Samsung S25 Edge mecenatrabatt diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av pallish:

Nåt verkar ha ändrats nyss iaf.

Jag får ner 256 GB till 5493 kr och 512 GB till 6534 kr.

Har du använt mecenat? Jag lagt en order nyss och fick 3493kr

Visa signatur

NXZT H6 Flow | Seasonic FOCUS GX White 750W | B650M AORUS ELITE ICE | AMD Ryzen 5 7600X | Thermalright Frozen Magic 240 ARGB | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB | Gigabyte RTX 4070S AERO OC | 970 Evo Plus 2TB| LG 4K | B&W MM1 | Steelseries Apex 7 Pro | Glorious Model O | MacBook Pro 16 M1 Pro/16GB/512GB | | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeybikey:

Har du använt mecenat? Jag lagt en order nyss och fick 3493kr

Verkar ha ändrats nyligen, blir 2000 kr dyrare nu.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Skrivet av nevada:

Verkar ha ändrats nyligen, blir 2000 kr dyrare nu.

Du har rätt, det står samma för mig nu.

Visa signatur

NXZT H6 Flow | Seasonic FOCUS GX White 750W | B650M AORUS ELITE ICE | AMD Ryzen 5 7600X | Thermalright Frozen Magic 240 ARGB | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB | Gigabyte RTX 4070S AERO OC | 970 Evo Plus 2TB| LG 4K | B&W MM1 | Steelseries Apex 7 Pro | Glorious Model O | MacBook Pro 16 M1 Pro/16GB/512GB | | Sony A7RII

Permalänk
Medlem

Japp, priset verkar ha justerats till 5xxx och 6xxx för 256/512 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Klicka dig vidare så bör priset sjunka, dock verkar priset på både 256 & 512-varianten ha stigit med ett par tusen jämfört med igår.

Stämmer. Extra rabatten på 2000 är borta.

Nu är det inte tillräckligt billigt längre

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Kommer inte ned lägre än så här:
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av pallish:

Nåt verkar ha ändrats nyss iaf.

Jag får ner 256 GB till 5493 kr och 512 GB till 6534 kr.

Skrivet av voro12:

Klicka dig vidare så bör priset sjunka, dock verkar priset på både 256 & 512-varianten ha stigit med ett par tusen jämfört med igår.

Måste ha ändrats precis. Jag beställde en 256gb Icy Blue för 3493:- 09:02 idag.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Skrivet av Waliant:

Måste ha ändrats precis. Jag beställde en 256gb Icy Blue för 3493:- 09:02 idag.

Ibland har vi turen på vår sida, hoppas jag.

Beställde även jag en Jetblack 256 gb med powerbank 08.30 idag för 3493:-. Hoppas de fullföljer ordrarna trots ev prisjustering nu

Permalänk
Medlem

Hade nog slagit till om jag hade fått rabatten via mecenat, men tyvärr har jag bara benify. Får hoppas på nåt bra erbjudande igen i framtiden då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovenjus:

Hade nog slagit till om jag hade fått rabatten via mecenat, men tyvärr har jag bara benify. Får hoppas på nåt bra erbjudande igen i framtiden då.

Jag med... men är beställningen kopplat på ditt namn och uppgifter när du beställer genom mecenat eller du kan lägga själv annat info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoKi12:

Jag med... men är beställningen kopplat på ditt namn och uppgifter när du beställer genom mecenat eller du kan lägga själv annat info?

Det vet jag inte eftersom jag inte har mecenat

Permalänk
Medlem

09:24 hjälpte jag en bekant att beställa en S25 Edge Icyblue 256GB. Gick för 3493kr - Då jag loggade in på datorn strax innan beställning fick jag det dyrare, justerade priset.

Gick tillbaka till mobilen och där låg varorna i korgen och jag kunde gå vidare och dela min skärm via iPhone / skärmdelning så hon kunde köpa sin telefon till det billigare priset. Beräknad leverans 22/09-2025.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Får också priset 5493kr nu för 256gb IcyBlue

Permalänk
Medlem

Jag beställde två i onsdags som kom fram till posten nyss. Däremot blir jag fundersam om det är rätt telefon för mig, att gå från 67W snabbladdning med min Xiaomi 11t till 25 W 🤔 Är det stor skillnad annars mellan telefonerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Jag beställde två i onsdags som kom fram till posten nyss. Däremot blir jag fundersam om det är rätt telefon för mig, att gå från 67W snabbladdning med min Xiaomi 11t till 25 W 🤔 Är det stor skillnad annars mellan telefonerna?

