Här är streamingtjänsterna i Sverige – och vad de kostar

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Du får rabatt för du tar ett helt år.

Innan kostade de 59kr/mån men de har höjt nu liksom alla andra.

Då kostade det 449kr/år eller om det var 499kr/år.. hur som helst var det billigare än månadspriset gånger 12, som då hade blivit 708kr.

Jag har prime enbart för att få fri frakt på allt med hemleverans. Det digitala tv-abonnemanget är bara en trevlig bonus

Japp misstänkte det. Men tack för att du klarade upp det åt mig. Var på snudd på att börja googla runt här

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Musikälskare

Har sagt upp majoriteten av tjänsterna då det blev så sjukt dyrt, gör en kalkyl på ett år och se vad det blir i netto-kostnad om ni har flera

Kör bara Netflix (Päronen måste ha det), Amazon (Bra med Prime och gratis frakt) och PLEX nu mera

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har sagt upp alla, Plex är smidigare och billigare.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

skulle lätt betala 600kr/mån för alla tjänsterna, problemet är juh.... att..... JAG INTE VILL SITTA MED 8 ST FIREFOX FLIKAR OCH SÖKA I 8 OLIKA TJÄNSTER FÖR ATT HITTA DET JAG VILL SE............hence plex. bra jobbat streamingtjänsterna. 👍

Permalänk
Medlem

Prime kostar 549kr/år vilket blir 46kr/mån. Det med HDR och UHD. Plus får man även fri frakt samt hemkörning om man vill ha det. Dessutom gratis spel och skins o skit till olika spel.
Ni verkar ha glömt o nämna det i er artikel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

skulle lätt betala 600kr/mån för alla tjänsterna, problemet är juh.... att..... JAG INTE VILL SITTA MED 8 ST FIREFOX FLIKAR OCH SÖKA I 8 OLIKA TJÄNSTER FÖR ATT HITTA DET JAG VILL SE............hence plex. bra jobbat streamingtjänsterna. 👍

Apple hade en vision för länge sen att försöka samla alla streamingtjänster under Apple TV appen. Såklart ingen som gick med på det.
Plex hade även varit ett ypperligt ställe att samla alla ifall streamingtjänsterna gått med på att utveckla sånt stöd.
Växla runt mellan appar är ett besvär helt klart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Viaplay är ju trasigt.
Full HD 1080p för serier och film, 720p för live-tv och sport för 399:-
720p för live-sport

Vad som stör ytterligare med Viaplay är att de flesta filmerna - som inte är nån halvklass B-rulle - inte går att streama, utan måste hyras. Suck... Att Viaplay inte kastat in handduken helt än är för mig ett mysterium.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

Kör Viaplay total och Tv4 Total, men båda är på 50% rabatt, jag vill ha sporten....

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Jagers:

PlayPilot är en bra tjänst för att ta reda på vilka tjänster som har just den filmen/serien du söker.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Prime kostar 549kr/år vilket blir 46kr/mån. Det med HDR och UHD. Plus får man även fri frakt samt hemkörning om man vill ha det. Dessutom gratis spel och skins o skit till olika spel.
Ni verkar ha glömt o nämna det i er artikel.

Här i Polen pröjsar jag 128:- per år för Prime.
Otroligt prisvärt.

Då ingår också 1 gratis subscription på twitch i månaden ötöver Prime gaming som du nämnde där man får gratis spel/extrainnehåll till spel.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 96 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Detta är ingen heltäckande guide, men det kan vara värt att nämna två olika tjänster. Pluto TV är en reklamfinansierad streamingtjänst som till stor del bygger på äldre innehåll, ofta inköpt material, kompletterat med reklamavbrott.

En annan tjänst är Cineasterna, som ger möjlighet att strömma ett visst antal filmer per vecka med hjälp av sitt bibliotekskort. Utbudet varierar dock mellan olika kommuner. Exempelvis erbjuder inte Stockholms stadsbibliotek denna tjänst. För den som bor i Stockholm kan det därför vara nödvändigt att skaffa ett lånekort i en grannkommun, såsom Huddinge eller Sundbyberg, för att kunna nyttja Cineasterna

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Driver bloggen https://linux.se
Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, C64, Atari 520STM,Portfolio, PC1, Amiga 500, 1200,CBM 8032 och massor av PC allt från 8088,Nec V30 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Apple hade en vision för länge sen att försöka samla alla streamingtjänster under Apple TV appen. Såklart ingen som gick med på det.
Plex hade även varit ett ypperligt ställe att samla alla ifall streamingtjänsterna gått med på att utveckla sånt stöd.
Växla runt mellan appar är ett besvär helt klart.

Borde vara helt möjligt för en app att åstadkomma men jag misstänker att de kommer bli stämda så det visslar om det av respektive leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Borde vara helt möjligt för en app att åstadkomma men jag misstänker att de kommer bli stämda så det visslar om det av respektive leverantör.

