MSI: 533 dagar senare - knappt någon OLED-inbränning

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Uppskattas om du gärna tar en bild på denna i helskärm
https://youtu.be/0eETatfd2io med aningen längre exponering i telefonkamerans pro läge.

Ska testa så fort det blir mörkt ute, brutala reflektioner nu.

Edit:

Inte så duktig på detta men här är lite olika varianter.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

På skärmfronten har inte mycket skett överhuvudtaget. Och icke problem är att ta i ordentligt, visst spenderar man bara 2 timmar om dagen och bara spelar olika spel varje tillfälle så kommer det ta många år. Men spenderar man 8-12h om dagen framför sin dator, vare sig man jobbar eller underhåller sig själv så kommer det ske inom snar framtid. Om det syns i vanligt användande är en annan sak. Spelar man varje dag World of Warcraft, Diablo 4, Path of Exile, Last Epoch, Fortnite så kommer hud synas mot en grå bakgrund inom ett år om man nu spelar kring 6 timmar om dagen.

Då får du gärna länka tester som visar detta på nyare paneler, annars är det du skriver helt meningslöst.
Då det finns tester som visar rena motsatsen mot vad du skriver, detta med äldre paneler.

Permalänk
Medlem

Kört min AW3423DWF nu i....2,5 år? Tror jag. Har inga problem med inbränningar än så länge. Men jag använder den för väldigt blandat innehåll så att säga. Lirar inte enbart ett enda spel, lämnar den på med statiska element osv. Och det är inte så att jag ändrat mitt användande pga skärmen eller något sånt utan det är så jag använder datorn helt enkelt

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Då får du gärna länka tester som visar detta på nyare paneler, annars är det du skriver helt meningslöst.
Då det finns tester som visar rena motsatsen mot vad du skriver, detta med äldre paneler.

Definiera nya paneler. För det är ingen skillnad mellan QDOLED Gen 1 och Gen 3 förutom subpixelstrukturen egentligen och två personer med Gen 1 har burn in, i den här tråden. Och rtings har burn in test som inkluderar just 3 stycken olika oled skärmar tillsammas med sina tv tester. Där alla tre har burn in.

https://tftcentral.co.uk/articles/qd-oled-generations-infogra...

Du får gärna länka dina. Hardwareunboxed använder väl en Gen 3 panel och har burn in redan 3 månader in.

Om man vill slå hål på iden att oled får inbränningar så bör samtliga användare lägga upp en bild på sina skärmar med en 50% grey bild i helskärm och även skriva vilka spel som spelas och antal uppskattade använda timmar för panelen och om den kört sin kompensering eller inte. Kompenseringen innebär ofta att displayen tappar ljusstyrka dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Samsung G8 34" G85SB så första generationen QD-OLED ultrawide skärm. Har varit i kontakt med Komplett så får se vad det blir där, ska vara 3 års garanti och pratade med supporten innan köp om garanti för inbränning.

Oof!

Lycka till!

Min ASUS PG42UQ han hållt fint sedan Feb 2023 utan problem, inklusive en hel del skrivbord/ jobb/ kodning.

Visa signatur

Power > Ideology

Permalänk
Medlem

Övervakningskamera med ansiktsigenkänning inbyggd i skärmen? Äntligen!

Som jag har väntat på att få bli övervakad i hemmet också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Definiera nya paneler. För det är ingen skillnad mellan QDOLED Gen 1 och Gen 3 förutom subpixelstrukturen egentligen och två personer med Gen 1 har burn in, i den här tråden. Och rtings har burn in test som inkluderar just 3 stycken olika oled skärmar tillsammas med sina tv tester. Där alla tre har burn in.

https://tftcentral.co.uk/articles/qd-oled-generations-infogra...

Du får gärna länka dina. Hardwareunboxed använder väl en Gen 3 panel och har burn in redan 3 månader in.

Om man vill slå hål på iden att oled får inbränningar så bör samtliga användare lägga upp en bild på sina skärmar med en 50% grey bild i helskärm och även skriva vilka spel som spelas och antal uppskattade använda timmar för panelen och om den kört sin kompensering eller inte. Kompenseringen innebär ofta att displayen tappar ljusstyrka dessutom.

