Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk

Battlefield 6: Nån som vet om man kan stänga adaptive trigger effekt? Är så otroligt trögt sikta och skjuta nu…

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Watch the Game Overview Trailer for Terminator 2D: No Fate, a 2D action retro platformer developed by Bitmap Bureau. Players can get an overview of what this classic arcade-style game has to offer from the game modes, scoring systems, and more as the journey of Sarah Connor and T-800 unfolds with thrilling missions and iconic scenes from ‘Terminator 2: Judgment Day’. Terminator 2D: No Fate is launching on October 31 for PlayStation 4 (PS4), PlayStation 5 (PS5), Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, and PC (Steam and Epic Games Store).

Permalänk
Medlem

Tror ni fysiska spel försvinner? Jag tycker fysiska spel är en stor del av PS. Utan fysiska spel kommer jag nog gå över till pc på heltid.

Jag hoppas att jag helt enkelt kan montera PS5 Pro:s skivläsare på PS6. Det vore önskvärt. Men en ganska osannolik lösning väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Tror ni fysiska spel försvinner? Jag tycker fysiska spel är en stor del av PS. Utan fysiska spel kommer jag nog gå över till pc på heltid.

Jag hoppas att jag helt enkelt kan montera PS5 Pro:s skivläsare på PS6. Det vore önskvärt. Men en ganska osannolik lösning väl?

Jag tror inte att Sony går med på att låta konsumenter använda skivläsaren från PS5 till PS6. Man kan ju t.ex. tycka att det inte borde vara några problem att använda DualShock 4 (från PS4) till PS5 men icke. Sony har satt en låtsasbegränsning så att man bara kan spela PS4-spel med DS4-kontrollen, trots att det hade fungerat utmärkt ändå.

Jag förstår absolut att Sony vill att folk ska uppleva deras haptic feedback (och det får man eftersom det ingår en kontroll till PS5) men i övrigt hade en DS4-kontroll fungerat i alla spel. Det är ju rätt tydligt med tanke på att man kan spela samma spel med en DS4-kontroll på PC.

Det viktigaste är ju att Sony kan sälja nya, extra dyra handkontroller på samma sätt som dom kommer sälja en ny extra dyr skivläsare till PS6.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Tror det kommer att försvinna nån gång framöver till slut (tyvärr), men inte så snart som till nästa generation (PS6). Finns dock en ganska stor chans att dom kommer att sälja skivläsaren separat, för en saftig peng, som dom börjat göra redan nu.

Skulle också överväga att gå över till 100% PC om/när fysiska utgåvor försvinner till Playstation. Om dom inte löser upp sitt monopol på digitala försäljningen d.v.s.

Tror tyvärr inte att dom kommer att göra så att skivläsaren funkar med PS6:an. Dels så kommer PS6:an med största sannolikhet att ha en hel annan design, och så vill dom ju mjölka så mycket pengar ur kunderna som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Den dagen jag inte kan sälja mina begagnade spel och/eller det bara finns en digital affär är dagen jag lämnar Playstation för gott.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Skulle inte förvåna mig om nästa generation blir helt digital, dvs ingen skivläsare men jag hoppas inte det blir så :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skulle inte förvåna mig om nästa generation blir helt digital, dvs ingen skivläsare men jag hoppas inte det blir så :/

Då skulle många med stora samlingar av spel på skriva bli sura. Men frågan är om Sony bryr sig.

Permalänk
Medlem

Ett möjligt scenario tror jag är att PS6 blir digital främst men finns med en extern (läs koppla in med sladd separat) läsare som är svindyr och möjliggör fysiska spel (också bakåtkompatibla spel PS4/5).

Permalänk
Medlem

BF6.

Spelat ca 7-8 h nu.

Enligt min mening är det ”back to the roth”. Klassisk BF känsla och jädra fin grafik.

Flyter som smör på PRO. Även netcode.

Visst diverse buggar när man blir revivad osv.

Detta bådar gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

BF6.

Spelat ca 7-8 h nu.

Enligt min mening är det ”back to the roth”. Klassisk BF känsla och jädra fin grafik.

Flyter som smör på PRO. Även netcode.

Visst diverse buggar när man blir revivad osv.

Detta bådar gott.

Går det att spela med mus och tangentbord på PS5? Om inte så hoppar jag. Jag har spelat de första spelen på pc för jättelänge sedan och är tyvärr inte intresserad av att spela med kontroller i den typen av snabba actionspel i förstaperson. Hade den här genren av spel varit mina favoritspel hade jag aldrig haft konsol som primär spelenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Går det att spela med mus och tangentbord på PS5? Om inte så hoppar jag. Jag har spelat de första spelen på pc för jättelänge sedan och är tyvärr inte intresserad av att spela med kontroller i den typen av snabba actionspel i förstaperson. Hade den här genren av spel varit mina favoritspel hade jag aldrig haft konsol som primär spelenhet.

Det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Mus och tangentbord och 100-120 fps på PS5 Pro! Det kan få mig att köra spelet. Mkt bra av utvecklarna. Hög fps är f.ö. viktigare när man spelar med mus och tangentbord tycker jag.