Tyvärr så vill ju varje leverantör att man använder deras app så mycket som möjligt så tvivlar att nån kommer gå med på det.
Synd för det vore ju smidigare för oss användare om de öppnade upp för såna lösningar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Tyvärr så vill ju varje leverantör att man använder deras app så mycket som möjligt så tvivlar att nån kommer gå med på det.
Synd för det vore ju smidigare för oss användare om de öppnade upp för såna lösningar.

Ja de kommer bli stämda värre än Nintendo gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessHack:

Bra lista lägger till en.

Crunchyroll
Standard
SEK 85.00/mo
Standard +
SEK 99.00/mo

Men alldels för många av dessa tjänster släpper typ fem spännande serier per år. Så känns aldrig värt en månads avgift. År avgifterna borde vara mycket billigare för de som vill se vad de har, men inte orkar stänga av och på abonnemangen då de ligger och sover.
Föreddrar dock de som bara låter en köpa innehållet... Som google play med fler.

Det eller ifall de alla slog ihop sig och gjorde ett gemensamt abonemang som tog från alla tjänster, där de delade på vinsten. Så man ine behöver hoppa runt i massa olika tjänster för att hitta det man vill se. Får gärna kosta 500 i månaden då eller så, bara de gör det mer fuingerande.

Har också tänkt så många gånger. Men de kommer aldrig hända tyvärr. Det är ingen som vill dela ”marknadsplats” för sitt content med sina konkurrenter så som bolagen fungerar just nu. Apparna är ju endel av erbjudandet inte bara content. Där kan de optimera rekommendationer, sökmotor, navigering, ljud och bildkvalitet etc etc för att möta kundernas behov men också sitt eget.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Jagers:

https://www.justwatch.com/
Här kan du mata in en serie eller en film. Sidan visar sen vilka strömnings-/hyrestjänster som serien eller filmen finns tillgänglig(a) på.

Permalänk
Medlem

De blir bara dyrare och sämre. Disney plus är den enda jag har nu.

Permalänk
Medlem

Har haft Disney+ sedan det lanserades, men valde att säga upp det nu precis, då priserna höjs from nästa månad...

Att man ens ska behöva gå igenom 3 olika steg för att säga upp det gör mig bara ännu mer less.

Så just nu har jag bara Prime vilket lönar sig enormt för min del, då jag både tittar på deras utbud, handlar en del på Amazon samt ofta tar del av deras innehåll som man kan få i diverse spel

Permalänk
Medlem

Vilken stökig artikel :S

Varför bara prislista på vissa?

Netflix: Prislista
HBO Max: Prislista
Amazon Prime Video: Ingen prislista
Disney Plus: Prislista
Skyshowtime: Ingen prislista
Apple TV Plus: Ingen prislista
TV4Play: Prislista

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

PlayPilot är en bra tjänst för att ta reda på vilka tjänster som har just den filmen/serien du söker.

Skrivet av Powerbomb:

https://www.justwatch.com/
Här kan du mata in en serie eller en film. Sidan visar sen vilka strömnings-/hyrestjänster som serien eller filmen finns tillgänglig(a) på.

har använt justwatch några gånger, problemet är av min erfarenhet av sånna sidor inte alltid fungerar, och vissa gånger dem fungerar så visar den tex "denhär filmen finns på prime" men den säger inte att jag måste betala 50kr för att hyra filmen en dag, trots att jag har prime.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Sky Showtime och Prime video försvinner när de inte har varken en bild eller tabell i artikeln, alla tjänster borde presenteras på likande sätt

Permalänk
Medlem

Synd att SVT inte är en betaltjänst utan går på skatten, då skulle man få ekonomiskt utrymme att köpa den streaming man vill i stället för att bli påtvingad innehåll från staten.

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Driver bloggen https://linux.se
Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, C64, Atari 520STM,Portfolio, PC1, Amiga 500, 1200,CBM 8032 och massor av PC allt från 8088,Nec V30 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem

"Inhemska Viaplay är en av streamingtjänsterna som hakat på trenden och stoppat kontodelning. Det är tillåtet att använda tjänsten på 5 enheter per dygn i samma "Viaplay-hushåll" och att titta på 2 strömmar samtidigt. För sportsändningar går det bara att kolla på en stream åt gången."

Detta är inte helt sant vad gäller sportsändningar. Har man som jag viaplay från Tele2, så finns det 5-6 kanaler i Tele2-appen som heter typ viasat sport HD + extra och allt möjligt. Dessa kanaler brukar sända Premier league fotbollen bl.a. Som idag t.ex. så tror jag alla 3 matcherna visas där. Inga problem att köra dubbla stream då. Och visas matchen i UHD (räknas som en separat stream) på viaplay så går det faktiskt att ha 3 streamar igång på samma match. Har testat och det funkar. Ett litet life-hack från mig till dig med Viaplay från Tele2.

