man säkert sänka ännu mer om man vill men då får det inte se ut som skit förstås.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Wow, andra siters rubriker talar om rätt tama krav för Borderlands 4. Behövde ni en rubrik? Har det varit dåligt med klick den här veckan?

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Skrivet av Rebben:

Wow, andra siters rubriker talar om rätt tama krav för Borderlands 4. Behövde ni en rubrik? Har det varit dåligt med klick den här veckan?

Tonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Problemet är ju inte åldern på kortet de har som rekommenderad nivå, utan det faktum att du behöver spendera 7000kr på ett nytt grafikkort som når upp till samma prestandanivå.

Tycka vad man vill om det, men det stänger ut en del av marknaden.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

är 6 år (GPU) och 7 år (CPU) gammal hårdvara krävande? minimumkraven matchar vad en PS5 / Xbox One X innehåller ungefär.

https://www.sweclockers.com/test/27832-amd-radeon-rx-5700-och...

https://www.sweclockers.com/test/25500-amd-ryzen-7-2700x-och-...

Ta mig tillbaka till millenieskiftet... där en dator från t.ex. 1998 var en hög med skrot när 2004/2005 kom.

Hade en "high-end" rigg från 2002 när WoW släpptes våren 2005 och fick ut max 30 fps i 800x600 upplösning.

Pentium 4 1.8ghz socket 478 överklockad till till cirka 2.4ghz genom FSB överklockning
2x512mb DDR1 ram i 333mhz som närmade sig 400mhz genom FSB överklockning
80x80gb Maxtor IDE diskar 7200rpm i RAID 0
Hercules 3D Prophet 4500 64MB ATI grafikkort som höll mig tillbaka, köpte senare ett ATI Radeon 9800 PRO begagnat som jag lirade med genom TBC

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.