Permalänk

Runt 8-9 års ålder försökte jag sparar ihop till en c128d, men det blev en c64, troligen runt min 10 årsdag. Försökte skriva lite basic och spelade en del på min 14" svartvita tv som jag långtidslånade av mormor och morfar ( de hade den i husvagnen annars)

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem

jodu det har varit en aningen slingrig väg till dagens data intresse, Jag hittade knappt on knappen på en dator tills jag var 19år, (spelade enstaka gånger på familje datorn) råkade ut för någon skum sjukdom strax efter skolan som gjorde att jag var tvungen att byta inriktning i livet.

Jag lyckade få ett jobb på saab´s utvecklingsavdelning, där jobbade med olika små projekt, efter ett par veckor beordrade chefen mig att lära mig programmera vilket han då föreslog skulle göras genom att lära mig att göra olika virus och maskar att jäklas med kollegor med (snälla versioner) hans teori var att har man kul när man gör saker så lär man sig fort, det fungerade väldigt bra då jag tycker det var fantastiskt kul att retas med kollegor, samtidigt började med att laga och bygga datorer som hobby åt släkt oh vänner, efter jobbat på saab något år tröttnade jag på att sitta vid en dator även om det var väldigt fritt och man kunde göra annat var fortfarande den mesta tiden att bygga sniffare och sedan sitta och sniffa data mellan olika militära tränings produkter, efter saab ramlade jag in i säkerhets världen som passade mig utmärkt,

Här störde jag mig på företaget system/hur rutiner var uppbyggt. efter 2 veckor bad jag VD att få bygga om hur systemen fungerade vilket han godkände, Jag gissar på att han störde sig på det med. Efter gjort detta blev jag befordrad till stationschef och kunde välja själv i stor utsträckning vad jag ville göra på dagarna.

Tyvärr råkade jag ut för en svår olycka efter ett par år med resultatet att jag behöver hålla mig halvliggande 90-95% av tiden på grund av smärta från helvetet, för att slippa att endast tänka på smärtan konstant började jag spela (fanatiskt hjälpmedel) men jag hade fortfarande problem att göra enkla saker som att släcka när man inte kunde röra sig, eller öppna dörren åt besökare, trädgårdarbete eller slå på film utan att ställa mig upp osv osv, så då började jag med smart hus och programmera detta, sedan spårade det ur som för dom flesta som börjar med detta, så nu styr jag allt och letar konstant efter roligare sätt att styra det på. själva dator delen har jag mest haft fokus på högprestanda men väldigt tyst dator, då jag sitter i en recliner största delen av tiden som inte är i sängen, denna står i vardagsrummet, dvs frugan vill kunna kolla på tv när jag spelar utan att behöva höra fläktar eller ljud från spelet. flera stora radiatorer med lågt varvtal på fläktar är kanon för detta ändamål.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Började med ena kusinen på morsans sida som vi fick köpa 486:a av, hade duke-nukem (1991) på den och även prince of persia (1990), vilka var bland mina första pc-spel via MS-DOS. Därefter blev det ett stort hopp till en pentium 120 mhz (133 mhz med turbo-knappen intryckt) + monster voodoo 1 på 4 mb och körde glquake på den. Sen kom hem-pc och och då började vi förstås hyra 1998 via farsans arbetsgivare, vår första var en 450 mhz med voodoo 2.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiasson:

Någon gång i mitten på 80-talet, på högstadiet, satt jag och resten av klassen framför datorer med textbaserat UNIX eller DOS. Jag tror det var en gång i månaden á 1 timme.

Var inte Compis då som var populärt då? körde CP/M.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Compis

Glömmer aldrig matte-läraren som blivit tvingad att hålla dator-kunskap också och alltid påminde oss om att spola tillbaka disketterna (ja! ).

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

En kompis hade en c64 ganska tidigt och genom den fick jag mitt intresse. Köpte en egen c64 och efter den blev det en 386SX25. Härliga tider.

Permalänk

När jag började på fritids fanns där en IBM Aptiva. Det fanns spel som Syndicate, Shadow Caster och Seven Cities of Gold. Det fanns barnvänliga spel också men jag vet inte vem jag ska tacka för att det fanns riktiga spel på fritids. Datorerna på fritids var också uppkopplade till internet och genom Netscape var det första kontakten med internet. Två år senare beställde pappa en hem-pc.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tror att mitt intresse grundar sig i upplevelser och datorn är en del i det. Likadant med annan teknik.

Permalänk
Medlem

ZX Spectrum 1984

Min kompis hade fått en Spectrum och vi körde The Way of The Exploding Fist, och sen började vi programmera Basic och på den vägen skaffade jag en Spectrum

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Spel började komma lika mycket till PC som till konsol efter Playstation & N64 lanserades och PC var även bakåtkompatibelt via bland annat emulatorer, så därför fick jag köpa mig en begagnad 486:a själv som 15-åring, eftersom mina föräldrar var teknikmotståndare.

Några år senare köpte jag mig en pre-built på avbetalning, som var en dyr men även värdefull läxa, då datorn där efter byggde jag helt själv runt en Pentium 4.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

DX2 66 köptes för egna pengar i unga tonåren

Bästa minnet är när jag hjälpte en tjej i klassen att få tillbaka sitt inlämnningsarbete från en diskett som "gått sönder"
Detta var nog i 8an eller 9an.

Fick en puss på kinden för besväret

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Det började med en 8086 när den kom, som sedan kunde uppgraderas till en 286 med hjälp av ett ISA-kort.
Hade hårddiskar med hotswao som maskinellt matades ut ur datorlådan med tillhörande brutala oväsen, de låg på hela 10MB styck så man fick in en hel del spel på dem.
Ljudkortet var ett Roland, minns inte exakt vad det hette men 32 någonting, superhighend på den tiden.
Modem med 300 baud nästan lika stort som datorn där man spände fast en analog telefonlur ovanpå.
Att mecka på den tiden var otroligt enkelt, processorn såg ut som dagens minneskretsar men med betydligt större ben och var lätt att ta ur, det behövdes ingen kylare.

De prylarna ligger kvar på vinden, någon gång kanske de blir värda något.

Hade även C64 och Amiga 500 och 2000 och en Spectrum.

Första egna bygget var en 486 med en kopia av Intels prolle, har för mig att det var AMD som gjort kopian, funkade kanon.
Soundblaster var the shit på den tiden när det kom till ljudkort, minns det magiska ögonblicket då man installerade ett med talsyntes.
Matrix var the shit på grafikkort tills Voodoo 3D kom.

Permalänk
Medlem

ABC 80 i skolan och en ZX Spectrum+ med hårda tangenter. Inga suddgummin här inte.
Atari ST, C64, C128, Amiga 500. En 386 med fastlödd cpu. En 486 som jag delade med en kompis.
Pentium 100 som var den första datorn jag uppgraderade med Matrox-kort, extra RAM (8 Mb?) och ett Righteous 3D.
Nästan en månadslön på den tiden.
Har säkert glömt nåt...

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Hem-PC
Äldre ingifta bröder
Diablo 1 + Hellfire
Speed Haste och andra DOS-spel
Senare C64 och Atari

Spel var fokuset fram till åtminstone högstadiet

Permalänk
Medlem

Hej!

Sedan 1986 har jag haft väldigt många datorer, men ändå ser jag mig själv bara som nybörjare om allt som har med datorer att göra. Men jag lär mig någonting nytt nästan varje dag, så det finns fortfarande hopp!

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: ASUS ROG Thor III 1200W ATX 3.1, Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vi fick hem våran Aptiva typ 96 eller nått, resten är historia. Har kvar den <3
https://i.imgur.com/hmHKUTY.jpeg

Rätt snygga chassin, speciellt för sin tid...

Sen fanns det ju PS/2 BrutalTower(tm) också.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Fick min första dator någonstans runt 1995-1996 skulle jag tro, en då väl daterad IBM PS/2 Model 30 (ta mig inte alltför hårt på modellen där, men det verkar stämma med speccen från vad jag minns). Kan väl inte säga att jag blev fast i datorer av den direkt dock, men tillräckligt för att inte skrämma iväg mig.

Däremot började väl det stora intresset när jag införskaffade min första tidsenliga dator hösten 2000 (fick en 486:a i födelsedagspresent av en kompis i början 2000 också, men ja ...) - en Pentium III Katmai-historia som blev ett Theseus skepp som levde vidare i många år och med lite välvilja skulle man kunna säga att det är en iteration av den jag sitter och skriver på idag, fyra chassin, ett tiotal processorer, nästan lika många moderkort och fyra generationer RAM senare ... Dock tror jag faktiskt att det bara var chassit och nätagget som överlevde en uppgradering någonstans där runt 2008, så det är gränsfall.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Mitt datorintresse väcktes egentligen när jag lärde känna en snubbe som gjorde musik på sin Amiga 500. Det var något jag verkligen fastnade för, men fick inte tag i någon amiga själv till att börja med, utan jag tjatade till mig en sprillans ny Atari 1040 STE som blev min första egna dator. Det var så klart inte alls samma grej som att ha en amiga, och det gick något år eller så innan jag lyckades byta den mot en Amiga 500 istället. Protracker 2.2 kopierades av polaren, och högvis av disketter med samplingar. Därefter blev det en 486dx2, sen en Cyrix 586, sen en Pentium 100... och vips så var man inne i PC-svängen istället. 😄

Visa signatur

| Define R5 | Gigabyte x570 Gaming X | AMD 5700x3D | Arctic Freezer 280II |
| 32GB PC3600 DDR4 | RTX 5070 TI | TCL 34" 34R83Q | Focusrite Scarlett 2i2 |
| Junk e7440 laptop i5, 8GB, linux mint etc. + stickers | PS5 Pro | LG C2 |

Permalänk

jo, när man fick spela Alley Cat

på farbros The Nokia MikroMikko 4. man var 4år, när man fick spela detta spel på den maskinen. sen efter det så vart det att börja skruva sönder alla leksaker man hade, för ser hur det såg ut innan för dom. det gjorde att man vart mer och mer intresserad av teknik och allt som har med det att gör. The Nokia MikroMikko 4, hade Dos först, men sen installera han in Windows 3.1 på den sen. som gjorde att man sen kunde sitta i Paint och måla sen. typ så här börja mitt intresse ju. så här såg den typ ut, om jag inte minns fel nu:

eller så här, men minns iaf dom där böckerna hade min farbro. denna dator vart vår första Familj dator sen med. bara några år senare, när han skaffa en ny maskin med.

en till bild på maskinen
Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Började år 2000 när jag som 9 åring hittade den röda 230v till 110v brytarn bak på nätagget och datorn kortslöts, då fick jag den hårda vägen börja lära mig hur datorer fungerar och fortsatt utveckla det sen dess och studerade IT på gymnasiet

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag var nog runt 12-13 kanske, år 1992. Jag var hyperintresserad av maskiner, lastbilar och liknande medan min vän var rejält nördig.
Han försökte få in mig på olika sätt och till slut programmerade vi ett program där vi la in alla lastbilar från tidningar som ett arkiv som var sökbart 🤣
Därefter väcktes mitt intresse också och jag köpte min första C64.
Jag flyttade kort därefter från den orten så vi tappade kontakten, men jag fortsatte med mitt nyfunna intresse och där har jag fastnat.

Kort därefter, eller om det var i samma veva så kom också LO-datorn, som tog in hem-pc i folkhemmet.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Vi hade ABC80 på gymnasieskolan (80-82) jag gick på tyckte det var roligt då, men intresset kom i gång på allvar när jag köpte en hempc genom jobbet 1997.

Samma här vad gäller ABC80. 1987 började jag på Försäkringskassan och jobbade ”online” med deras datorer. 1994 stötte jag på mac och riktigt internet på GU. Hade en mac classic hemma. På JMG blev det DTP/QX liksom på följande redaktioner. Köpte privat en rabatterad LapPower runt millennieskiftet. 56K-modem via telefon. I modern tid har det blivit både hemmabyggda PC åt sonen och andra släktingar, och macar av diverse slag för egen del. +1 massa experimenterande i Linux.

Permalänk
Medlem

Var intresserad av all slags elektronik från barnsben, byggde all möjlig elektronik från 13-14-årsåldern inklusive mina egna mätinstrument, rörförstärkare, radio, TV, sen transistiorförstärkare, MOS-FET-Hi-Fi-förstärkare och fick tag i någon (billig?) HP-kalkylator, troligen begagnad, farsan var revisor med HP och Texas Instruments i Sverige som kunder och jag hade en ingift farbror som höll på med IT- och elektronik-import.
HPn slaktades naturligtvis och varje krets undersöktes för sig med hjälp av kataloger och tidskrifter. Kasserade kretskort från Texas Instrument slaktades och jag tog hand om alla TTL-kretsar som fortfarande fungerade (en otrolig tid lades på att mäta dem för att förstå om de gick att använda) och byggde efter egen idé en liten(!!) kalkylator, liten i den bemärkelsen att den bara kunde ett fåtal saker. ALUn (många TTL-kretsar gick det åt) hade två 4-bitars ingångar (A och B), en 4-bitars utgång, två utgångar för att fånga upp utskiftade siffror, tre ingångar som talade om vad som skulle hända med ingångarna A och B -- släppa igenom A eller B, invertera A, addera A och B, skifta A ett steg åt höger eller vänster. Jag hade 4 register och 512 4-bitars minne (alltså 128 byte). Ett helvete att "programmera" och en klockkristall som gav 8 kHz klockfrekvens men det var för snabbt så jag delade ner den åtskilliga gånger för att kunna uppfatta vad som hände. Jag kunde i alla fall addera, subtrahera, multiplicera men lyckades aldrig programmera en division innan jag hann tröttna och rev hela ormboet av lödstöd, kopplingstråd och TTL-kretsar. Men jag hade byggt den själv, den funkade och jag hade lyckats (nåja) programmera den. Den revs eftesom den täckte mer än halva mitt skrivbord.
Så småningom har jag tillbringat den största delen av mitt liv med att bygga elektronik, inklusive c:a 50 datorer som då byggts som man numera gör med en låda, ett moderkort och diverse komponenter. Numera blir det mest leksaker med mikrokontroller och en och annan dator. Har programmerat i många språk (någon räknade till 72 men jag tror att man då räknat med språk jag bara testat, själv tror jag att jag professionellt programmerat i ett tjugotal olika språk) både för att det varit roligt och som en del av jobbet (som inte alltid, men oftast, var roligt), har driftat servrar och stora system, varit säkerhetsansvarig, undervisat i datateknik på KTH (gick i pension dec 2012), har fortfarande väldigt roligt men intresset för just datorer vaknade med en HP-kalkylator runt 1975 (eller så).
Eftersom jag hamnade i stordatormiljö och så småningom i UNIX-världen lärde jag mig aldrig Windows utan alla datorer kör Linux.

Rättade felskrivning
Permalänk

Fick en manual i Basic från en släkting. Hade inget internet så laddade ned installationsprogrammet hos någon annan, men efter att ha skrivit något enklare höll Basic mig snarare borta från programmering tills jag i gymnasiet laddade ned en IDE som Visual Studio eller Pycharm.

Permalänk
Medlem

Skitassså…offffff, nånstans under 80talet…

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Bra fråga, kan inte peka på något specifikt.

Vi hade en gammal Pong-konsol när jag växte upp som säkerligen hade stor påverkan, har på senare tid försökt hitta vad det var för någon modell men efter att ha gått igenom alla databaser jag hittat online över gamla konsoler har jag ändå inte hittat den, har inte ens hittat den lite modernare konsolen (som till och med hade cartridge-stöd) vi uppgradera till fastän det var någon betydligt vanligare variant som flera i umgängeskretsen hade.

Jag tror även att serier & filmer man tittade på den tiden hjälpte mycket, allt från Whiz kids (datadeckarna) till Automan fick datorer att verka otroligt coola.

När syskonen sedan skaffade en c64 i mitten på 80-talet var det jag, betydligt mer än de, som använde den och det var väl kanske där intresset verkligen började på allvar men känns som att det alltid funnits till en viss nivå.

Permalänk
Medlem

-95/96 började jag visa intresse för farsans burk. Ingen aning vad det kan ha varit för specs på den.

Spelintresset 2004/2005/2006. World of Warcraft, Battlefield 2, Deer Hunter 2005

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Tror jag gick i tredje klass eller nåt sånt (runt 90-91 kanske) och kompisens brorsa var datoransvarig på skolan, han lät oss sitta vid datorn efter skoltid, han hade installerat Leisure Suit Larry och Scorched Earth som vi spelade rätt mycket. Fick beröm av lärarna för vi var så "duktiga" och kunde med datorer. Några år senare fick jag en 486 dx2 som jag började läsa manualerna till och hittade nåt som hette dipswitch som skulle ändra snabbheten på datorn. Lyckades klocka upp datorn till hiskeliga 66MHz och när jag senare sparat ihop tillräckligt så dubblerade jag ramminnet från 8mb till 16mb. Spelen flöt på riktigt fint då. Efter högstadiet praktiserade jag på en liten datorfirma där jag fick bygga ihop datorer efter folks önskemål. Det var ett roligt arbete men satan så jag fick plåstra om fingrarna hela tiden. Inga rundade kanter på plåtdelarna i chassina då inte =P

Permalänk
Medlem

Spel var ingångsdrogen för många, även för mig.
Med första datorn hösten 1994.
När man ville kunna köra fler spel krävdes justeringar, för att spelen ens skulle starta.
På den tiden handlade det om att optimera startordningen i config.sys och autoexec.bat, så att man skulle få tillräckligt mycket ledigt konventionellt minne.
På något sätt blev det sen något fel med systemet, så att det behövde installeras om, vilket krävde assistans från en bekant som var kunnig. Snappade upp bitar här och där.
Läste många datortidningar, med bl a en artikel om överklockning och provade det också.

Sen både hjälpt andra och även arbetat med det.
Ser att det funnits och finns behov av att kunna förstå och lösa saker. Problemlösning, dvs få något att fungera och fungera bättre, samt att hjälpa folk är väl drivkrafterna.

Känns nästan mer som något man måste kunna göra vid det här laget, snarare än bara intresse. Blir som nödvändig kunskap som man behöver upprätthålla. För datorer och teknik är ju som inget man kan komma undan, är mycket att hänga med i och hålla koll på.

Permalänk
Datavetare

Kul att se flera andra som blivit kraftigt inspirerade av War Games!

Hade börjat hyra en VIC20 då och då innan jag såg filmen (var typ den enda som hyrde datorn så fick alltid ha den längre än jag initialt betalat för). Men den väckte intresset för programmering och skaffade en egen ZX Spectrum 48 kort efter.

Spectrum:en fick ett par lite ovanliga saker som IBM-kompatibel 5"1/4 floppy och Saga 3 tangentbord. Var väl egentligen på AtariST/Amiga (hade båda...) det blev mer avancerad programmering än lite BASIC.

Var intresserad av elektronik, har fortfarande kvar min Philips EE2003 låda (nog enda jag har kvar från den tiden), har kombinerat dessa två intressen och idag är det primärt ihop med MCU/SBC och lite enklare egna kretsar...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

De flesta killar i klassen hade dator. Jag hade konsoller....

Grafiken var ju helt klart överlägsen på datorer.
Men det fanns så många olika typer av spel också.
Warcraft, Starcraft, Diablo, Age og Empires, Carmageddon, Heroes of Might & Magic o Baldurs Gate som jag inte förstod mig på utan fick fråga på nåt forum 😄
Sen kunde man spela MP....

Upptäckte också att spelen kunde vara gratis....🫥

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]