Köp inte skärm från Teknikdelar.se
Tjenare kära SweClockare!
Behöver skriva av mig och varna potentiella köpare för Teknikdelar.se.
Jag köpte en ny skärm till min telefon (iPhone 12 Mini) eftersom min original skärm spruckit och var ganska repig efter nästan 4 år av användning.
Produkt jag köpte: iPhone 12 Mini skärm
Skärmen beskrivs som "samma höga kvalitet som du är van vid. Byt iPhone skärm utan att tumma på kvalitet samtidigt som du sparar bra med pengar"
"AAA" och "Livstidsgaranti"
Det första jag märkte efter skärmbyte var att den nya skärmen hade betydligt tjockare kanter än original.
(tråkigt men det kan jag leva med)
Efter man använder appar som t.ex "Västtrafik Go" där skärmen automatiskt använder högsta ljusstyrka så blir det inbränningar på skärmen där t.ex QR-koden bränns in. Detta försvinner efter att skärmen varit av under längre tid. (Fortfarande inte acceptabelt)
Touchen är fruktansvärt dålig, precisionen är så dålig att vissa funktioner är omöjliga att använda osv. Svärtan är obeskrivligt dålig.
Ofta så blir skärmen icke-responsiv tills man "släckt ner" skärmen och startat upp den igen.
Emellanåt så trycker skärmen på saker av sig självt och telefonen måste göra en "hard reset" för att kunna användas igen.
Jag valde att betala extra för "express hantering" och även det snabbaste fraktalternativet "Early Bird" vilket skulle ta 1-3 vardagar. Trots att jag betalde extra för "express hantering" så tog det 3 vardagar innan "Early Bird" ens mottog paketet från Teknikdelar.se.
Efter att ha kontaktat Teknikdelar.se och beskrivit problemen grundligt så fick jag endast ett auto-svar som ber mig fylla i ett formulär för reklamation där jag behöver förklara allting på nytt och sedan skicka in skärmen för undersökning.
Jag orkar inte längre hanskas med detta företaget och känner inte att det är värt att ta kampen för 399kr + 19kr (expresshantering) samt frakt (49kr).
Jag tyckte att detta verkade som ett seriöst svenskt företag och kände mig trygg att beställa en produkt från dem.