Permalänk
Medlem

Tips på mp3-spelare?

Hej! Tänkte kolla om det finns någon har tips om MP3 spelare.
* Liten. Gärna så liten som AGPTEK 64GB eller Sandisk Sport Plus 32 GB.
* Bra ljus i displayn
* Viktigt: Möjlighet att kommer i håg exakt var uppspelningen i ljudboken stoppades och nästa gång ljudboken startas i den filen, ex 34, då fortsätter uppspelandet exakt där det slutades lyssnas gången innan. !!!

MP3 spelare är väl lite old school, men gillar dem vid motion för de är små ( iförhållande till bära med sig Iphonen både i han eller i något spänne) och att vara helt utan uppkoppling vid motion/friluftsliv.

Tackar på förhand.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Geeks
SweClockers

Det finns många små no-name MP3-spelare på Amazon som bara kostar någon hundralapp, så det kan vara värt att chansa. Vill du ha en mer modern lösning kan du i stället köra en smartklocka, typ Apple Watch, tillsammans med valfria Bluetooth-lurar. Då funkar även t.ex. Spotify och du slipper ta med mobilen, men prislappen blir förstås en helt annan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Det finns även en mängd med olika moderna DAPs att köpa men dom brukar i regel vara mer åt audiofil hållet.

Permalänk
Medlem

Allt beror på hur mycket du vill spendera?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte så att du har en träningsklocka redan? Min Garmin kan spela upp mp3'or som man kopierat till klockan sedan tidigare, och det kunde även min tidigare klocka som var en Samsung.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

hej igen. Tack för tipsen. Jag har en Garmin Forerunner 245, sedan några månader, men har aldrig testat den vad gäller musik.
Har bara Garminklockan på mig när jag motionerar. Inte annars.
Jag cyklar även med på tältutflykter under några dagar/veckor. Använder inte klockan då.
Gillar det här med mp3, så det är mer det jag letar efter.

Permalänk
Medlem

Kan du få tag på en gammal Sandisk Sansa Clip Zip så är de väldigt bra med Rockbox installerat.
Denna är liten och har en klämma så att den kan klämmas fast på t.ex. kläder och liknande om du inte vill ha den i fickan och har bokmärkesfunktion.
Andra MP3-spelare med Rockbox klarar även de av ljudböcker galant såklart.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Kan du få tag på en gammal Sandisk Sansa Clip Zip så är de väldigt bra med Rockbox installerat.
Denna är liten och har en klämma så att den kan klämmas fast på t.ex. kläder och liknande om du inte vill ha den i fickan och har bokmärkesfunktion.
Andra MP3-spelare med Rockbox klarar även de av ljudböcker galant såklart.

>Tackar. Ska leta efter en sådan "second hand", favoriten var <Sandisk Sport Plus, men de tillverkas inte längre.

Permalänk
Medlem

https://cdon.se/produkt/agptek-mp3-spelare-8gb-18-skarm-fm-ra...

jag har denna fast grön. gör sitt jobb. kanske inget för audiofiler, men med några schyssta hörlurar så kan jag inte klaga!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

https://cdon.se/produkt/agptek-mp3-spelare-8gb-18-skarm-fm-ra...

jag har denna fast grön. gör sitt jobb. kanske inget för audiofiler, men med några schyssta hörlurar så kan jag inte klaga!

Tack för tipset.
Vet du om den har :
Möjlighet att kommer i håg exakt var uppspelningen i ljudboken stoppades och nästa gång ljudboken startas i den filen, ex 34, då fortsätter uppspelandet exakt där det slutades lyssnas gången innan.?