Jag fick burn in på min QD-OLED-panel efter lite mindre än ett år. Så i mina ögon så är inte OLED-tekniken redo, men allt är beroende på hur lite/mycket man använder själva panelen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Samsung G8 34" G85SB så första generationen QD-OLED ultrawide skärm. Har varit i kontakt med Komplett så får se vad det blir där, ska vara 3 års garanti och pratade med supporten innan köp om garanti för inbränning.

Är inte just dom skärmarna kända för inbränning?

Har haft noll problem med min MSI URX 321.
Verkligen super nöjd!
Helt klart bästa komponent/kringutrustning jag köpt.
Gör sådan enorm skillnad för hur spel upplevs att spela med en Oled skärm, speciellt i HDR.

Som jag förstått det så är den gennerationens 32" 240hz QD-Oled skärmar väldigt besparade från inbränning, medans dom tidigare QD-Oledskärmarna från generationen innan, speciellt ultrawide och dom böjda modellerna mer ansatta av inbränning.
Finns ju en del tester gjorda på den skärmtypen med alla inbärnningsskydd av, tex från monitor unboxed.
Och även i det fallet när allt är av, så är det försummbar inbränning.
Så med skydd så kommer man långt, och med 3år garanti så kan man nog känna sig rätt trygg oavsett.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Kört med en G4 LG OLED till datorn i ca 6 månader och har den igång hela dagarna ibland mest ingame. Har aldrig tänkt på det eller haft minsta antydan till några problem. Ni som tvekar pga sånt här men egentligen vill ha en OLED, vågar ni inte köra bil ifall någon skulle ev kunna köra på er också och ev skada er?
Bara kör!
Edit: LG har väl också någon garanti på iaf G-modellerna också har jag för mig.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Vad jag lärt mig här på sc är att inbränning inte finns på OLED längre, men när jag kollar i tråden här ser det annorlunda ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Uppskattas om du gärna tar en bild på denna i helskärm
https://youtu.be/0eETatfd2io med aningen längre exponering i telefonkamerans pro läge.

Skrivet av xpanterx:

Ska testa så fort det blir mörkt ute, brutala reflektioner nu.

Jag skulle vilja kolla hur min B7 mår
Men eftersom jag inte har sett några tecken på inbränning så vill jag inte avslöja för min hjärna vilka delar som börjar få inbränning.
Då kommer jag garanterat börja märka

+ quote
Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Kört med en G4 LG OLED till datorn i ca 6 månader och har den igång hela dagarna ibland mest ingame. Har aldrig tänkt på det eller haft minsta antydan till några problem. Ni som tvekar pga sånt här men egentligen vill ha en OLED, vågar ni inte köra bil ifall någon skulle ev kunna köra på er också och ev skada er?
Bara kör!
Edit: LG har väl också någon garanti på iaf G-modellerna också har jag för mig.

Samma här. Vädligt nöjd hittils med den som skärm.
Inte märkt någon inbränning ännu och köpte min G4 förra Black Friday.
Har dock känt mig lite orolig senaste tiden då jag lirar mycket Battlefield i HDR där det är HUD på samma ställe hela tiden och snart kommer BF6 så blir ytterligare hundratals timmar. Kör alltid HDR för det är därför jag skaffa OLED.

Film sliter dock mer ojämt än spel då det är ljust i mitten och svart uppe och nere på
vanliga 2.35:1 formatet så antar man oroar sig lite i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Min skärm har också massa funktioner för att minimera inbränningmen min ser ut som "skit" efter mindre än 2 år: https://imgur.com/7Zh8E63.jpg

I stort sett alla "hela" färger man testar ser ok och är bara mörkare greyscale där det syns med ögat, typ exakt den nyansen som används för dark mode på alla hemsidor så när jag sitter och surfar så syns allt det där.

Skulle vilja ha en high end mini-led skärm men finns i stort sett inte idag, är bara OLED överallt.

Enligt @Laxpudding skall man inte använda dark mode på OLED, just för att minska risken för inbränningar.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Jag fick burn in på min QD-OLED-panel efter lite mindre än ett år. Så i mina ögon så är inte OLED-tekniken redo, men allt är beroende på hur lite/mycket man använder själva panelen.

Vilken ljusstyrka kör du till vardags? 100 nits? 200?

Jag vill inte bomba ljus i ögonen på mig och har mitt kontor i ett ljuskontrollerat rum, då är Oled hållbart. Men i rum där man måste driva pixlarna hårdare så slits de exponentiellt mer. I sådana fall så är en LCD med en bra Mini-LED FALD ett bättre val. Oled som teknik är mer än redo, och är idag jämfört med gamla CRT-skärmar mer motståndskraftiga mot inbränning. Handlar om i vilken situation den ska användas. Vill en användare ha ljusstarkt i alla lägen och inte vill ändra användningsmönstret till att dölja aktivitetsfält eller använda skärmsläckare? - Då är LCD att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Samma här.
Har känt mig lite orolig senaste tiden då jag lirar mycket Battlefield i HDR där det är HUD på samma ställe hela tiden och snart kommer BF6 så blir ytterligare hundratals timmar. Kör alltid HDR för det är därför jag skaffa OLED.
Inte märkt något ännu och köpte min G4 förra Black Friday.

Film sliter jue mer ojämt än spel då det är ljust i mitten och svart uppe och nere på
vanliga 2.35:1 formatet så antar man oroar sig lite i onödan.

Det är inte normalt att man ska behöva vara orolig för att ens skärm ska få inbränningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Vilken ljusstyrka kör du till vardags? 100 nits? 200?

Jag vill inte bomba ljus i ögonen på mig och har mitt kontor i ett ljuskontrollerat rum, då är Oled hållbart. Men i rum där man måste driva pixlarna hårdare så slits de exponentiellt mer. I sådana fall så är en LCD med en bra Mini-LED FALD ett bättre val. Oled som teknik är mer än redo, och är idag jämfört med gamla CRT-skärmar mer motståndskraftiga mot inbränning. Handlar om i vilken situation den ska användas. Vill en användare ha ljusstarkt i alla lägen och inte vill ändra användningsmönstret till att dölja aktivitetsfält eller använda skärmsläckare? - Då är LCD att föredra.

är det bara jag som vill ha 1000 nits constant. min nya tv peakar på 3400 nits (säkert bara på 5% max) och har nog väldigt hög ljusstyrka på stora delar utav ytan samtidigt.

Min high-end oled tv fick inbränning efter 3 år.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landahl:

Det är inte normalt att man ska behöva vara orolig för att ens skärm ska få inbränningar.

Med IPS har du 100% risk för IPS Glow och dålig svärta, köper hellre ny skärm vartannat år än går tillbaka till det, sabbar inlevelsen totalt i mörka scener.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tyvärr en nackdel med OLED men bilden man får är så bra att dom flesta tycker det är värt risken.
Det är min första så antar det är därför jag är lite orolig. Man vet inte riktigt hur stor risken är när alla säger så olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Med IPS har du 100% risk för IPS Glow och dålig svärta, köper hellre ny skärm vartannat år än går tillbaka till det, sabbar inlevelsen totalt i mörka scener.

Miljardärsklubbens talman har talat, tråden kan låsas. /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Vad jag lärt mig här på sc är att inbränning inte finns på OLED längre, men när jag kollar i tråden här ser det annorlunda ut.

Säger absolut inte att det är fallet här nu men att ta folk på forums åsikter som fakta är ingen bra idé. Vet inte varför men folk hävdar massa nonsens eller gamla sanningar som fakta och är väldigt trovärdiga med deras historier. Är man intresserad av en skärm bör man läsa reviews och tester som handlar om just inbränningar om man är orolig och inte ta ”Brulle1_p” på Swecookers forums åsikt att: ”Jaug haur minsan ALDRIG haft problem med deta på skärm X. Bästa skärmen!”

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Det finns tre läger när det gäller OLED

* Inbränning sker inte, bara för att du läst det på reddit så betyder inte det att det stämmer. Säkert ett troll. Men det där testet av person Y på sida B är ju överdrivet ingen använder sin skärm i 20 timmar om dagen.. och din personliga erfarenhet är säkert påhittad. Dina bilder kanske är manipulerade.

* Inbränning är ett faktum bara en tidsfråga. Om man ser det eller inte i sitt vanliga användande är en annan sak. Jag kör vidare tills det märks av i vanlig användning.

* Skeptisk, väntar tills det är mer moget.

Permalänk
Medlem

Har kört Oled som hemmaTv sedan 2017, den bytte dom panelen på för ngt år sedan då den hade bla en fet tv4 logga inbränt nu sitter den där igen på den nya panelen. Kör Oled som skärm å kollar då och då men den har klarat sig än så länge. Dock kan det luta åt att en ev ny Tv blir en miniled, då de jag tittat på såg sjukt bra ut.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Har kört Oled som hemmaTv sedan 2017, den bytte dom panelen på för ngt år sedan då den hade bla en fet tv4 logga inbränt nu sitter den där igen på den nya panelen. Kör Oled som skärm å kollar då och då men den har klarat sig än så länge. Dock kan det luta åt att en ev ny Tv blir en miniled, då de jag tittat på såg sjukt bra ut.

Villen miniLed har du tittat på? 🧐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Exakt, du kan nog ha en del inbränning innan bilden blir lika dålig som en IPS.

https://www.youtube.com/shorts/8VkRzqKBax8

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Precis, litar mer på tex Rtings när det gäller långvarig användning och OLED.

De kör ju bland annat ett jättetest på tv-apparater:

https://www.rtings.com/tv/tests/longevity-burn-in-test-update...

Fast det testet fokuserar på hållbarhet och inte OLED inbränning. De kör på max ljusstyrka vilket är rätt extremt, så att det blir inbränningen i det testet säger inte mkt om hur det blir vid vanlig användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Det är överdrivet, jag har kört LG oled TV sen 2014, tre olika modeller, alla som skärm till PC där spel är fokus. Spelar i snitt 4-5 timmar per dag. Har aldrig fått någon inbärnning på någon av dessa.

Min nuvarande CX från 2020 är rejält plågad även den utan inbränningar dock så börjar den få en hel del döda pixlar längst kanten högst upp, kanske dags för en ny snart 🤔

Trevligt och höra! Detta gjorde mig ännu mer trygg att gå över till Oled, lutar åt kommande "ROG Strix OLED XG27AQWMG" med RGB Tandem Oled. Hype!

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • ASUS TUF Gaming B850-Plus • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2560x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av srgb:

Miljardärsklubbens talman har talat, tråden kan låsas. /s

Samtidigt lägger folk här mer än gärna motsvarande pengar för att kunna skicka några enstaka fler FPS till någon lågupplöst gråblek ansiktsvärmare som om 10 år kommer ge dem en precis lika medioker upplevelse som dagen de köpte den. Det känns väl tryggt?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Har en G80SD 32” från Samsung som jag spelar på och jobbar på, inga inbränningsskydd är på(irriterande) och jag har dessutom ”hackat” den i servicemenyn att inte sänka ljusstyrka i onödan.

Gjorde precis inbränningstest efter 8 månaders användning och den är helt utan inbränning.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag vill inte anpassa mitt datoranvändande utefter begränsningar i hårdvaran. Vill jag köra ljusa fönster så man blir bländad, ha windows taskbar synlig 24/7 så vill jag kunna göra så utan att behöva ha riskbedömning på om skärmen klarar det eller ej.

Men oavsett inbränning eller ej köper jag nog ny skärm efter 5-7år oavsett då jag vill ha nya funtioner som kommer, annan storlek eller bättre upplösning

Det är helt rätt! Man ska utgå från sitt perspektiv och sina krav så klart Då är OLED kanske inte för dig!

Sen har jag själv inte anpassat mig med att dölja aktivitetsfält, minska ljushet eller annat förutom tillverkarens egna åtgärder på skärmen för att förhindra inbränningar (datorskärmen har någon form av automatisk "wash" eller vad det står när man stänger av skärmen ibland efter ett par timmars användning).

Jag bara försöker ge folk lite perspektiv på "det är livsfarligt med OLED" vilket inte är sant heller Efter att jag spelat Alan Wake 2 / Alien Isolation / Resident Evil 7 osv osv... på en 45" OLED i ett mörkt rum med hörlurar på eller kollat på The Batman eller Blade Runner 2049 i HDR så har jag svårt att gå från OLED, oavsett risker (som i min synpunkt är extremt små).

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
LG UltraGear 45GR95QE 45" OLED - Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

2641h på min skärm i sign , inga inbränningar kör pixel refresh var 4:e timme den säger till, har även oled tv sedan ca 4 år tillbaka och den är använd som fan för ps5 som jag kunnat sitta ca 12 timmar minst på en dag och flera dagar i sträck utan problem.

Troligen känns TV lite mer mogen, men skulle säga hittils så länge man tar hand om skärmen och kör pixel refreshen så bör man klara sig 3-5år.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå