Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

40 Acres

Postapokalyptisk film i bästa "Last Of Us" anda.

4.3/5 Swepopcorns

Permalänk
Medlem

40 acres - Jag såg också denna. Kul att se att folk är lika mycket KoS här som i Dayz. Alla djur har dött och folk lever på farmande eller kannibalism. En svart/indian familj lever på en farm och skjuter alla som kommer nära. Givetvis går allt åt helvete precis när kannibaler kommer dit. Filmen är helt ok. Man undrar ju dock lite över hur man tänker om man är kannibal och som köttar man upp allt kött och lägger det i tunnor istället för att hålla det vid liv tills man ska äta? Samt att deras taktiska skillz är typ noll. Bara gå över ett fält helt öppet medans nån skjuter på en med en M4:a. Smart. 7/10

Sand castle - Några amerikanska soldater ska under Irak-kriget försöka reparera en vattenpumpstation som man bombat tidigare. Väl där stöter man på motstånd från lokalbefolkningen men också några som hjälper till. Allt går givetvis åt helvete precis och de amerikanska invasionssoldaterna undrar hur det kunde gå så fel, vad har de gjort Irakierna liksom? Henry Cavill har en roll i denna och även Nicholas Hoult(Nux från mad max) gör en bra roll. Filmen är faktiskt rätt bra även om man kunde räkna ut rätt lätt hur det hela skulle gå. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Superman. Den var bättre än jag förväntade mig. Har svårt för många DC-filmer och de flesta superhältar-filmer de senaste åren. Men den var underhållande, tar sig inte på för stort allvar och det fungerade. 7.6/10

Permalänk
Medlem

Thunderbolts* Generisk Marvel film, inget nytt under solen direkt, 5/10

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X / Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Dell 32" G3223D QHD + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den är definitivt superostig, och stilistiskt all over the place... effekter, manus och skådespeleri är verkligen av blandad kvalitet, och det är en konstig hjältefilm där hjälten mestadels inte är den man tror men den har hjärta och en rejäl dos fantasi (inspiration till flera mortal kombat karaktärer tex) så själv tycker jag kanske ändå det är lite hårt att ge den 4/10!
... fast jag kan kanske ändå förstå att om man inte sett den förrän nu så känns den lite gammal, stel och kanske lite "barnslig".
Inte en favorit av hans filmer direkt för mig heller dock ska jag erkänna

Ja jag känner att jag är väldigt "Late to the party" med att se den. Kanske är hård när jag gav den 4/10, men var var så taggad på att se en för mig ny Carpenter rulle och hade nog helt klart för höga tankar och det resulterade i en väldig besvikelse.
Att den skulle ha inspererat till Mortal Combat karaktärer kan jag helt klart se när du nämner det, riktigt rolig observation.

Permalänk
Medlem

Deadpool känns som en film skriven av en 7-åring som precis upptäckt svordomar och dåliga skämt. Handlingen är totalt meningslös och som att man försökt trycka in så många meningslösa one-liners att själva filmen glömts bort. Göteborgsvitsar hade åtminstone haft lite charm, men här blir det bara platt och krystat.

Betyg: 2/10.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Happy Gilmore 2

Inte lika bra som första filmen men trevlig och humoristisk.
Vissa cameos är väldigt trevliga!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

40 acres
5/10

Huvudkaraktärerna är alldeles för korkade, klassiskt Hollywood. Rätt bra skådespelarinsatser räddar filmen från lägre betyg.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Happy Gilmore 2

Inte lika bra som första filmen men trevlig och humoristisk.
Vissa cameos är väldigt trevliga!

Utan att ha sett filmen gissar jag att man inte har nån vidare behållning av den om man inte sett ettan (som var magiskt bra - ja, jag gillar sandler)?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk

Sonic the Hedgehog 3.
7/10

Fortsatt glatt överraskad av Sonic-filmerna och som vanligt så stjäl Jim Carrey showen.
Bra effekter, värd att se för barn, vuxna barn, och vuxna med barn.

Visa signatur

CPU: Intel i5 8600K - Mobo: Asus Z370-F - RAM: Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz, 4x8GB - GFX: Asus Strix RTX 2060 - SSD: Samsung 750 EVO, 840 EVO, 960 EVO, 850 PRO - HDD: WD Red 4TB - PSU: EVGA SuperNova G2 750W - Chassi: Fractal Design Define R4 Window - OS: W10

Permalänk
Medlem

Happy Gilmore 2
Helt okej film, dock va ettan bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Dum & dummare - Äldre komedi om två puckon som hittar en väska full med pengar och reser till Aspen för att lämna tillbaka dem. De är inte jättesmarta. Detta är en riktigt rolig film. 8/10

Zoolander - Äldre komedi om manliga modeller. En av dem hjärntvättas för att döda den Malaysiska presidenten då han vill förbjuda barnarbete. De är inte jättesmarta. Detta är en riktigt rolig film. 8/10

Tycker verkligen om alla dina recensioner, tack för dem (och ofta är det bra filmer), men äldre komedier? De är ju snudd på moderna, åtminstone Zoolander (2001) :). Men det var kul att du skrev äldre, och jag ser ju på dina recensioner att du faktiskt ser ännu äldre filmer.

Dumb and Dumber dissade jag lite när den kom, men när jag väl såg den tyckte jag den var riktigt bra tack vare skådisarna. Inte minst Jeff Daniels som inte bara balanserade Jim Carrey utan tillförde mer humor. Blev nu sugen att se uppföljaren Dumb and Dumber To (2014) Återkommer med recension när så skett.

Zoolander hade jag helt hoppat över trots att jag då var i en filmtittarperiod, inte riktigt min grej men tyckte med min enkla humor att det var kul när den blonde kastade sin kalsong i ansiktet på den andre likt en kastad/örfilad handske under catwalk-battlen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

The Life of Chuck, lite udda men väldigt bra film. Skriven av bland annat Stephen King.

Vad kan man säga om själva filmen förutom att den är bra och trots att det inte var så mycket Sci Fi? Den påminner oss om att man bör passa på att leva och att det ibland kan krävas en gnutta mod, man vet aldrig när eller hur möjligheten tas ifrån oss.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Tycker verkligen om alla dina recensioner, tack för dem (och ofta är det bra filmer), men äldre komedier? De är ju snudd på moderna, åtminstone Zoolander (2001) :). Men det var kul att du skrev äldre, och jag ser ju på dina recensioner att du faktiskt ser ännu äldre filmer.

Dumb and Dumber dissade jag lite när den kom, men när jag väl såg den tyckte jag den var riktigt bra tack vare skådisarna. Inte minst Jeff Daniels som inte bara balanserade Jim Carrey utan tillförde mer humor. Blev nu sugen att se uppföljaren Dumb and Dumber To (2014) Återkommer med recension när så skett.

Zoolander hade jag helt hoppat över trots att jag då var i en filmtittarperiod, inte riktigt min grej men tyckte med min enkla humor att det var kul när den blonde kastade sin kalsong i ansiktet på den andre likt en kastad/örfilad handske under catwalk-battlen.

När jag var i 20-års runt 2000 åldern så var filmer från 70 och 80-talet "äldre" filmer. På samma sätt så är filmer producerade omkring 2000 och bakåt nu idag 2026 att betrakta som "äldre" filmer. Jag är rätt säker på att många som hänger på detta forumet inte ens var födda när dessa två filmer kom ut. Men jag använder denna beteckningen mest för att man ska förstå att dessa filmer inte släpptes nyligen och även att man kanske redan sett dem tidigare när de släpptes.
Båda filmerna innehåller ju mest s.k "dum" humor som man kan titta på och bara släppa allt annat för en stund. Det är rätt skönt, speciellt idag när Karl-Heinz är på väg och vi alla kommer att dö.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Senaste filmen jag såg är en klassiker från 1992 Basic Instinct i 4K

Permalänk
Medlem

Deep cover 2025

7.8/10 från mig, rolig och korkad. Bra avslappning

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av TotalF:

Utan att ha sett filmen gissar jag att man inte har nån vidare behållning av den om man inte sett ettan (som var magiskt bra - ja, jag gillar sandler)?

Jag skulle nog säga så, ja. Det händer en del i filmen som har med ettan att göra så någon recap eller så är nog bra att se. Helst hela filmen 😁

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Oblivion. Vet inte hur många gånger jag sett denna. Så otroligt snyggt gjord film. Såg den på bio när den kom har sett den på plasma och oled och nu virtuell bio med meganex superlight 8k. Helt sjukt hur de nailar designen av varje scen. Går inte kritisera någonting med den.

Jag skulle nog kunna se den hur många gånger som helst. Rätt så meditativ. Testar nog interstellar härnäst och några terrence malickrullar typ a new world.

Skulle gärna vilja testa uhd dock. Blir ju brutala filstorlekar då det inte går se uhd bluray på pc men bluray räcker rätt långt ändå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har börjat titta på gamla favoriter från barn/ungdomen och igår var det dags för: "The Philadelphia Experiment" (1984).

Den har inte åldrats väl men man får se den för var den är, en typisk 80-tals rulle.

6/10

Permalänk
Medlem

Prisoners 2013 på V Film Hits.

Spännande film som får 8/10 i betyg.

Permalänk

Nyss hemkommen från bion efter att ha sett Jurassic Park: Rebirth. Jag vet inte, men mina förväntningar var nog snäppet högre. Tycker Scarlett Johansson och Jonathan Bailey ”räddar” filmen som var otroligt förutsägbar. Många sekvenser var som kopierade från tidigare filmer. 3 av 10 T-rex får den tyvärr.