Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Träffat världens mest underbara tjej.
Vi har sjukt trevligt tillsammans och pratar varje dag och har roligt.
Men jag vet inte asså....
Hur fasen ska man lägga fram att man känner som man gör?
Känner mig bara löjlig som känner såhär, eftersom som jag enbart tänker på att en tjej som hon verkligen inte kan tycka om en som mig.

Hon är en 10/10 för mig, underbar personlighet som jag verkligen älskar. Har exakt samma sorts humor som mig och vi skrattar verkligen åt samma saker.

Känns väl nästan som att man bara ska skita i det. Vill inte ställa till med något bekymmer.

Fan. Hatar att känna såhär.

Sorry för det dumma gnället. Blir bara trött på mig själv.

Hade en tjej i kompisgänget som jag kände exakt likadant inför (det här är över 20 år sen). En kväll när vi satt på puben och resten av gänget splittrats/gått hem och det alltså bara var vi två kvar sa hon plötsligt "vet du, jag tror jag gillar dig mer än bara som kompis" vilket är en sjukt bra line och jag "wow, same". Vi dateade i 2+ år och hade skitkul ihop.

Testa vattnet, vem vet

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Inte så farligt kanske men känner mig ändå lite nere. Jobbade sista natten innan semestern och efter avslutat pass vill man ju inte att saker ska gå snett under resten av dagen. Detta ska vara en dag i glädjens tecken.

Lyckan varade dock inte länge. Såg att jag hade en missad faktura från mitt webhotell. Trodde det var min domän som inte betalats automatiskt. Så lite för snabbt betalade jag den. Var först någon minut senare jag insåg att det var en domän jag sluta använda som jag betalt för ett nytt år. Var iofs bara 325 kronor så inte så farligt men iaf. Har mailat deras support och hoppas de kan avbryta detta och betala tillbaka summan samt ta bort domänen permanent.

Aja tröståt en glass efter jag skickat mailet så känns lite bättre. Hoppas de hör av sig under morgondagen med ett positivt meddelande

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Inte så farligt kanske men känner mig ändå lite nere. Jobbade sista natten innan semestern och efter avslutat pass vill man ju inte att saker ska gå snett under resten av dagen. Detta ska vara en dag i glädjens tecken.

Lyckan varade dock inte länge. Såg att jag hade en missad faktura från mitt webhotell. Trodde det var min domän som inte betalats automatiskt. Så lite för snabbt betalade jag den. Var först någon minut senare jag insåg att det var en domän jag sluta använda som jag betalt för ett nytt år. Var iofs bara 325 kronor så inte så farligt men iaf. Har mailat deras support och hoppas de kan avbryta detta och betala tillbaka summan samt ta bort domänen permanent.

Aja tröståt en glass efter jag skickat mailet så känns lite bättre. Hoppas de hör av sig under morgondagen med ett positivt meddelande

Om det får dig att må bättre så la jag sammanlagt över 5000:- på transport och boende för att spendera förra veckan med en tjej, slutade med att jag åkte hem efter första dagens lunch 😆 värda pengar och semesterdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Det är inget dumt gnäll! Känner du så då ska du köra på. Sluta nedvärdera dig själv.
Var inte rädd för att vara ärlig mot dig själv o förklara för henne hur du känner.

Skrivet av TotalF:

Hade en tjej i kompisgänget som jag kände exakt likadant inför (det här är över 20 år sen). En kväll när vi satt på puben och resten av gänget splittrats/gått hem och det alltså bara var vi två kvar sa hon plötsligt "vet du, jag tror jag gillar dig mer än bara som kompis" vilket är en sjukt bra line och jag "wow, same". Vi dateade i 2+ år och hade skitkul ihop.

Testa vattnet, vem vet

Tack för dom peppande orden! Uppskattas verkligen.
Pratade lite med henne idag och vi ska ut och ta en fika/middag fredagen som kommer.
Så man får se vad som händer. Så galet nervös för sånt här.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Tack för dom peppande orden! Uppskattas verkligen.
Pratade lite med henne idag och vi ska ut och ta en fika/middag fredagen som kommer.
Så man får se vad som händer. Så galet nervös för sånt här.

Nervös ska man vara, utan det betyder det inget.
"Spark i arslet" och berätta att du känner att ni kanske är mer än bara vänner.

Lycka till nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Jag köpte huset tillsammans med min fästmö. Jo hon har haft ADHD medicin men den hjälper inte direkt utan den ökar nästan mer hennes impulser.

Jo jag har funderat på om både hus och fästmö är rätt eller inte men just nu kan jag inte ta mig ur situationen utan att sätta mig riktigt i skiten för jag kan inte bara välja att sälja då vi båda står på kontraktet och jag har inte råd att ha huset och en lägenhet. Och min psykiska hälsa just nu är så pass dålig att jag har svårt att klara av vardagen. Är inne i en spiral som just nu är jävligt svår att ta sig ur men det finns andra som har det mycket värre. Jag får hoppas att det vänder snart med min antidepprisiva medicin. Just nu gör den mig väldigt tom har knappt känslor och dom jag har är oftas dåliga och lätt irriterad men det är en biverkning som ska försvinna med tiden. Men tack för tipsen.

Jag hoppas att det blir bättre och bra för Dig snart. Jag hade en sådan period men det blir bättre med tiden (oftast). Men det är en uppförsbacke som är väldigt brant. Speciellt om man har de åtaganden du nämnde (en villa kan man inte bara sluta hyra) men jag hoppas verkligen att du kommer att må bättre med medicinen.

Några tyckte att jag var okänslig i mitt svar. Det var inte meningen. (I andra trådar har jag nämnt att jag bor själv och har ingen hjälp av någon men jag försöker hjälpa till och stötta med det jag kan).

Jag förstår att människor har högre krav på kvalitén i hjälpen man ger anno 2025. Det är som fotografering: hobbyfoton med en enkel "Say cheese klick" kamera accepterar ingen (om personen inte är 5 år och precis har börjat med fotografering), utan det ska vara Go Pro stativ, ljus och vinklar från 16 håll i 8K upplösning (helst i 3D som om man vore i fotot). Jag blev slagen som liten men gnäller inte för det. Jag har hjärtat på det rätta stället och gör så gott jag kan.

Hade jag varit chef för det här landet så hade jag infört ett ministerium/myndighet där man hade ställt personer till svars som har blivit illa behandlade (illa åtgångna). Många vittnar om en dålig uppväxt men likaledes att de aldrig fick hjälp.

Jag är den första som skriver under på att jag tycker och vill att alla ska må bra. Det har alla rätt till. OCH att inte bli illa behandlade.

Skrivet av Trent023:

Det är inget dumt gnäll! Känner du så då ska du köra på. Sluta nedvärdera dig själv.
Var inte rädd för att vara ärlig mot dig själv o förklara för henne hur du känner.

Jag är blyg att inför en tjej tala om att: Jag tycker väldigt mycket om dig/jag älskar dig situationer. Det jag tycker är jobbigt är att man inte vet hur tjejen ska reagera, så jag förstår hur du känner det. Men säger man inte hur man känner så vinner man inget. ^^

Ta mod till dig och tala om för henne hur du känner. Lycka till.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Mikunino. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av playguu:

Om det får dig att må bättre så la jag sammanlagt över 5000:- på transport och boende för att spendera förra veckan med en tjej, slutade med att jag åkte hem efter första dagens lunch 😆 värda pengar och semesterdag

Ajdå. Ja livet kostar ibland. Fick reda på att betalningen gått direkt till de som äger adresserna och de återbetalar aldrig. Men nästa gång ska jag väl förhoppningsvis inte vara så snabb och kolla vad det är jag betalar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grr. Pyttemjuk ökar priset på 365 Personal till 1200 per år..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Note to self: Köp endast japanska bilar framöver, och om någon nämner DSG så ska du springa därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Note to self: Köp endast japanska bilar framöver, och om någon nämner DSG så ska du springa därifrån.

Jag ska hämta en Subaru Outback imorgon på tal om japanskt - men DSG? Har du haft problem med en VW då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jag ska hämta en Subaru Outback imorgon på tal om japanskt - men DSG? Har du haft problem med en VW då eller?