Personligen så gick jag från en 11T pro med 120w laddning med ett 5000mAh batteri (om jag minns rätt) till en pixel 9 pro XL som enligt GSMarena har liknande batteritid som en S25 Edge Behöver stödladda mobilen från ~50 till ~80 procent de dagar jag använder mobilen väldigt mycket men det är något som går på typ en kvart. Annars laddar jag bara över natten. Kan inte påstå att jag saknar snabbladdningen alls så mycket som jag trodde att jag skulle göra.

Ge mobilen en chans och nyttja annars ångerrätten på 14 dagar alternativt sälj vidare den till någon av dom här på Sweclockers som missade dealen, om du ångrar dig?

Permalänk
Medlem

Kanske snutt på OT, men någon annan som går från iPhone till S25 Edge?

Har egentligen varit inställd på att uppgradera min iPhone 13 Pro till iPhone 17 Pro när den kommer här framöver, men klickade hem en Edge pga priset (512gb pga enda i lager just då). Funderar på om det är värt att testa Android ett tag, men är samtidigt fullt investerad i Apple med både klocka, airpods, ipad och macbook... Hur tänker ni?

Eventuellt att man isånnafall byter in Apple watchen på elgigantens inbytesdeal med samsungklockan med...

Om inte annat så såg jag att inbytesvärdet på Edgen var typ 5200kr på elgiganten, så kan alltid byta in vid eventuellt iPhone 17 Pro inköp.

Permalänk
Skrivet av StorMatte:

Har egentligen varit inställd på att uppgradera min iPhone 13 Pro till iPhone 17 Pro när den kommer här framöver, men klickade hem en Edge pga priset (512gb pga enda i lager just då). Funderar på om det är värt att testa Android ett tag, men är samtidigt fullt investerad i Apple med både klocka, airpods, ipad och macbook... Hur tänker ni?

Eventuellt att man isånnafall byter in Apple watchen på elgigantens inbytesdeal med samsungklockan med...

Om inte annat så såg jag att inbytesvärdet på Edgen var typ 5200kr på elgiganten, så kan alltid byta in vid eventuellt iPhone 17 Pro inköp.

Jag har provat att gå från IPhone till Samsung förut, men jag klarade faktiskt inte av det, men vi alla är olika. Det kommer nog bli ganska tufft att sälja S25 edge på blocket osv för att det kommer komma upp en del nu till salu och finns redan en del ute. Kanske kan få sålt om du lägger ett väldigt lågt pris.
Jag hade nog satsat på att sälja/byta in s25an mot en iPhone.

Permalänk
Medlem

Verkar som att alla Mecenatrabatter är borta nu, 256 gb kostar över 10k när jag tittar 👀

Permalänk
Skrivet av StorMatte:

Jag har gått från ständig iPhoneanvändare till Android men det var några år sen nu. Gjorde några misslyckade försök men när jag väl bytte permanent och nuförtiden så är systemen såpass lika att det inte är några större problem att byta annat än inlärda vanor.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

All handel ska hållas till marknaden. Vill man köpa något är det bäst att leta efter en passande ”säljes”-annons eller skapa en egen ”köpes”-annons.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Jag har två Androidtelefoner (en Samsung Flip och en Google Pixel) som reserv, och som test/backup till mina iPhones, men generellt så är jag för extremt nöjd för att på heltid byte till något annat än iPhone som min huvudtelefon/huvudabonnemang.

Det samma gäller alla mina Apple Watch som jag är extremt nöjd med. Inget intresse att byta bort det extremt fungerande ekosystemet. Samma sak gällande mina iPad (Mini, Air, Pro, etc). I mitt tycket är de ännu mer överlägsna Android-plattor (på telefonsidan är det mer jämt skägg).

Det sagt så har jag precis beställt en Samsung Galaxy Watch8 som jag skall testa lite djupare (med min Samsung Flip, då Samsung gärna knyter de till sina egna telefoner, precis som Apple), men tidigare demo/prov så har deras både hårdvara (främst sensorer) och system (OS) inte varit alls på samma nivå.

