Hur hanterar ni att inte längre vara bäst när man spelar?

Permalänk
Medlem

Byt spel? Har gått från CS(12031 år sen), till PUBG och Hell Let Loose(HLL). HLL är ett helt annat spel där man vinner på andra premisser än individens förträfflighet. Och känslan samt adrenalinet av att vända en nära förlust eller hålla den sista punkten när flyganfall kommer och motståndarna gör allt för att vinna positionen är enastående.

Permalänk

Det är inte för att ni är gamla som gör att ni inte är bra längre utan att när ni var 16 år spelade ni fyra gånger så mycket som ni gör nu.

Permalänk
Medlem

Ja fan vad det e tråkigt att bli äldre, En annan är 52 år, Bara klara av ett spel på medium svårighet är nästan omöjligt för mig nu för tiden. Förut körde man alltid på hard. Reflexer med mm blir ju sämre, Man tänker långsammare

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte jättemycket komeptitiv FPS, men jag har kört några rundor och lustigt nog så var något som hjälpte mig en hel det, att byta till CRT-skärm igen. Perfekt rörelseskärpa och noll latens hjälper en hel del.

Nu sittar jag i en konstig sits, där min reaktionstid inte är vad det var, men min koordination och träffsäkerhet ligger nästan där den var, när jag var tonåring.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Man kan leverera utan att ha snabb reaktionstid! I spel som Battlefield är ju medics otroligt värdefulla, och det kräver inga dunderreflexer. Man kan ju också köra anti-tank eller anti-air, också mycket värdefullt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Bara ta det chill. Njut av spelet istället. Vinna eller inte. För mig har den extrema vinnarskallen försvunnit med åldern.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Fyller 50 inom kort och körde clan med CoD II, OCH SoF II och CS 1.6

Testade CS:GO runt 2017 och var ju bara att konstatera att man inte hade något där att göra 🤣

Körde lite PUBG när betan släpptes och lyckades få ett par kycklingmiddagar.
Men så spelar man extremt sporadiskt med 6 månaders uppehåll och sedan lite återfall… Så man är ju inte långlivad längre…
Har inte kört PUBG på typ 2 år.

Nä, nu blir det mest singleplayer campaigns om något skoj dyker upp.
Spelar ett par dagar på rad och sedan faller man tillbaka i vardagen igen, för att återuppta efter ett halvår/ett år/två år… ish…

Bara inse att man är lite för gammal för att käka kyckling.
Bättre med bäver till kvällsmat istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Kallas att bli gammal, förstod mina begränsningar redan 2013 och har spelat lugnt och stillsamt sen dess.

Förstår dig, slutade själv spela online 2007 vid den låga åldern 43år!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Förstår dig, slutade själv spela online 2007 vid den låga åldern 43år!

Spelar WoW dock, men nöter Delves som är solo dungeons och farmar typ collectibles och är Master Crafter i guilden och fixar sånt

https://www.dataforazeroth.com/characters/eu/Ravencrest/St%C3...

tävlar helt enkelt med statistik och försöker ligga i toppen på min server.

Har anpassat min spelstil med åren helt enkelt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Känner likadant som snart 45-åring.

Körde aldrig BF3-5 när de kom ut och att hoppa in nu som total färsking där man inte kan mapsen, hälften utav alla grejer man ska hålla reda på gör att det inte funkar så speciellt bra, då i kombination med människor som nött spelen religiöst under flera år.

Så jag håller mig till BF1942, det är enkelt och noll lull-lull och det händer att jag vinner precis som för över 20 år sedan då alla som fortfarande spelar har åldrats med mig 🤣

Visa signatur

5600X | ROG Strix B550-F GAMING | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Jag hör dig! Det är orättvist att bara skylla på åldern för det är inte hela sanningen. Jag är övertygad om att du hade varit nästan lika vass som du minns att du var om du hade möjligheten att lägga ner den tiden idag Var ärlig mot dig själv.

Jag växlar bland spel, PVE, SP och multiplayer, och när jag spelar competetive är det att stå ut med att det finns svettiga personer som lägger ner x3 tiden än vad jag gör och så är det bara, jag får försöka överlista dom med all min erfarenhet och sånt, så gott jag kan.

Ja jag intalar mig själv det också, det stör mig så förbannat för jag vet ju vad jag själv klarar av

Blir bara så förbannad på mig själv att jag är så dålig jag borde vara bättre, jag har alltid varit bättre

Det har säkerligen att göra med att jag inte spelar samma mängd som förut

Jag vägrar nog egentligen inse att det är en färskvara och jag tror att jag ska kunna sätta mig en fredag kväll efter en arbetsvecka och äga sönder allt och alla hela kvällen även om det är enda kvällen på hela veckan jag spelar

Jag spelar mycket mindre competive spel också och tycker det är roligt. Men det absolut roligaste jag vet är snabba shooters där man flyger fram och drar snabba quick shot headshots med single bullet vapen och totalt manglar alla kids som lirar med enkla automat vapen

Permalänk
Medlem

Håller inte riktigt med, har blivit bättre med åldern fastän jag inte sätter in lika mycket tid i spelen.

Nu kör jag inte strikt shooters men häromdan nådde jag top 450(legend) EU i mechabreak, även när jag spelar tekken är jag tekken king rank och slåss mot top end ranker.

Om någonting har jag lärt mig att spela effektivare och mer lurigt, många ignorer den psykologiska aspekten med mindgames i MP spel.

Att spela mindre gör mig kreativare i vissa fall så jag inte fastnar i mönster/flowcharts för ofta.

Jag tror ibland att vi lurar oss med att vi var bättre förr i vissa fall, det enda jag var bättre på var att kasta all min tid med att grinda oändligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Håller inte riktigt med, har blivit bättre med åldern fastän jag inte sätter in lika mycket tid i spelen.

Nu kör jag inte strikt shooters men häromdan nådde jag top 450(legend) EU i mechabreak, även när jag spelar tekken är jag tekken king rank och slåss mot top end ranker.

Om någonting har jag lärt mig att spela effektivare och mer lurigt, många ignorer den psykologiska aspekten med mindgames i MP spel.

Att spela mindre gör mig kreativare i vissa fall så jag inte fastnar i mönster/flowcharts för ofta.

Jag tror ibland att vi lurar oss med att vi var bättre förr i vissa fall, det enda jag var bättre på var att kasta all min tid med att grinda oändligt.

Håller med jag spelar mera lurigt o försöker vinna genom att använda hjärnan o tänka mera taktiskt än att bara förlita mig på Speed och aim. Nu spelar jag mest EFT och DayZ.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

haha känner samma! Börjat spela cs igen efter lååångt uppehåll och förstår inte varför jag inte mosar som på 1.3 tiden.
Vet ju att då spelade jag 7 dagar i veckan medans nu någon kväll i veckan om ens det när tid finnes, ändå blir jag så jävla förbannad!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag var väl inte bäst, men jag var inte sämst heller när jag spelade FPS. Förvisso hade jag inte spelat på några år eftersom kompisen som jag spelade med slutade spela (skyllde på "tid för familj och barn" och sånt trams ) Efter några år provade jag spela igen i några månader men lyckades aldrig få till det igen.
Inte för att jag saknar det egentligen, det var roligare att spela med någon man känner IRL ändåså. Så det blev singelspel istället, RPG mest. På ett sätt skönt då man bestämmer när och hur länge man spelar.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound