Söker tips på trådlösa gamingheadset

Permalänk

Söker tips på trådlösa gamingheadset

Är på jakt efter ett par trådlösa hörlurar för nånstans runt 1500-2500 kr då jag börjar tröttna på kabel. Vad rekommenderar ni?

Har idag ett par trådade HyperX Cloud Alpha och får inte riktigt mikrofonen på den att samarbeta, den är upphöjd till max volym och +30db boost och ändå låter jag tyst enligt mina vänner i Discord. Höjer jag boosten ännu mer börjar det eka istället.

Kravet är därför att headsetet ska ha en bra mikrofon, eller åtminstone funktionsduglig.

Har suttit i veckor och läst allehanda recensioner på diverse techforum och webshoppar men varje gång man har fastnat för något så hittar man en recensent som är missnöjd med något i produkten.

Svart färg och minimalt med RGB är också önskvärt.

Står väl just nu mellan dessa:

Fractal Design Scape
ASUS ROG Pelta
Logitech G Pro X 2 Lightspeed
AceZone A-Blaze
Razer Blackshark V2 Hyperspeed

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB

Permalänk
Medlem

Har Logitech och är nöjd. Sitter bra, bra ljud och mic.

Permalänk
Medlem

jag kör Fractal design Scape och är riktigt nöjd. körde Steelseries Sibera 840 innan och scape är en rejäl uppgradering.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Blev Scape, har varit sugen på dem ett tag nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB