Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Top Gun: Maverick
Tittat på den ett par gånger men testade att titta på med mitt nya ljudsystem (Samsung Q995D). Original är väl alltid bättre men för att vara en sequel tycker jag att de lyckats bra. 5/5 efter förväntningar.

Gladiator II:
Lite samma resonemang här, positivt överraskad. Stark fyra, på snudd femma.

Sällskapsresan: Snowroller
Svensk klassiker. Givetvis 5/5.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 2 x 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE - LAPTOP - MacBook Air M2 (2022)

Permalänk
Medlem

Thunderbolts*

Vet inte riktigt vad folk såg i den med tanke på alla hyllningar? 2/5 eller 4/10

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Flaskpost från P.

Netflix (Danskt krim).

Ett meddelande skrivet i blod drar in kriminalinspektör Mörck å hans assistent Assad i ett chockerande fall med en bisarr sekt å en seriemördare - som dödar barn.

6/10

Marco effekten.

Polisen Carl Mörck upptäcker en vidsträckt konspiration efter att hittat en romsk pojke med ett pass som tillhör en försvunnen tjänsteman vid utrikesdepartementet.

Är lite seg ibörjan men blir bättre längre in i filmen.

7/10

.

Kan verkligen rekommendera att läsa böckerna! Riktigt bra https://sv.wikipedia.org/wiki/Avdelning_Q

Visa signatur

9800x3d pbo +200mhz/co -18 | 6000c30 (buildzoid subtimings) | xfx 319 qick 7800xt 2640mhz@1055mv/2150mhz vram

Permalänk
Medlem

The Day of the Jackal från 1973.
https://m.imdb.com/title/tt0069947/ 7,8p
Jag tycker den håller än idag. Snyggt filmad och klassiskt spännande.Mitt betyg 4/5.

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk
Medlem

The Infiltrator 2008 ?? > Lite svår att få tag i.
Baserad på verkliga händelser.

Brukar kunna se den varje månad.
( Inga sex-scener ingår, vilket är ovanligt numera ..)

Ps. Diane Kruger, har aldrig sett bättre ut här, i hennes roll.

Sicario.. OCH även tvåan. Liknade anti-drog tema.
Lysande skådespeleri.

Meddela mig när Trean dyker upp.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Roger W:

Det stämmer att det var ett artistiskt val: om jag minns rätt så använde de medvetet (äldre?) linser med sämre anti glare mm för att få en mer vintage look. Framgick i extramaterialet till filmen kommer jag ihåg.

Just det vet jag inte, men det finns flertalrt sekvenser i filmen där slutarbladet är ur synk medvetet vilket skapar vertikala ”strykningar”.

Finns rätt mycket att läsa om filmen i min analys.

Visa signatur
Permalänk

Har blivit att gå igenom Statham och Guy Ritchies filmer lite skön brittisk action komedi

The mechanic
The mechanic ressurection
A working man
Wrath of Man
The bank job
Safe
The italian job
Snatch
Lock stock and smoking barrels

Visa signatur

[Case: Fractal Design North] [CPU: Intel Core i7 13900k] [MB: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI] [RAM: 4x16GB DDR5 DDR5 7200MHz CL34 Vengeance ][PSU: Seasonic Vertex GX 1000W] [GPU: ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming] [SSD: 2x WD Black SN850X 2TB Gen 4][Monitor:AORUS FO48U, Asus MG279Q] [Keyboard:Logitech G915][Mouse: Zowie EC2 Wireless, Logitech MX Master 3s][Headpohnes: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Sovereign med bland andra Nick Offerman.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

The Beekeeper

Tröttnade efter lite mer än halva och började kolla på mobilen istället. Betyg: 2/10

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Happy Gilmore 2.
Var väl som förväntat. Man drog väl på "smilbanden" ett par gånger.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Happy Gilmore 2, den var kass.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

A Minecraft Movie..

Man måste nog gilla minecraft för att få ut något av den rullen..

3/10

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarStream:

Har blivit att gå igenom Statham och Guy Ritchies filmer lite skön brittisk action komedi

The mechanic
A working man
Wrath of Man
The bank job
Safe
The italian job
Snatch

Fin lista. Mr. Stathams bästa, troligen.

The Bank Job, endast baserad på verkliga händelser.
A Working Man.. kollar den.

Tnks.

Permalänk
Medlem

The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension (1984)
Konstig science fiction komedi, men ändå ganska bra.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

“fountain of youth”

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Nya Jurassic Park: Rebirth, 4/5 toast
Happy Gillmore 2/5 toast

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Warfare

närpå 10 av 10. Tryckande atmosfär, satt på nålar första halvtimmen och då var det inte ens nå action den tiden. Ljuddesignen är mumma

Permalänk
Medlem

Happy Gilmore 2

5/10

Visa signatur

MB Gigabyte Z690 UD DDR4 CPU Intel i5 12600K @ 4.90GHz GPU RTX 3060 RAM Corsair 32 GB DDR4 3600Mhz (OC) SSD WD_BLACK SN770 1TB / Samsung 860 QVO 1TB PSU Seasonic 850W

Permalänk

Blev bio, superman 2025

bra reboot med mycket från comic's

7,5 / 10 av mig iaf

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarStream:

The mechanic
A working man
Wrath of Man
The bank job
Safe
The italian job
Snatch

Inte Crank (åtminstone ettan) eller Transporter (åtminstone ettan) när du ändå håller på?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Surrogates

Helt okej film om en framtid där det har blivit normalt att koppla upp sig mot en robotkropp och utföra allt i VR genrom den.

https://www.imdb.com/title/tt0986263/

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte Crank (åtminstone ettan) eller Transporter (åtminstone ettan) när du ändå håller på?

Gissar att de inte är listade pga avsaknaden av Guy Ritchie.

Edit:
Vilket han iofs även är i Mechanic (avsaknad)…
Så jag tar tillbaka min gissning 😊

Permalänk
Medlem

Den 12:e mannen, en sann (eller baserad på en sann?) händelse om den enda i en norsk sabotagestyrka under andra världskriget som inte tillfångatogs av tyskarna, där filmen följer hans flykt från nordnorge till Sverige.
Jag tycker filmen var bra, och jag ger den 6/10.
(Som referens kan jag säga att jag inte gett en enda film 10/10 då jag ser framför mig att det ska komma något bättre än det bästa jag hittills sett. Men hoppet minskar måste jag säga…)

https://www.imdb.com/title/tt3300980/?ref_=ext_shr_lnk

/GC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Gissar att de inte är listade pga avsaknaden av Guy Ritchie.

Edit:
Vilket han iofs även är i Mechanic (avsaknad)…
Så jag tar tillbaka min gissning 😊

Exakt: ett flertal av de där filmerna var ju inte Ritchie filmer, så verkar som Statham i sig var fokus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Big Trouble In Little China

Har haft den på listan av filmer som ska bockas av väldigt länge.
Är ett stort fan av John Carpenter och jag tycker att han har gjort några av dom bästa filmerna genom tidern.

Men måste säga att Big trouble in little china var lite av en besvikelse. 4/10

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Nyligen sett Transporter annars är det också ett guldkorn i samlingen. Crank tittar man sönder på när den kom, möjligt att man ska försöka se om den

Visa signatur

[Case: Fractal Design North] [CPU: Intel Core i7 13900k] [MB: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI] [RAM: 4x16GB DDR5 DDR5 7200MHz CL34 Vengeance ][PSU: Seasonic Vertex GX 1000W] [GPU: ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming] [SSD: 2x WD Black SN850X 2TB Gen 4][Monitor:AORUS FO48U, Asus MG279Q] [Keyboard:Logitech G915][Mouse: Zowie EC2 Wireless, Logitech MX Master 3s][Headpohnes: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odde89:

Big Trouble In Little China

Har haft den på listan av filmer som ska bockas av väldigt länge.
Är ett stort fan av John Carpenter och jag tycker att han har gjort några av dom bästa filmerna genom tidern.

Men måste säga att Big trouble in little china var lite av en besvikelse. 4/10

Den är definitivt superostig, och stilistiskt all over the place... effekter, manus och skådespeleri är verkligen av blandad kvalitet, och det är en konstig hjältefilm där hjälten mestadels inte är den man tror men den har hjärta och en rejäl dos fantasi (inspiration till flera mortal kombat karaktärer tex) så själv tycker jag kanske ändå det är lite hårt att ge den 4/10!
... fast jag kan kanske ändå förstå att om man inte sett den förrän nu så känns den lite gammal, stel och kanske lite "barnslig".
Inte en favorit av hans filmer direkt för mig heller dock ska jag erkänna

Visa signatur

Permalänk

Happy Gilmore 2. Ingen direkt höjdare…

Permalänk
Medlem

The Conjuring - en av mina favorit skräckisar.
Gillar tvåan skarpt med, ser fram emot The Last Rites som kommer i september, den ska jag se på bio.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

I helgen såg jag Hunger Games prequel filmen (Ballad blabla) egentligenför andra gången men första gången car det dålig kvalité, jag var inte på humör samt skippade jag hälften.

Var faktiskt bättre än jag mindes även om lite många saker som påminner om originalet.

Nu tittade jag om på första Hunger Games vilket jag inte sett på länge och den tvärtom kändes inte lika bra efter att ha sett föregående film.

Känns som om både filmerna hade varit bättre ifall den andra inte funnits.

Kanske 8/10 för prequel samt en svår 9/10 för ettan.

Skrivet av Swec_Ragsan:

Happy Gilmore 2. Ingen direkt höjdare…

Hade glömt att det fanns. Originalet är klassiker dock.