Så du kommer troligen får ett "datorkrig" här, som mellan PC och Mac, eller gällande PC om Windows eller Linux.

Finns inget rätt eller fel. Personligen hade jag absolut inte bytt bort min iPhone permanent som huvudtelefon. Detta då jag är så både rotad och så väldigt nöjd med hur väl hela ekosystemet (telefoner, plattor, klockor) från Apple fungerar tillsammans. Men det skadar ju aldrig att testa något nytt. Man skall inte heller vara allt för rädd för förändringar.

Är dealen kvar så skadar det ju inte att köpa och prova. Om inte annat så har du en fin backup-telefon. Antingen själv till din iPhone, eller för någon annan familjemedlem.

Själv slog jag till på Galaxy Watch8-tipset, och ser fram emot att testa en helt ny smartklocka på djupet med 2000 nits AMOLED, samt att ha en ny (smart)klocka i min klocksamling.

Mest ser jag dock fram emot släppet av nya AW Ultra 3 till hösten. Tror den kan bli grym!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk

Nu har min lur äntligen skickats som beställdes imorse fick jag precis bekräftelse på från Samsung samt i min Postnord-app.

Jet black 256gb med Powerbank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av charlesvanh:

Nu har min lur äntligen skickats som beställdes imorse fick jag precis bekräftelse på från Samsung samt i min Postnord-app.

Jet black 256gb med Powerbank.

Min svarta som jag beställde i morse har också skickats, men inte min blåa som jag beställde igår.

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt en blå igår (kl 10:15) som ännu inte skickats. Grattis till er som valde en mer tillgänglig färg.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk

Patetiskt att se hur Blocket och Tradera fylls av massvis av scalpers som alla försöker sälja av telefonen som man fick fyndat till ett väldigt bra pris. Girigheten strikes again och man skäms inte. Helt sjukt hur folk flockar som gamar kring ett kap-pris och sätter sin girgighet före andra männsikors glädje i att faktiskt nyttja telefonen till ett kanonpris.

Min uppmaning till samtliga är att aldrig aldrig göda detta beteende och köpa av scalpers. Låt deras schletna telefoner gå i retur och ge dem huvudvärk i vad all retur/trade-inn kan tänkas ge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonisbabonis16:

Patetiskt att se hur Blocket och Tradera fylls av massvis av scalpers som alla försöker sälja av telefonen som man fick fyndat till ett väldigt bra pris. Girigheten strikes again och man skäms inte. Helt sjukt hur folk flockar som gamar kring ett kap-pris och sätter sin girgighet före andra männsikors glädje i att faktiskt nyttja telefonen till ett kanonpris.

Min uppmaning till samtliga är att aldrig aldrig göda detta beteende och köpa av scalpers. Låt deras schletna telefoner gå i retur och ge dem huvudvärk i vad all retur/trade-inn kan tänkas ge!

Tyvärr så är det ju alltid nån som kommer att köpa oavsett. Men visst är det ett riktigt ruttet och girigt beteende.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Swec medlemmar är dom som lägger ut. Tog slut i lager så fort inlägget postades.
Tyvärr vet jag inte hur dem orkar, men säkert fina pengar för den som köper 10+.

Permalänk
Medlem

Fast varför är man scalper bara för att man nyttjar ett bra erbjudande? I mina öron låter det som att du är bitter 😊 folk får väl göra vad de vill med sina lurar, sälja, behålla, slänga. Inget fel med att göra en hacka på en affär, jag ser det som business. Dessutom får de potentiella köparna Köpa telefonen till ett riktigt bra pris!

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Fast varför är man scalper bara för att man nyttjar ett bra erbjudande? I mina öron låter det som att du är bitter 😊 folk får väl göra vad de vill med sina lurar, sälja, behålla, slänga. Inget fel med att göra en hacka på en affär, jag ser det som business. Dessutom får de potentiella köparna Köpa telefonen till ett riktigt bra pris!

Det är väl bättre att dom som verkligen vill ha telefonen får köpa den av Samsung till ett ännu bättre pris istället för av en sniken jävel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställde en 512GB Iceblue som fått den skickad ännu?

Permalänk
Medlem

Jag får inte upp de priser ni får upp och det också via mecenat. Jag får runt 10-11k beroende på lagring