Vilken serie såg du senast?

Permalänk

Kollar på Peaky Blinders

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Kollar på Peaky Blinders

Lyllos dig om du inte sett den innan! 👍😁

Permalänk
Medlem

- Stranger Things
- Suits
- Resident Alien
- Blacklist

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem

From S3 och 放送局占拠(They wanted to fly far away on the airwaves) S3.

From är fortfarande spännande men nu får de snart komma vidare lite annars känns det som denna kommer pågå i ytterligare 4 säsonger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Fantastiskt underhållande hur dålig föryngringen av Christian Slater var dock

Fast det hör ju till. De gör ju en ännu sämre föryngring av Dexter i originalserien, bara sätter på honom en peruk med "ungdomlig karaktär"

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

NCIS, originalet.
Mer av vana, då den gått i 22 år (!). Det är något bekant att kolla någon gång till middagen.

Kollat flera av de andra NCIS-varianterna tidigare, men de slutade. Även Blacklist.
Lite blandat med det, saknar i viss mån men ändå skönt att de slutade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

From S3 och 放送局占拠(They wanted to fly far away on the airwaves) S3.

From är fortfarande spännande men nu får de snart komma vidare lite annars känns det som denna kommer pågå i ytterligare 4 säsonger.

From är så jäkla bra. Tar gärna 4 säsonger till. Men vill helst inte vänta 1,5 år mellan varje.

Skrivet av Nioreh83:

Fast det hör ju till. De gör ju en ännu sämre föryngring av Dexter i originalserien, bara sätter på honom en peruk med "ungdomlig karaktär"

<Uppladdad bildlänk>

Hahaha hade glömt det där. Magiskt!

Visa signatur
Permalänk

Nästan halvvägs genom Squid Game S02
Japp, två - inte ett tryckfel

Permalänk
Medlem

Jag har just börjat se om en gammal 80-talsserie, Hemliga Armén. Tyvärr saknar den text så jag får rosta av min engelska och vässa öronen!

Permalänk
Medlem

Murderbot, själva serien är egentligen bra men några av skådespelarinsatserna är under all kritik och ger lite lätt b-känsla. Bl.a. Skarsgård som inte alls passar i rollen.
6-10 ändå, se i brist på annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Efter en fråga i den suveräna "Vilken film såg du senast"-tråden fick jag rådet att starta en själv om serier, vilket jag nu gör.
Jag älskar film, har hundratals DVD:er som samlar damm, ett bra gäng Blu-ray och även runt 45+ Blu-ray 4K som lirar fint med min Oppo och LG OLED. Sedan har jag en NAS som jag inte pratar om... Men, men jag inser att jag mer och mer graviterar mot tittande på TV-serier istället för film. Därför denna tråd. Jag börjar med några serier som jag verkligen gillar.

1. "Star Trek Discovery" (Netflix): Mycket bättre än vad man kunde förvänta sig. Klassisk Star Trek fast i ultramodern förpackning.

2. "Altered Carbon" (Netflix): Bästa Sci-Fi serien jag någonsin sett på TV.

3. "The Man In The High Castle" (Amazon): Riktigt intressant och tankeväckande serie om vad som eventuellt skulle kunna kasta om vår världsbild.

4. "Chernobyl" (HBO Nordic): Skrämmande på riktigt, missa inte podden (The Chernobyl Podcast på bla. Spotify),

5. "The Expanse" (Amazon och Netflix): Fantastiskt bra efter böcker jag aldrig trodde någon skulle kunna filma.

6. "Broadchurch"(Netflix): Rent igenom lysande brittiskt kriminaldrama

7. "Black Mirror" (Netflix): Sci-Fi som slår dig på truten.

Det finns hur mycket som helst som är superbra när det gäller serier numera.

Vad såg du senast? Var det bra? Dela med dig!

Senaste serien var nog faktiskt sista säsongen av Squid games. Annars har jag återupplevt gamla favoriter som Supernatural, Rick and Morty, Paradise PD m.fl.

Permalänk
Medlem

Senaste serien va Squid Game S03 va väll hyffsat, men inget slår ju S01. Ser fram emot den Amerikanska versionen.

