Permalänk

Bytta färg i LCD´n [bilder]

När min bakgrundsbelysning dog i min LCD
då var det dax att leta fram ljusdioder och leka

Först vanlig grön (trist)

Sen var det röd ( tufft synd att jag bara hade en och den inte är så stark )

Till sist blå ( okey får bli blå då....)

Som sagt det blev blå ( Med två dioder )

snabbt och lätt

Visa signatur

öö va?? Signatur?? har ingen...

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa sån där lcd?

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

inte så jättesnyggt, du skulle ha köpt sån där bakgrundspanel från elfa, finns färdiga, blir ett schysst ljus, jämt fördelat över hela displayen!. fast det blåa blev okej Själv håller jag på mycket å byter färg i mobiltelefoner!
http://www.letab.tk för övrigt har Jag 2st 2*16Tecken display. köpt på elfa, men dem har setat i ett gammlt projekt som nu är skrotat! Säljer BÅDA för 100:- + eventuell frakt ca 20:- (förskott, bank/postgiro)
Först till kvarn hannez86@hotmail.com

Visa signatur

Johannes

Permalänk

Blev rätt bra, bör tilläggas att det ser ut att vara mer oljämt på bild än verkligheten? eller?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Ja på något skumt viss så vissar kameran mer än ögat kan uppfatta..
fota runder inne i huset .. när jag sog sen på fotona så var det en stor fläk mitt på vägen.... visade sig att det var ett gammalt hål som var överspaklat o målat syns inte med ögonen men kameran ser det..... skumt.. fotospöken:)

Visa signatur

Permalänk

Hannez86: visst hade jag kunnat köpa ett sådant på elfa men då mister det "Eget bygge" känslan..... och du.. finns en sida för FÖRSÄLJNING... bara sa det...

Sorry modderaters för bumpningen....

Visa signatur

Permalänk

Varför en hel bytta med färg?