Permalänk
Moderator
Skrivet av rwxr:

Behövde inte vänta länge på ett paket från Grekland som skickades med UPS. 3 dagar från beställning tills jag hade varan i handen och över en helg dessutom.
Aldrig varit med om så snabb och smärtfri frakt med UPS. Dom brukar vara sämst i alla avseenden men här ska dom ha cred.
<Uppladdad bildlänk>

Fick nyligen en vara som skickades från 🇯🇵 på 4 dagar.
Samma sak här också, den skickades på fredagen och och den låg i mitt postfack på tisdagen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Behövde inte vänta länge på ett paket från Grekland som skickades med UPS. 3 dagar från beställning tills jag hade varan i handen och över en helg dessutom.
Aldrig varit med om så snabb och smärtfri frakt med UPS. Dom brukar vara sämst i alla avseenden men här ska dom ha cred.
<Uppladdad bildlänk>

Det är STOR skillnad på UPS Express och den "vanliga UPS" här i Sverige, tar 2-3 dagar från Japan tex. ALLTID, har beställt många ggr från tex amazon.co.jp, de använder UPS EXPRESS.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Beatällde tangentbord från Power till grabben i tisdags och den har fortfarande inte kommit. Fyfan. Dessutom så betalade jag för frakt medan hos amazon eller inet hade det varit gratis.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Beatällde tangentbord från Power till grabben i tisdags och den har fortfarande inte kommit. Fyfan. Dessutom så betalade jag för frakt medan hos amazon eller inet hade det varit gratis.

Power är inte speciellt pålitliga....beställde en Mikrovågsugn, fick istället 5st Philips HUE taklampor, tog ett par dagar att reda ut.... och var givetvis utan micro under tiden.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Power är inte speciellt pålitliga....beställde en Mikrovågsugn, fick istället 5st Philips HUE taklampor, tog ett par dagar att reda ut.... och var givetvis utan micro under tiden.

Fortfarande ingen tangentbord. "På väg" står det i postnordapp. Kommer inte beställa därifrån igen...

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Väntar på en Yuka Mini som beställdes 9/7 under Amazon Prime Days. Spårningen av paketet har stått still sedan måndag förra veckan. Amazon tror den ska komma imorgon... men jag är skeptiskt :/

Permalänk
Medlem

Inväntar nytt tangentbord, Keychron K2 HE Wireless Tri-Mode Hot Swap QMK Gateron 2.0 Purple Magnetic Switch Svart som var på rea hos Inet och det skadade inte att man blev guldmedlem och fick ytterligare 500kr rabatt Sen hade Maxgaming rea på Hitscan Hyperlight så beställde en sådan också.

Blir snart dags att byta ut mitt headset som har många år på nacken.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Inväntar den andra halvan av en kickstarter beställning plus lite extra saker från samma företag. FedEx så att paketet skulle komma idag men det verkar inte som det blir så för paketet är inte ens framme i Norrköping än. Suck.

Permalänk
Medlem

Hittade en Arctic Liquid Freezer III Pro 360 som fyndvara hos Inet, så slog till.
Anländer imorgon om allt går enligt plan, men det brukar de alltid göra när man beställer från inet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Väntar på en Yuka Mini som beställdes 9/7 under Amazon Prime Days. Spårningen av paketet har stått still sedan måndag förra veckan. Amazon tror den ska komma imorgon... men jag är skeptiskt :/

<Uppladdad bildlänk>

Efter ytterligare 3 veckor fortsätter jag att vänta... efter mycket om och men så har det skickats en ny och jag har fått ett kolli-id för att kunna spåra. Håller tummarna att den dyker upp till veckan.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par hörlurar från Inet. "Beställnings­vara 8 vardagar". Beställde för snart två veckor sedan. Förväntad leveransdag är imorgon men statusen på min order är fortfarande gul och inget paket har skickats ännu. Känns inte så hoppfullt. Datumet för när de får in hörlurarna skjuts hela tiden fram och är helt tiden 8 vardagar framåt, så jag gissar att det datumet inte säger så mycket om min specifika order.

