Permalänk

API för fotbollsdata

Undrar om någon har kännedom vilka som har bra api data för fotbolls statistik (mestadels Europeisk)?

Använder Footystats i nuläget men de har stora brister på saknad data, det funkar inte när jag vill analysera statistik.
Hört att även SportMonk saknar en hel del data också. Förstår inte varför säga de har fotbollsdata när den inte är komplett, det kostar ju..vem vill betala om de inte uppdaterar korrekt??!
Att gå igenom >50 ligors lag manuellt funkar förstås inte.

Permalänk
Medlem

kanske dags att lära sig typ Python så du kan hämta data från flera ställen och sammanställa det snyggt?

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Jag har använt https://www.football-data.org för att hämta resultat och det har bra. Vad för data behöver du?

Permalänk

Tyvärr är den sidan max 120 förfrågningar/minut, jag använder mycket mer än så. Footystats har 1800/tim på 50 ligor och oftast använder jag flera hundra direkt, jag sparar inget i databas utan kör direkt mot API. Och utför olika beräkningar genom deras olika endpoints.
Använder det mesta Footystats har att erbjuda, lättas att gå in direkt på deras sida och kolla deras api-endpoints.
Vad jag behöver är en pålitlig källa som inte missar en massa data och som har det mesta till överkomligt pris såklart.

Permalänk
Snusfri

Ska du ha något vettigt så är det Stats Perform/Opta Stats som gäller, men det kostar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av THB:

Ska du ha något vettigt så är det Stats Perform/Opta Stats som gäller, men det kostar.

Tack, jag kollar detta!

Permalänk
Skrivet av THB:

jag skrev till dom och fick svar:

Thank you for your interest in our products. Sadly we dont offer services for personal use. Our data, tools and platforms are all built for professional teams, media companies, broadcasters and enterprise organisations.

Permalänk
Medlem

Bara jag som är nyfiken på vad du använder all data till?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteRoger:

Tyvärr är den sidan max 120 förfrågningar/minut, jag använder mycket mer än så. Footystats har 1800/tim på 50 ligor och oftast använder jag flera hundra direkt, jag sparar inget i databas utan kör direkt mot API. Och utför olika beräkningar genom deras olika endpoints.
Använder det mesta Footystats har att erbjuda, lättas att gå in direkt på deras sida och kolla deras api-endpoints.
Vad jag behöver är en pålitlig källa som inte missar en massa data och som har det mesta till överkomligt pris såklart.

Kan du inte tanka deras data nån gång per dag o slå mot den datan? Bygg en egen api server men tanka den via andra källor?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av svalle:

Bara jag som är nyfiken på vad du använder all data till?

Går igenom samtliga av dagens matcher av de ligor jag har, jag har sen olika beräkningar och stämmer dessa värden med de jag har satt, kör jag betting på dessa, singelmatcher av 1,X eller 2. Just nu bara test, behöver iaf testa ca 3-500 matcher för att se om det håller att köra på. Exempel, i söndags hade jag totalt 80 matcher som beräkningen av olika data kördes på, av dessa hittade jag bara 7 st som var enligt mina kriterier, sen bettar jag på de lagen. I annat scenario kör jag lite annorlunda, men mycket info måste hämtas från api och saknar eller uppdaterar då inte footystats missar jag ju flera lag som kanske hade gått in. I vissa fall behöver jag kolla manuellt men är mycket tidskrävande. Kör med C#, tycker det är lättast, har även en Mac och provat Swift men tycker det är krångligt, testat lite python också men föredrar C#, desktop app. Får väl helt enkelt trycka på Footystats att uppdatera när de missar. Att gå över till annat språk är jag inte villig att göra, har en massa annat på appen som funkar bra utan inblandning av footystats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteRoger:

Går igenom samtliga av dagens matcher av de ligor jag har, jag har sen olika beräkningar och stämmer dessa värden med de jag har satt, kör jag betting på dessa, singelmatcher av 1,X eller 2. Just nu bara test, behöver iaf testa ca 3-500 matcher för att se om det håller att köra på. Exempel, i söndags hade jag totalt 80 matcher som beräkningen av olika data kördes på, av dessa hittade jag bara 7 st som var enligt mina kriterier, sen bettar jag på de lagen. I annat scenario kör jag lite annorlunda, men mycket info måste hämtas från api och saknar eller uppdaterar då inte footystats missar jag ju flera lag som kanske hade gått in. I vissa fall behöver jag kolla manuellt men är mycket tidskrävande. Kör med C#, tycker det är lättast, har även en Mac och provat Swift men tycker det är krångligt, testat lite python också men föredrar C#, desktop app. Får väl helt enkelt trycka på Footystats att uppdatera när de missar. Att gå över till annat språk är jag inte villig att göra, har en massa annat på appen som funkar bra utan inblandning av footystats.

Coolt, hoppas det funkar. Om det funkar kan du väl skicka lite pm till mig

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3

Permalänk
Skrivet av svalle:

Coolt, hoppas det funkar. Om det funkar kan du väl skicka lite pm till mig

funkar gör det än så länge, på 20 bets är roi 73.1% men kommer givetvis att sjunka, men vissa dagar finns det inga spelobjekt alls :-(, bara datan uppdateras vilket jag inte tror korrekt, att bara få ut 7 matcher av ca 80 låter lite fast får väl invänta tills ligorna har kommit igång mer. Det spelas väl typ 150-200 matcher bara över lördag och söndag så lite fler matcher hoppas jag få ut efter fler omgångar har spelats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteRoger:

funkar gör det än så länge, på 20 bets är roi 73.1% men kommer givetvis att sjunka, men vissa dagar finns det inga spelobjekt alls :-(, bara datan uppdateras vilket jag inte tror korrekt, att bara få ut 7 matcher av ca 80 låter lite fast får väl invänta tills ligorna har kommit igång mer. Det spelas väl typ 150-200 matcher bara över lördag och söndag så lite fler matcher hoppas jag få ut efter fler omgångar har spelats.

Tar gärna emot betting-tips, efter du lagt ditt såklart så att oddset inte sjunker

Visa signatur