VAG-gruppen använder sig av DSG (Direct-Shift Gearbox), är överlag kända för att ha bekymmer tyvärr..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jepp, har en VAG-bil där DSG-lådan strular. Tydligen rätt vanligt, särskilt på de mindre växellådorna.

Permalänk
Medlem

En sömnlös natt bland väldigt många på senaste. Funderat på livet och om min resa genom det börjar ta slut.
Tårar i bokstavligen timtal så gott som varenda natt, trots både antidepressiva och ångestdämpande mediciner.

Flera NPF gör det inte lättare, och att man inte blir yngre och varken den fysiska eller psykiska hälsan blir bättre bidrar inte direkt heller till en positiv bild av... något. Vårdkontakter i all ära (regelbundna men sällsynta atm), men deras resurser är begränsade och jag vill inte belasta dem mer än nödvändigt, och jag känner inte att jag har orken att söka mer vård heller. Vilket tyvärr bidrar till en negativ spiral.

Lägg där till någon jäkla infektion (feber, ont i muskler/leder/huvud/mage) som inte gjort det lättare heller de senaste dygnen. Var dessutom dum nog att belasta ryggen alldeles fel för någon vecka sen så jag har två muskelknutor/-bristningar ner mot ländryggen nu.

Vet inte riktigt varför jag fick för mig att skriva av mig på SweC egentligen, jag kände att jag blev ganska överväldigad sist jag var aktiv (några år sedan) på forumet, men samtidigt känner jag att tankarna och mönstren förändras lite när man befinner sig i mörker också. Hoppas det jag skrev inte stör/triggar/"inkräktar" på något sätt i alla fall.

TL;DR: ta hand om er, och varandra, därute. ❤

Permalänk
Medlem

Var på arbetsintervju idag för en annan tjänst inom samma företag, betydligt betydligt mera ansvar och i mitt tycke definitivt inte en instegsroll.

I slutet frågade jag naturligtvis vilken lönenivå man skulle ligga på på ett ungefär, och fick till min stora förvåning höra en summa som låg cirka 1000€ UNDER min nuvarande lön per månad. Och det är innan en höjning på cirka 400€ som jag kommer få om jag fortsätter nuvarande tjänst.

Är faktiskt lite sur för den andra tjänsten skulle innebära otroligt inbesparingar i boendekostnader och även leda till att jag skulle kunna flytta mycket närmre min familj, släkt och mina vänner eftersom det är en annan placeringsort.

Är ju naturligtvis inte sagt att jag får jobbet, men vet att jag har mycket goda chanser och vore väldigt intresserad av uppgiften både personligen och med tanke på min professionella utveckling, så det är verkligen surt om det faller på att lönen skulle sjunka så mycket att jag inte kan ta emot jobbet av den anledningen.

Visst har jag ganska obekväma arbetstider för tillfället och någon hundring i månaden kan de va värt bara att slippa dessa, men känns ju nog verkligen fuckat att ta en tjänst med större ansvar som definitivt är en befordran och få mindre lön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Var på arbetsintervju idag för en annan tjänst inom samma företag, betydligt betydligt mera ansvar och i mitt tycke definitivt inte en instegsroll.

I slutet frågade jag naturligtvis vilken lönenivå man skulle ligga på på ett ungefär, och fick till min stora förvåning höra en summa som låg cirka 1000€ UNDER min nuvarande lön per månad. Och det är innan en höjning på cirka 400€ som jag kommer få om jag fortsätter nuvarande tjänst.

Är faktiskt lite sur för den andra tjänsten skulle innebära otroligt inbesparingar i boendekostnader och även leda till att jag skulle kunna flytta mycket närmre min familj, släkt och mina vänner eftersom det är en annan placeringsort.

Är ju naturligtvis inte sagt att jag får jobbet, men vet att jag har mycket goda chanser och vore väldigt intresserad av uppgiften både personligen och med tanke på min professionella utveckling, så det är verkligen surt om det faller på att lönen skulle sjunka så mycket att jag inte kan ta emot jobbet av den anledningen.

Visst har jag ganska obekväma arbetstider för tillfället och någon hundring i månaden kan de va värt bara att slippa dessa, men känns ju nog verkligen fuckat att ta en tjänst med större ansvar som definitivt är en befordran och få mindre lön.

Du säger du har ganska obekväma arbetstider med nuvarande lön. Är det så att du skulle gå från nån slags skifttjänst med kvälls/natt/helgarbete till en ner traditionell vardagstjänst ala mån-fredag 08-16? Det kan ju isåfall förklara löneskillnaden? Hos mig har vi folk som arbetar skift "på golvet" som har mer ut än närmaste chef som "bara" jobbar dagtid.

Det är ju isåfall något man får ta med i värderingen. Lite mer normala dagtider kan ju lämna öppet för ett enklare vardagsliv med allt vad det innebär

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

En sömnlös natt bland väldigt många på senaste. Funderat på livet och om min resa genom det börjar ta slut.
Tårar i bokstavligen timtal så gott som varenda natt, trots både antidepressiva och ångestdämpande mediciner.

Flera NPF gör det inte lättare, och att man inte blir yngre och varken den fysiska eller psykiska hälsan blir bättre bidrar inte direkt heller till en positiv bild av... något. Vårdkontakter i all ära (regelbundna men sällsynta atm), men deras resurser är begränsade och jag vill inte belasta dem mer än nödvändigt, och jag känner inte att jag har orken att söka mer vård heller. Vilket tyvärr bidrar till en negativ spiral.

Lägg där till någon jäkla infektion (feber, ont i muskler/leder/huvud/mage) som inte gjort det lättare heller de senaste dygnen. Var dessutom dum nog att belasta ryggen alldeles fel för någon vecka sen så jag har två muskelknutor/-bristningar ner mot ländryggen nu.

Vet inte riktigt varför jag fick för mig att skriva av mig på SweC egentligen, jag kände att jag blev ganska överväldigad sist jag var aktiv (några år sedan) på forumet, men samtidigt känner jag att tankarna och mönstren förändras lite när man befinner sig i mörker också. Hoppas det jag skrev inte stör/triggar/"inkräktar" på något sätt i alla fall.

TL;DR: ta hand om er, och varandra, därute. ❤

Det kanske inte är någon större tröst men du ska veta att du inte är ensam, jag kämpar jag med. Utreds för NPF jag, äntligen - efter all tid som man varit fast i en typ av limbo i psykiatrin. Jag går till ett aktivitetshus då och då och ärligt talat så känns det bra, alla där har ju sin egna problematik och därav sitter man ändå i samma båt - det blir någon typ av gemenskap och viktigast av allt så bryter det isoleringen. Sedan så har du helt rätt i att tankarna förändras när man befinner sig i mörker, det blir en skev bild av verkligheten. Visst kan det vara bra att nå mörkret ibland för sedan när det ljusnar så inser man bättre vad det är man handskas med och hur skev perceptionen av verkligheten faktiskt blir.

Tycker det är bra att du skrev av dig lite och jag hoppas att du fortsätter med det, allt som kväver dig ska ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yemoja1:

Det kanske inte är någon större tröst men du ska veta att du inte är ensam, jag kämpar jag med. Utreds för NPF jag, äntligen - efter all tid som man varit fast i en typ av limbo i psykiatrin. Jag går till ett aktivitetshus då och då och ärligt talat så känns det bra, alla där har ju sin egna problematik och därav sitter man ändå i samma båt - det blir någon typ av gemenskap och viktigast av allt så bryter det isoleringen. Sedan så har du helt rätt i att tankarna förändras när man befinner sig i mörker, det blir en skev bild av verkligheten. Visst kan det vara bra att nå mörkret ibland för sedan när det ljusnar så inser man bättre vad det är man handskas med och hur skev perceptionen av verkligheten faktiskt blir.

Tycker det är bra att du skrev av dig lite och jag hoppas att du fortsätter med det, allt som kväver dig ska ut.

Det kan betyda en hel del att inte känna sig så ensam, för även om det kanske inte "hjälper" endera part rent krasst så blir det ändå någon slags trygghet för en del. Flera som kämpat/kämpar med liknande grejer som sagt samma sak till mig när de skrivit av sig.

Och jag behövde nog mest få ur mig de perspektiv och saker som jag hoppas ändå så få som möjligt får se och uppleva. Det hugger i hjärtat när jag tänker på alla gånger närstående försökt hjälpa mig när jag ligger i en hulkande hög på golvet och knappt kan prata. Det blir liksom också en dissonans för en del utomstående när man vid interaktioner med andra kan framstå som någorlunda fungerande, för att sedan komma hem och krascha långt bortom vad personen/personerna man träffat kan ana. Har svårt att överhuvudtaget ta mig utanför dörren, äta, sova, göra basic hushållssysslor etc. (Som "tur" är så har jag inte heller energi nog att skita ner, så det blir mest dammigt hemma.)

Ville mest säga tack. Till dig och alla andra som på något sätt försöker sprida positivitet, stöd, hjälp, medmänsklighet o.s.v., det går att göra på så jäkla många sätt, och det kan betyda mer än man kan ana.

Jag försöker ta ett steg framåt i taget, så får vi se hur länge underlaget bär. Jag hoppas din resa framåt leder mot ljusare tider och ökade möjligheter och förståelse. Utredningar kan vara en jäkla lång resa (can vouch for that), men de kan verkligen ge just möjligheter och förståelse både från/för en själv och andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Du säger du har ganska obekväma arbetstider med nuvarande lön. Är det så att du skulle gå från nån slags skifttjänst med kvälls/natt/helgarbete till en ner traditionell vardagstjänst ala mån-fredag 08-16? Det kan ju isåfall förklara löneskillnaden? Hos mig har vi folk som arbetar skift "på golvet" som har mer ut än närmaste chef som "bara" jobbar dagtid.

Det är ju isåfall något man får ta med i värderingen. Lite mer normala dagtider kan ju lämna öppet för ett enklare vardagsliv med allt vad det innebär

jobbar för tillfället morgon och kvällsskiften, och en helg per månad, roterande schema med kopensationsdagar för helgerna, så man får med hjälp av timbanken i princip en ledig vecka per månad. Dock bidrar detta inte särskilt mycket alls till lönen, utan det är grundlönen som är problemet med den andra tjänsten.

Är verkligen värt lite att slippa skiftandet, men inte så mycket att en roll som innebär såpass mycket mer ansvar skall vara så otroligt underbetald. Det är frågan om sådana summor som redan från förut är under branschgenomsnittet, och jag har faktiskt svårt att se hur någon som kommer från en liknande roll på ett annat företag skulle kuna tänka sig att ens i sina vildaste fantasier ta den lön som kastades fram, tjänade i princip mer som försäljare på en brädgård för 4 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Det kan betyda en hel del att inte känna sig så ensam, för även om det kanske inte "hjälper" endera part rent krasst så blir det ändå någon slags trygghet för en del. Flera som kämpat/kämpar med liknande grejer som sagt samma sak till mig när de skrivit av sig.

Och jag behövde nog mest få ur mig de perspektiv och saker som jag hoppas ändå så få som möjligt får se och uppleva. Det hugger i hjärtat när jag tänker på alla gånger närstående försökt hjälpa mig när jag ligger i en hulkande hög på golvet och knappt kan prata. Det blir liksom också en dissonans för en del utomstående när man vid interaktioner med andra kan framstå som någorlunda fungerande, för att sedan komma hem och krascha långt bortom vad personen/personerna man träffat kan ana. Har svårt att överhuvudtaget ta mig utanför dörren, äta, sova, göra basic hushållssysslor etc. (Som "tur" är så har jag inte heller energi nog att skita ner, så det blir mest dammigt hemma.)

Ville mest säga tack. Till dig och alla andra som på något sätt försöker sprida positivitet, stöd, hjälp, medmänsklighet o.s.v., det går att göra på så jäkla många sätt, och det kan betyda mer än man kan ana.

Jag försöker ta ett steg framåt i taget, så får vi se hur länge underlaget bär. Jag hoppas din resa framåt leder mot ljusare tider och ökade möjligheter och förståelse. Utredningar kan vara en jäkla lång resa (can vouch for that), men de kan verkligen ge just möjligheter och förståelse både från/för en själv och andra.

Visst kan det vara så, jag skrev mest så för att jag själv inte känner mig mindre ensam när andra försöker uppmuntra eller bara vill göra livet lite ljusare, jag kan liksom inte ta till mig utav det även om jag ser gesten som något fint. Jag förstår vad du menar och relaterar, det blir en viss typ av teater för visst vill man mäkta med och kanske för stunden gör man det men du betalar i energi som du inte har. För mig både var och är det viktigt att inte sätta ribban för högt, acceptera min situation och till sist inte ha dåligt samvete gentemot min omgivning.

Jag tänkte precis dra något utlägg om hur man ska gå tillbaka till basics när livet i övrigt fallerar, men jag tror att du vet det redan och gör ditt bästa och det är allt du kan göra, du får lita på processen och dig själv som individ. Med glimten i ögat så kan jag säga att du verkar vara en seg gubbe som kanske inte ger sig i första taget och det ska du ta tillvara på och således gnugga på en stund till. Tack, det hoppas jag innerligen.

Permalänk
Medlem

3 månader där man haft ont i halsen, blivit bättre, ont i halsen, blivit bättre.
Varit helt bra i typ 10dagar, känt mig pigg och inget halsont.
Igår vaknade man med lite halsont, inte så farligt men under dagen herrejävlar vad det slog till, hostade man osv så var man nära spy för det sved så sjukt i halsen.
Täppt näsa samtidigt som den rinner konstant.

Blev kanske 1-2h sömn totalt inatt.

Dags o ringa VC igen och fråga om de kan kolla efter infektion denna gången då de inte gjorde det innan.
Börjar bli jävligt tradigt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

3 månader där man haft ont i halsen, blivit bättre, ont i halsen, blivit bättre.
Varit helt bra i typ 10dagar, känt mig pigg och inget halsont.
Igår vaknade man med lite halsont, inte så farligt men under dagen herrejävlar vad det slog till, hostade man osv så var man nära spy för det sved så sjukt i halsen.
Täppt näsa samtidigt som den rinner konstant.

Blev kanske 1-2h sömn totalt inatt.

Dags o ringa VC igen och fråga om de kan kolla efter infektion denna gången då de inte gjorde det innan.
Börjar bli jävligt tradigt detta.

Kan relatera.. vecka 3 av att vara hängig, slemmig och hostig.
Men håll i, de jag jobbar med på kontoret säger samma sak.
Helt klart något som går runt nu.

Permalänk
Medlem

Well. Där kom frossa occh 39.5c feber med alvedon o iipren i kroppen, suck igen. 2 gånger hög feber på 3 månader nu. Ändå säger de jag ska avvakta, igen.
Blääää för detta. Hatar hög feberf, man är helt lost, alklt bara snurrar. Sitter i datorstolen för ligga ner är värre.

hela skallen känns som den ska explodera ;O

Yepp, male sick fenomen deluxe här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Well. Där kom frossa occh 39.5c feber med alvedon o iipren i kroppen, suck igen. 2 gånger hög feber på 3 månader nu. Ändå säger de jag ska avvakta, igen.
Blääää för detta. Hatar hög feberf, man är helt lost, alklt bara snurrar. Sitter i datorstolen för ligga ner är värre.

hela skallen känns som den ska explodera ;O

Yepp, male sick fenomen deluxe här.

Jag hade själv lunginflammation i April så jag vet vad du pratar om, men det är tyvärr bara att härda ut

Som min morbror en gång sa till min nyopererade mamma:
Smärta är bara vekhet som lämnar själen

Permalänk
Medlem

Fick iaf tid idag. Var virus då sänkan låg runt 60, så inte så högt så de tydde på bakterieinfektion.
Så bara fortsätta rida ut. Fick väl ingen direkt förklaring till varför jag blivit sjuk och blivit frisk typ 5 gånger på 3-4 månader, förutom man kan smittas av olika virus, men känns som jag ska beta av alla då Får väl hoppas mitt immunförsvar är så pass vettigt efter denna att jag kan få vara frist ett tag nu !

Febern var borta imorse iaf, nu uppe på 39 igen.
Nässpray, cocillana för inte hosta sönder allt i kroppen och alvedon.

Jag beställde hem lite "sushi" (inte rå) idag iaf så man fick något gott i sig