Permalänk
Medlem

"Reklamfria" spel

Hej på er!

Ibland vill jag liksom slöspela lite på mobilen och det finns ganska många roliga pusselspel och så.
Men alla populära är med massor med irriterande reklam och är uppbyggda kring att man ska köpa saker för att få fördelar.
Det gör mig bara arg att spela.

Vilka är era bästa tips för mobilspel utan överdrivet mycket reklam och som inte är uppbyggda kring att få folk att köpa extraliv och extra funktioner osv?

Permalänk
Medlem

Matching Story har inte reklam inte heller Pyramid Solitarie saga, Royal match
Fast ja det finns köp i apparna men inget som krävs och det kommer inga annonser i dessa spel.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Tycker Clash Royale håller väldigt hög kvalitet även om man spelar utan att betala något. Har kört det i 7 år nu. Det är dock inget pusselspel utan mer realtidsstrategi inzoomat. Korta matcher som passar bra på toa eller på bussen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Spel av Zach Gage. Knotwords (typ mini-korsord), Spelltower, Flipflop Solitaire, Sage Solitaire. Jag har ohälsosamt många timmar i några av dem.

På temat ordspel - lex.games. För all del inget mobilspel utan bara en sida i webbläsaren, men det är kul spel.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Kolla på F-Droid efter gratis spel.

Permalänk
Medlem

"Simon Tatham's Puzzles" i play store.
40 olika pussel/logik spel, gratis och helt utan reklam!

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S