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance 2x16 GB DDR5-6000 CL28 | Phanteks AMP GH 1000W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | 10 st Lian Li SL 120 V2 PWM | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur utvecklingen går för vissa streamingtjänster både prismässigt och innehållsmässigt.
Om Disney skall fortsätta med sina woke produktioner som inte går runt så kommer de behöva minst dubbla om inte trippla priserna.
Hur lång tid kommer det ta innan Kina börjar ta över denna marknad? 5 år?
Smärtgränsen för vad folk är villiga att betala börjar nås.

Att spara pengar på AI CGI är inte vägen heller för Hollywood. Det fick man tydligt kvitto på i senaste Superman filmen. Det var en hard watch.

Hej Krypto! Spana in min nya storlek 62 stövel!

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Amazon Prime + MGM och man får väldigt många gamla filmer och serier. Såsom Stargate SG1, men även Smallville etc.

Det är riktigt nice att det faktiskt går att komma åt en av de bästa sci-fi serierna, Stargate SG-1 (och Atlantis). Men förklara för mig varför jag ska behöva prenumerera på en tjänst (MGM) i tjänsten jag redan prenumererar på. Vägrar, men får se om jag ser om serien med lillgrabben som inte sett den. Kanske blir illa tvingad. Usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ska bli intressant att se hur utvecklingen går för vissa streamingtjänster både prismässigt och innehållsmässigt.
Om Disney skall fortsätta med sina woke produktioner som inte går runt så kommer de behöva minst dubbla om inte trippla priserna.
Hur lång tid kommer det ta innan Kina börjar ta över denna marknad? 5 år?
Smärtgränsen för vad folk är villiga att betala börjar nås.

Att spara pengar på AI CGI är inte vägen heller för Hollywood. Det fick man tydligt kvitto på i senaste Superman filmen. Det var en hard watch.

<Uppladdad bildlänk>
Hej Krypto! Spana in min nya storlek 62 stövel!

Dold text

Tror inte det är en tisk i närmare närtid, iaf inte på enfemårsplan. Kineserna har ju redan även utan AI producerat en massa mastodontfilmspetakel som får Hollywoods bästa ditton att kännas meh. Men folk vill ju se sin Tom Cruise. Så gissar att AI Tom kommer härja framöver långt innan hans ande har lastats ombord på rymdskeppet.

Känns surt att erkänna, men noterade inte ens ..snöskorna. :0

Effekterna i amerikanska filmer har gått utför med långt innan AI dock. Animatörer förstår helt enkelt inte fysik alls längre.

Däremot reflekterades att det var ännu en film som var typ två timmar men kändes som fyra, och hade så mycket ologiskt nonsens och konstig dialog att det verkligen kändes som den dessutom var författad av en AI.

Synd när de äntligen hittat en LL som nästan mätte sig med MK.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Tror inte det är en tisk i närmare närtid, iaf inte på enfemårsplan. Kineserna har ju redan även utan AI producerat en massa mastodontfilmspetakel som får Hollywoods bästa ditton att kännas meh. Men folk vill ju se sin Tom Cruise. Så gissar att AI Tom kommer härja framöver långt innan hans ande har lastats ombord på rymdskeppet.

Känns surt att erkänna, men noterade inte ens ..snöskorna. :0

Effekterna i amerikanska filmer har gått utför med långt innan AI dock. Animatörer förstår helt enkelt inte fysik alls längre.

Däremot reflekterades att det var ännu en film som var typ två timmar men kändes som fyra, och hade så mycket ologiskt nonsens och konstig dialog att det verkligen kändes som den dessutom var författad av en AI.

Synd när de äntligen hittat en LL som nästan mätte sig med MK.

Tror inte 5-års plan är helt orimligt iaf för en start, men vi får se hur det går. Kina lär nog ta över tids nog.
Javisst, Ne Zha 2 drog in $2.2B. Disney står där och gapar i avund och panik.
Tompa kommer springa runt och göra kullerbyttor som 70+are i MI Och jag kommer så gärna se det. CGI var riktigt bra gjord i senaste också.

Haha snöskorna var en liten del bara, men ack så pinsam. Fight scenerna var katastrof. Såg lite ut som de dåliga animationerna i Matrix 2 ifall det känns bekant.

Ja CGI är horribelt nu generellt.
Spelbranschen går ju åt samma håll. Här producerar vi woke dynga och har olika stora problem. Kina går som tåget.

Ja Lois Lane var kanske ok, sättet hon fick spela var nicht gut. Riktigt fiasko till film.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Kom igen nu, ni vet vad §7 innebär och varför den finns på plats.
Om inte så finns det utmärkt läsning här.

Att medvetet bryta mot reglerna för att ”provocera” är bara tramsigt, höj nivån nu

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem