Äger du en Pixel 7a? Då kan du vara berättigad till 4417kr

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för Pixel-mannen @lerutis?
Har du kvar alla 7a:or du införskaffat? Potentiell guldgruva?

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Hur ser det ut för Pixel-mannen @lerutis?
Har du kvar alla 7a:or du införskaffat? Potentiell guldgruva?

hehe kul att forumet aldrig glömmer

Hade kvar en när jag såg infon måste finnas mängder där ute som aldrig kommer nyttja det

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Självklart har men 7A som inte lider av detta!
Typiskt

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Ni som fått pengarna, hur länge fick ni vänta? Fick man mail från gmail eller payoneer eller något? Kan inte se något även 20 dagar senare trots att det godkändes vid ansökan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Ni som fått pengarna, hur länge fick ni vänta? Fick man mail från gmail eller payoneer eller något? Kan inte se något även 20 dagar senare trots att det godkändes vid ansökan.

Tjejen väntade ca 20 dagar sen återkopplade google och sade att de skrivit fel och att hon skulle få max beloppet och inte ursprungliga 200$. Pengarna kom 3 dagar efter det

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Närmare en månad. Man får mejl när payoneer skickat pengarna till dig.

Permalänk

Har en Pixel 7a som dras med att batteriet blir jättevarmt vid hög belastning.

Är det värt att anmäla och hoppas på cash back?

Permalänk
Skrivet av Voidbolt:

https://9to5google.com/2025/04/23/pixel-7a-extended-repair-pr...

Sökte men hittade ingen liknande tråd

Kom över en artikel länkad på reddit där Google har startat ett utökat reparationsprogram för Pixel 7a telefoner pga att vissa har haft problem med batteriet. Själv har jag inte haft några problem men var ändå berättigad till 4417kr. Äger ni en Pixel 7a så kan ni kolla om ni är det också här: https://support.google.com/pixelphone?p=pixel7a_battery_flow

Är man det inte så tror jag att dom nekar direkt, annars tar det ca 2-3 dagar innan man får ett email. Detta fick jag tidigare idag:

Gäller ju bara om man har en 7a vars batteri sväller?

Själv dras jag "bara" med överhettat och fruktansvärt varmt batteri 😪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Själv dras jag "bara" med överhettat och fruktansvärt varmt batteri 😪

Nej det gör det inte, utan att de går på din imei oavsett om du har problem eller inte

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Nej

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej det gör det inte, utan att de går på din imei oavsett om du har problem eller inte

Ok, man kommer direkt till hemsidan där man skall fylla i sin mejladress?

men verkar som man behöver skicka in mobilen om jag fattat rätt?

Eller är det bara att fylla i uppgifterna om mobilen och skicka in till Google?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Du behöver inte skicka in telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Tjejen skrev in sin imei via länken och sen ser de vilken Batch du har och delger ersättning där efter

Visa signatur

Permalänk

Tjejen skrev in sin imei via länken och sen ser de vilken Batch du har och delger ersättning där efter

Ok, jag kommer direkt till en sida där jag skall skriva in min mejl.

Hur får man reda på sitt IMEI nummer på mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, jag kommer direkt till en sida där jag skall skriva in min mejl.

Hur får man reda på sitt IMEI nummer på mobilen?

Följ stegen med mejl etc. Imei står på din låda eller följ detta
https://support.google.com/pixelphone/answer/10402530?hl=en

Visa signatur

Permalänk

Ok, så ersättningen gäller både svällande batteri och överhettning?

Permalänk
Skrivet av Voidbolt:

Du behöver inte skicka in telefonen

Ok, så man både får pengar av Google och kan behålla telefonen.

Vad är haken?

Permalänk
Skrivet av Voidbolt:

https://9to5google.com/2025/04/23/pixel-7a-extended-repair-pr...

Sökte men hittade ingen liknande tråd

Kom över en artikel länkad på reddit där Google har startat ett utökat reparationsprogram för Pixel 7a telefoner pga att vissa har haft problem med batteriet. Själv har jag inte haft några problem men var ändå berättigad till 4417kr. Äger ni en Pixel 7a så kan ni kolla om ni är det också här: https://support.google.com/pixelphone?p=pixel7a_battery_flow

Är man det inte så tror jag att dom nekar direkt, annars tar det ca 2-3 dagar innan man får ett email. Detta fick jag tidigare idag:

Trevliga nyheter.
Har anmält telefonen och fått besked om att jag skall få tillbaka pengar.
Tydligen använder dom något som kallas för Payoneer.
Tycker det känns olustigt att lämna ut sina bankuppgifter till detta.

Hur tänker du kring detta?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Svarade på frågorna om land och emei-nummer och var på 35% eller något i progress. Gick vidare på nästa steg så hade jag plötsligt skickat in förfrågan om 456usd. Tror inte jag har några problem med batteriet, men gött med lite cashback.

Samma här, alltid skönt med lite extra pengar.
dock tycker jag att det känns olustigt att lämna ut sina bankuppgifter.
Tydligen använder dom något som heter Payoneer, vilket man aldrig hört talas om.

hur tänker du här? hur skall du välja att få betalningen? tankar kring detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Trevliga nyheter.
Har anmält telefonen och fått besked om att jag skall få tillbaka pengar.
Tydligen använder dom något som kallas för Payoneer.
Tycker det känns olustigt att lämna ut sina bankuppgifter till detta.

Hur tänker du kring detta?

Det är google så de vet nog redan allt sådant 😉
Skämt åsido så fungerer det som PayPal så bara för över det till ditt konto och var nöjd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Samma här, alltid skönt med lite extra pengar.
dock tycker jag att det känns olustigt att lämna ut sina bankuppgifter.
Tydligen använder dom något som heter Payoneer, vilket man aldrig hört talas om.

hur tänker du här? hur skall du välja att få betalningen? tankar kring detta?

Eftersom det är Google bakom så tänker jag att de har koll på att payoneer är tillräckligt seriösa för att lösa uppdraget. Men har aldrig hört talas om payoneer, för mer tankarna till hifi-märket som uttalas på liknande sätt.

Skrev in bankuppgifterna på payoneer. De hade ju någon form av mfa vill jag minnas

Permalänk
Medlem

Tjejen väntade ca 20 dagar sen återkopplade google och sade att de skrivit fel och att hon skulle få max beloppet och inte ursprungliga 200$. Pengarna kom 3 dagar efter det

Skrivet av jocke92:

Närmare en månad. Man får mejl när payoneer skickat pengarna till dig.

Tack för svaren! Då är det bara att avvakta.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Eftersom det är Google bakom så tänker jag att de har koll på att payoneer är tillräckligt seriösa för att lösa uppdraget. Men har aldrig hört talas om payoneer, för mer tankarna till hifi-märket som uttalas på liknande sätt.

Skrev in bankuppgifterna på payoneer. De hade ju någon form av mfa vill jag minnas

Ok, vilka bankuppgifter skrev du in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, vilka bankuppgifter skrev du in?

Ska du fylla i samma eller vad menar du? Fyll i dina bankuppgifter bara, det är inte svårare än så.

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Ska du fylla i samma eller vad menar du? Fyll i dina bankuppgifter bara, det är inte svårare än så.

Det var tydligen IBAN numret dom ville ha, och som jag frågade efter.
Trodde du hade koll på det eftersom du redan hade skickat in till Payoneer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jo, det kan vara svårare än så. Payoneer godkände inte min bank (Lunar) trots att de har mitt IBAN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stengaard:

Fick positivt svar från Google, men Payoneer vägrar godkänna min bank (Lunar). Det går inte heller ta bort den banken, inte heller lägga till en annan. Väldigt knöligt.

Samma gäller mig. Ingen har hört av sig tillbaka till mig. De kanske har extremt lång svarstid hos kundtjänsten. Jag har inte bråttom.

Permalänk
Skrivet av bog11:

Samma gäller mig. Ingen har hört av sig tillbaka till mig. De kanske har extremt lång svarstid hos kundtjänsten. Jag har inte bråttom.

Jag har Nordea och fyllde i mitt IBAN. Fick mejl 5 minuter senare att det var registrerat hos Payoneer.
Ytterligare 5 minuter senare kom ett mejl om att betalning skulle ske inom 2-3 veckor.
Ibland lönar det sig att vara kund hos en av de stora välkända bankerna.

Permalänk
Skrivet av bog11:

Jo, det kan vara svårare än så. Payoneer godkände inte min bank (Lunar) trots att de har mitt IBAN.

Lunar? Aldrig hört talas om, och inte Payoneer heller då tydligen.

Varför har du inte SEB / Nordea / Swedbank?