Permalänk
Medlem

Väntar på The Conjuring 4K.
Ska släppas imorron.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Väntar på några kilo pasta från matsmart

Permalänk
Medlem

Inväntar en AntLion Audio ModMic UNI 2 från Inet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar på en musmatta från Geeksbutiken.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Väntar på en musmatta från Geeksbutiken.

Denna? Jag såg att den var prissänkt nu. Jag betalade 499 kr: https://butik.geeks.se/baskollektion/20-sweclockers/sweclocke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Denna? Jag såg att den var prissänkt nu. Jag betalade 499 kr: https://butik.geeks.se/baskollektion/20-sweclockers/sweclocke...

Ja dom hade en massa över och sålde till självkostnadspris.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Idag kom ett paket jag väntat på. Det innehåller en Oneplus 13. Det ska bli kul med ny mobil. Sen väntar jag på ett skal och ett plånboksfodral från Phonelife. Skalet ska komma på lördag morgon. Plånboksfodralet verkar vara slut i lager men beräknas komma åter i lager i början på september. Trodde fodralet skulle komma tidigare. Nu står jag där med mobil men varken fodral eller skal. Är väl dumt att använda den utan något av det.

Permalänk
Medlem

Fick leveransbesked på min nya (för mig alltså) Kia e-soul till måndag 1/9 från Carla. Tusan att allt ska ta sån tid. Beställde henne (ja bilar är ALLTID en hon) förra helgen men tydligen var allt inte som det skulle så de behövde beställa lite delar och fixa till henne inför leverans. Tjejer ska ju alltid krångla och nöjer sig inte fören man lagt en halv förmögenhet på na Aja då hinner jag köpa allt som ska med på bilsemestern så är det bara att åka när hon kommer hem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har väntat sedan 15/8 på grillkol från Elgiganten och fick idag SMS om att produkten utgått och inte kommer levereras. Pengar skall återbetalas. 😕

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Frågar här om någon ha koll, har beställt reservdelar till bilen från thansen och de skickades igår. Senaste uppdateringen är igår och det visar att de ligger i Taulov terminal, ingen uppdatering idag. Hur ser chanserna att få paketet på måndag förmiddag? Jag bor i Stockholm, kommer den röra på sig något mer under helgen? Förstår att den ska till Malmö och sedan åka mot Stockhol

Skickas med postnord

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Frågar här om någon ha koll, har beställt reservdelar till bilen från thansen och de skickades igår. Senaste uppdateringen är igår och det visar att de ligger i Taulov terminal, ingen uppdatering idag. Hur ser chanserna att få paketet på måndag förmiddag? Jag bor i Stockholm, kommer den röra på sig något mer under helgen? Förstår att den ska till Malmö och sedan åka mot Stockhol

Skickas med postnord

Räkna med tisdag, måndag om du har otrolig tur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Skickas med postnord

Om du inte får någon uppdatering idag eller på söndag att det har kommit till en terminal nära Stockholm så är det nog kört.

Permalänk
Medlem

Väntar på datordelar från 4 olika butiker... All white och kan knappt vänta. Avskyr att det är helg nu också, så allt står still!

Permalänk
Medlem

Tack för svar, misstänkte de är tisdag. Jag valde hemleverans först och den skulle komma 1 september mellan 17-22 enligt appen ändra sedan till mitt lokala postombud med hopp att jag får den tidigare på förmiddag men de lär nog inte bli måndag öht

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Beställde en Dremel till bra pris från Amazon, kommer bli bra till figurbyggandet.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ett par adidas Vl Court 3.0 herrskor. Fick 100 kr rabatt: https://www.amazon.se/dp/B0CYTBRR4J

Permalänk
Medlem

Nya datordelar beställdes från Inet i fredags vid 11-tiden och fick ett av paketen i lördags. Hade förväntat mig att få det andra också då det står att det skickades(även om Postnord inte har uppdaterat status i appen).

Nej, jag vet inte riktigt om det där med att " beställ innan 17 så skickar vi samma dag " är riktigt 100% sant, men nästan i alla fall!

Lär få mina 2 sista delar tills på tisdag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på Lian Li O11D Mini V2 i vitt för min första all white build Sen har vi bara MB och GPU kvar. Ett riktigt träsk och jag vet inte vad jag ska välja!

Permalänk
Medlem