Ska se typ Peaky Blinders någondag med Scarecrow.
Väntar på sista säsongen av Resident Alien och i höst Stranger Things.
Ska se nyaste Dexter Original Sin.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Ni som just fått upp ögonen för tråden, vänligen skriv vad ni tyckte om det senaste ni sett! Om ni backar ett par sidor i tråden så ser inläggen typiskt ut som något i stil med:

Såg <länk till serien> (eventuellt på vilken streamingtjänst serien sågs). Den handlade om bla bla bla. Den var bra/inte bra.
Betyg: ??/10.

Det ger oss andra i tråden en indikation på om det är värt att se något eller inte. Att bara få veta att någon snubbe sett XYZ är kanske inte så intressant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Ni som just fått upp ögonen för tråden, vänligen skriv vad ni tyckte om det senaste ni sett! Om ni backar ett par sidor i tråden så ser inläggen typiskt ut som något i stil med:

Såg <länk till serien> (eventuellt på vilken streamingtjänst serien sågs). Den handlade om bla bla bla. Den var bra/inte bra.
Betyg: ??/10.

Det ger oss andra i tråden en indikation på om det är värt att se något eller inte. Att bara få veta att någon snubbe sett XYZ är kanske inte så intressant...

Kanske döpa om tråden till "Vad tyckte du om den senaste serien du såg?".

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Clarksons Farm. Så jäkla mysigt.

Permalänk

Kollade precis igenom serien Loudermilk och trots att vara lite långsam av en serie så har varje avsnitt ett vält utformad skämt vilket skaparna bröderna Farelly måste vara stolta över. Tyvärr slutar serien på en cliffhanger utan en fortsättning och ett par lösa trådar.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack4285:

Wheel of Time, säsong 3.
Sandman, säsong 2.

Läste sedan att båda serierna är nedlagda. Känns som allt jag gillar läggs ner i förtid.

Nä, va fan... har inte själv hunnit kolla Wheel of Time och nu känns det som att det inte är någon vits längre. 😔

Annars kollar jag på Miami Vice säsong 4 just nu. Första gången jag ser igenom serien, och jäklar vad man får en mys känsla av allt 80-tal!

Har även tittat på Frieren, Solo Leveling säsong 1 & 2, Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi och The Apothecary Diaries.

Frieren är för tillfället den bästa anime jag någonsin sett. Tårdrypande berättelse.
Solo Leveling säsong 1 var helt okej, men säsong 2 var mycket bättre – då började serien verkligen rulla på.
Att se på Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi gör att man blir hungrig 😄
The Apothecary Diaries, Maomaos kärlek för gift och andras reaktioner till det gör denna serie till både intressant och komiskt.

Permalänk
Medlem

Bosch: Legacy säsong 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack4285:

Wheel of Time, säsong 3.
Sandman, säsong 2.

Läste sedan att båda serierna är nedlagda. Känns som allt jag gillar läggs ner i förtid.

Va?! Sandman s2 har precis släppts ju! Tycker den är riktigt bra!
Men wheels of time… senaste säsongen va ju bara trampa vatten och dåligt regisserat… skådespelarna va ok iaf

Permalänk
Medlem

ALF: The Animated Series. Så himla bra!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Ballard riktigt bra
mr & mrs smith rätt bra också

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Kollade precis igenom serien Loudermilk och trots att vara lite långsam av en serie så har varje avsnitt ett vält utformad skämt vilket skaparna bröderna Farelly måste vara stolta över. Tyvärr slutar serien på en cliffhanger utan en fortsättning och ett par lösa trådar.

Åhh Loudermilk är en favoritserie för mig. Tror inte den är officiellt cancelled för säsong 4 men även om skaparna fortsatt vill göra en till säsong så är det ingen som öppnat plånboken än. Riktigt synd.
För dom som inte sett den så har ni kanske sett denna underbara scen i meme flödet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller på att plöja igenom Ballard. En bra och hyggligt ”enkel” polis serie.
Älskar Bosch och Bosch legacy, och denna är av samma skapare, i samma miljö. Maggie Q som gör huvudrollen är grym.

även ”The Man In The High Castle”. Inne på tredje säsongen nu.
Det är min ”ligger i sängen innan jag ska sova”-serie, kollar på mobilen, vilket gör att jag får se om vissa saker ibland beroende på trötthetsgrad.

Handlingen i väldigt grova drag: början av 60-talet, dystopisk, Japan och Tyskland vann andra världskriget, och så här ser världen ut. Och lite sci-fi typ. Bra skådespelare, Rufus Sewell är otroligt bra.

Helt klart värd att se, men ska tillägga att jag inte sett färdigt den, så jag hoppas verkligen den fått ett värdigt slut så den inte bara lades ner.

Permalänk
Medlem

Common Side Effects
Jag gillade den. Fick väldigt mycket Scavengers Reign vibbar som är också underbart!

Permalänk
Medlem

The Four Seasons
Netflix

"Den mångåriga vänskapen mellan tre gifta par sätts på prov när ett av paren skiljer sig, vilket gör vännernas återkommande gemensamma weekendresor komplicerade."

En drama/komedi-serie på 8 avsnitt som är runt 25-35 minuter långa och är Tina Feys senaste skapelse. Hon medverkar även som skådespelerska tillsammans med Will Forte och Steve Carell. Dock ingen överdriven/löjlig komik utan väldigt subtil och mer förankrad i "vardagen" så att säga. Colman Domingo överraskade mig, tyckte han var en helt ok skådis i "Fear The Living Dead" men här gör han en riktig solid insats. Samtliga skådisar levererar riktigt bra prestationer.

Lite synd att det bara var 8 avsnitt, men det känns som detaljer varit viktiga i denna där inget bara lämnats vind för våg. Den är uppdelad i 4 "sektioner" om vår, sommar, höst och vinter där varje årstid fått 2 episoder var.

Kan definitivt rekommendera denna, speciellt om man ligger runt 40-60 år... då jag misstänker att ganska många i denna ålder kan relatera till innehållet i denna, men ändå ha en "feel good" känsla trots allt.

Stor tumme upp på denna!

P.s. Dynamiken mellan Tina Fey och Will Forte är ta mig fan magisk, det märks att de har jobbat ihop länge och klickar klockrent med varandra.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Har börjat se om på Twin Peaks, min absoluta favorit serie någonsin. Det var några år sedan jag såg den nu men det håller precis lika bra idag, ett mästerverk helt enkelt.

10/10

Permalänk
Medlem

The Waterfront på Netflix.
En säsong på åtta avsnitt.
Hade fått oväntat bra betyg på IMDB såg jag nu, https://www.imdb.com/title/tt31216548

Lite halvkasst skådespeleri, kan jag som inte ens är amatör tycka, emellanåt.

Inte som Banshee, men nästan.

Visa signatur

//

Permalänk

Såg två avsnitt av Slow Horses men fastnade inte. Nu när jag är begåvad med en sprillans ny 4K OLED så har jag ju anledning att återbesöka den.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Wisting

SVT Play (norsk krimserie, säsong 1)

När en .man hittas mördad visar det sig att krimialkommissarie William Wisting å hans team kan vara en seriemördare på spåren, någon som lyckats hålla sig undan för FBI i 20 år.
Samtidigt arbetar Wistings dotter Line på en artikel som sätter henne i större fara än hon kan ana.

Klart sevärd.

Säsong 2 kommer onsdagen den 9/7.

Kan bara hålla med!
Välgjord, intressanta skådespelare/karaktärer och fallen håller ihop rätt bra något som inte alltid är fallet.
Jag tycker serien är värd sin tid för de som är intresserade av gebitet.

Wisting - 2019 och framåt, 7,3 på IMDB.
https://www.imdb.com/title/tt7875794/

Säsong 1 och 2 ligger som skrivet ovan på SvtPlay och säsong 3 släpps i natt samt säsong 4 den 23/7.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarbynisse:

Såg två avsnitt av Slow Horses men fastnade inte. Nu när jag är begåvad med en sprillans ny 4K OLED så har jag ju anledning att återbesöka den.

Var fast när Gary Oldman väckte sig själv med en brakskit.
Säsong 2 var dock lite vek...

Börjat kolla på The Institute, baserat på en Stephen King bok. Inte riktigt säker på den ännu.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.