Varför har man 2 (faktiskt 3) olika fyndtrådar?

Permalänk
Medlem

Varför har man 2 (faktiskt 3) olika fyndtrådar?

Vems idé var det att köra två olika dagens fynd tips? Riktigt uselt tycker jag. Tog lång tid tills jag förstod det men nu måste man in på två olika forum för att komma fram till samma sak... Hoppas att vi får tillbaka det till samma, missat många tips pga detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Vems idé var det att köra två olika dagens fynd tips? Riktigt uselt tycker jag. Tog lång tid tills jag förstod det men nu måste man in på två olika forum för att komma fram till samma sak... Hoppas att vi får tillbaka det till samma, missat många tips pga detta.

Öh? Har vi två olika?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jerseph:

Öh? Har vi två olika?

Antar att hen syftar på övriga fynd-tråden?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

För att Sweclockers är ett hårdvaruforum och en del är inte intresserade av tips som inte faller inom detta område. Känns fullt rimligt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Antar att hen syftar på övriga fynd-tråden?

Yes precis.

Skrivet av Waliant:

För att Sweclockers är ett hårdvaruforum och en del är inte intresserade av tips som inte faller inom detta område. Känns fullt rimligt.

Måste man då dela upp det då? Förstår folk tycker olika, men. Enklare att scrolls förbi än för andra att byta tråd helt. Men jag tycker kanske annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Yes precis.
Måste man då dela upp det då? Förstår folk tycker olika, men. Enklare att scrolls förbi än för andra att byta tråd helt. Men jag tycker kanske annorlunda.

Skulle man slå ihop båda trådar så är ju risken ännu större att folk missar erbjudanden som det tipsas om.

Sen som nämnts tidigare, så tycker jag det är kanon att en tråd fokuserar på just det som forumet handlar om i grund och botten...är inte så sugen att skrolla flera sidor bland trädgårdsslangar och skruvdragare för att hitta tex en SSD för halva priset.

Förstår faktiskt inte problematiken med att organisera olika...du markerar trådarna och följer dem, ett klick vardera för att komma in på tråden kan inte vara så jobbigt?

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Skulle man slå ihop båda trådar så är ju risken ännu större att folk missar erbjudanden som det tipsas om.

Sen som nämnts tidigare, så tycker jag det är kanon att en tråd fokuserar på just det som forumet handlar om i grund och botten...är inte så sugen att skrolla flera sidor bland trädgårdsslangar och skruvdragare för att hitta tex en SSD för halva priset.

Förstår faktiskt inte problematiken med att organisera olika...du markerar trådarna och följer dem, ett klick vardera för att komma in på tråden kan inte vara så jobbigt?

Poängen är nog att han och många andra inkl jag inte ens visste att den andra tråden fanns. Vet inte ens hur man hittar till den för att vara ärlig.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Poängen är nog att han och många andra inkl jag inte ens visste att den andra tråden fanns. Vet inte ens hur man hittar till den för att vara ärlig.

https://www.sweclockers.com/forum/179-fyndtradar

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Precis det som är otydligt. Jag hittade till den först när en mod skrev det i tråden. Annars hade jag aldrig hittat dit, står i princip ingenstans att detta bara är en elektronik tråd. Eller var går gränsen? Är det bara datorkomponenter vi ska lägga upp i dagens fynd? Eller är det annat med... Nej, tydligare riktlinjer tycker jag är viktigt. Men visste inte om det förrän väldigt sent och då hade man missat flera tips.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av muli:

Precis det som är otydligt. Jag hittade till den först när en mod skrev det i tråden. Annars hade jag aldrig hittat dit, står i princip ingenstans att detta bara är en elektronik tråd. Eller var går gränsen? Är det bara datorkomponenter vi ska lägga upp i dagens fynd? Eller är det annat med... Nej, tydligare riktlinjer tycker jag är viktigt. Men visste inte om det förrän väldigt sent och då hade man missat flera tips.

Det borde väl finnas en länk till övriga fynd-tråden i första inlägget åtminstone kan jag tycka.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Kan instämma att det borde vara tydligare med just navigeringen.

En mod eller dyl borde infoga separata länkar under fliken "dagens fynd" som finns högst upp på hemsidan...på så vis bör det bli något enklare

Dvs infoga 'övriga fynd' och 'övriga fynd - endast diskussion'.

En bra placering kanske vore inom samma ram som "Skicka in tips! / Diskutera tips! , men med tydligare rubriker.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@muli: Man skapade 2 (3) olika trådar för att man ska få lite bättre översikt, speciellt under de stora reaperioderna.
Många som bevakar tråden vill inte bli bombaderade med notifikationer så fort ett inlägg görs utan bara om det gäller viss teknik tex.
Andra tycker liknande när det gäller spel eller övrigt.

Här kan du läsa med om vad som kan ingå i ”vanliga” fyndtråden.

De andra 2 är Övriga fynd samt Digitala spelfynd.

Samtliga trådar hittar du i kategorin ”Fyndtrådar

Jag passade även på att flytta era inlägg till feedback-tråden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har utan tvekan föredragit 1 tråd.
Även om jag har ifttt på de så ´hade det varit skönare med 1. Bryr mig inte om man blandar hushållsgrejer med datorprylar personligen.