Om man letar läsplatta och vill kunna låna från biblioteket rekommenderar jag inkBOOK, det märket har Libby och Biblio som biblioteket kräver. Jämförde många olika läsplattor blad massa olika märken men kom fram till att inkBOOK klarar det mesta till ett mer hummat pris än andra läsplattor som är "Öppna" (som jag kallar det, allså inte helt låsta till bara Amzon eller nått annat trams) "klarar av flera appar än deras eget totalt instängda system.
Förutom det klarar den Nextory, ePagine, Onleihe, Skoobe, Cantook, Kobo, och Amazon Kindle och mycket mer än det. Det gör att om man köpt massa böcker på säg Kindle men vill ta sig bort då är inte en övergång till andra system lika smärtsamt. Man kan fortsätta läsa böcker från Kindle.
Skrivet av Median:
I detta fall är det lite pest eller kolera, och då föredrar jag nog Libby/Overdrive även om det ägs av ett amerikanskt riskkapitalsföretag i slutändan, just på grund av att de använder sig av en öppen DRM-lösning för sina e-böcker.
Har letat och jämfört väldigt mycket och det lutade mot BOOX man det företaget är svindyr och det är kinesiskt. men det löste sig, hittade ett polsk bolag som heter inkBOOK och det är inom åtminstone EU så jag känner mig betydligt tryggare och dessutom helt ok priser.
Plattan jag valde är Solaris och är en av dom nya (Vissa av dom äldre skall man nog undvika då jag läst att dom dras med en del skit).
Solo är gaska liten. Trodde först att det skulle luta mot att vara minsta man kan stå ut med men när man börjat läsa då stör det inte alls överhuvudtaget. Det blir som tvärt om, den är mycket smidig att ha med mig. Den går ner i benfickan på mina vandringsbyxor så jag är supernöjd med Solaris.
Om man är lite petig så krävs det mer tekniskt pill, detta är inget för dom som inte klarar av att gå in i system och greja för man måste pilla lite så att den blir som man vill ha det. Det är den del måsten på den här som systemuppdatera först innan man ens gör nått, ställ in textstorlek på mycket större. ladda ner Bibliotekets app regga lånekortet Sen är det bara att låna och läsa.
Omslagen man kan köpa till: sitter en magnet i locket som gör att när man stänger locket då sätts plattan i viloläge.
2 grejer än sämmre on/off knappen känns som nått billigt skit dom slängt på. Wifi verkar vara svagare så man får ingen bra täck bakom en vägg och det är den enda enhet någonsin som jag vart med om som har så svag wifi. För mig innebär det att jag inte kan ligga i sängen när jag lånar en bok men jag kan så klart leva med att ställa mig upp.
Finns att finna direkt på inkBook alla andra ställen tar upp till femhundring mer har jag sett.
Jag är mycket nöjd och kommer köpa nästa platta (kanske en med färg näste gång) av samma märke om inte dom andra skärper till sig eller om det dyker upp nån läsplatta med mer öppet os på.
139 EUR det är 1448 SEK enligt Forex, den kostade 1600 SEK när jag köpte den för ett par månader sen.
https://inkbook.eu/products/e-book-reader-inkbook-solaris
Listar alla appar rakt av.
Legimi
Epic Go
Watrpad
Wolne Lektury
Google Play Books
Ebookpoint
Gogle Drive
Manga Plus
Manga Zone
GzetaWyborza
Cnatook
Audioteka
Storytel
Publio
Woblink
Kindle
Kobo boks
Skoobe
Onleihe
Nextory
eBiblio
Audible
BookBeat
Palmknihy
Aurora Store
APKPure
Everand
Readfy
MLOL Ebook Reader
Bookport
Pocket
Facebook lite
Sudoku
Nexta
Adobe Digital Aditions
Projekt Gutenberg
Libby
Baobab
Galatea
Biblio
41 stycken appar så den klår nog den mesta antar jag även om vad några är för bara dom länderna kanske
Om någon har koll på vilka som är bra att ha får gärna lägga det i en kommentar då jag inte provat några än.