Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Hembryggd transatlantisk ale, typ. Hopkok på vad som fanns hemma, ~4.5% lätt nötig, av 20% munich och simpsons T-50 kristallmalt, med en neutral amerikansk alejäst.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Grönstedts VS, inte den bästa cognacen jag druckit…

Permalänk
Medlem

För mig blev det mer av samma Rom i glaset som jag drack förra veckan. Tillsammans med lite kaffe och choklad (Lindt).

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

<Uppladdad bildlänk>

Grönstedts VS, inte den bästa cognacen jag druckit…

Nä, VS är väl generellt inte "bra" oavsett märke/tillverkare. Finns säkert något undantag dock.

Grönstedts VSOP brukar jag dock köpa relativt ofta och njuta av 😋

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Hedersmedlem

Mjöd lagrat i åtta månader på Islay-fat. Sjukt bra.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

"Your scientists were so preoccupied with whether or not they could, they didn't stop to think if they should"

Visa signatur

Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Inget större fel på den men lämnar inget bestående intryck.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Inget större fel på den men lämnar inget bestående intryck.

Är det en cykel i bakgrunden?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Är det en cykel i bakgrunden?

2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Vad är det för cyklar?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Vad är det för cyklar?

En MTB och en fixed gear, överspill från mer ordnad lagring. Måste fixa mer utrymme.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spendrups premium gold, svarta burkar

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem

Dricker sällan öl men jag behövde fylla på med lite kolhydrater efter att ha sprungit ett par meter.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Skål

Permalänk

Mariestad´s såklart som alltid,
Skåål på er

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skål och trevlig helg

Permalänk
Medlem

Tam chaa 🍻. Skål på Thailändska (isan).

Min flickvän är från Thailand 🙂. Ni som tycker det är intressant kan läsa om det här

Forumtråd

Åtgärdat länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Tam chaa 🍻. Skål på Thailändska (isan).
<Uppladdad bildlänk>

Min flickvän är från Thailand 🙂. Ni som tycker det är intressant kan läsa om det här

Forumtråd

Skål 🍻
Länken fungerar inte men det mest intressanta med thailand är deras mat och den är såååååå god. 🤤 10/10

Permalänk

Nu är det höst då kommer Oktoberölen.
Spaten är riktigt fin.
Skåål

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Medlem

Blev lite Angostura 1919. Länge sen senast men fortfarande trevlig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Blev lite Angostura 1919. Länge sen senast men fortfarande trevlig!

Aldrig hört talas om. Är det samma producent som Angostura Bitter?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Näe, inte relaterade var jag känner till.
1919 är en rom från Trinidad och Tobago.
https://www.masterofmalt.com/rum/angostura/angostura-1919-rum...
Fast min är den gamla fyrkantiga flaskan, tror dock samma produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Skål 🍻
Länken fungerar inte men det mest intressanta med thailand är deras mat och den är såååååå god. 🤤 10/10

Jag hade lyckats strula till länken, men nu ska den fungera.

Och ja, dom har mycket mat som är god. Men också en del skumma saker t.ex jumping shrimp sallad, kör det på youtube om du inte sett det 😁. Nu bor Sanna hos mig, men hemma i Thailand åt hon stekta hela små grodor, med huvud och allt 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Dricka ren Angostura bitter hade nog inte varit någon hit 😅

Permalänk
Medlem

Klassisk pripps blå på burk. Inte det bästa såklart men väcker goda minnen och nostalgi. Med nära vänner är det svårslaget.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Jag hade lyckats strula till länken, men nu ska den fungera.

Och ja, dom har mycket mat som är god. Men också en del skumma saker t.ex jumping shrimp sallad, kör det på youtube om du inte sett det 😁. Nu bor Sanna hos mig, men hemma i Thailand åt hon stekta hela små grodor, med huvud och allt 😅

Ja jag såg jumping shrimp sallad i ett tv program.
Ainsleys streetfood hette den.
Jag har varit i thailand 2 gånger och besökt Udon thani bangkok koh chang.
Så jag har sett värre saker dom ätit än shrimps och grodor.. Så som skalbaggar gräshoppor insekter på en matmarknad. Jag håller mig till kyckling fisk och kött

Ska du lära dig laga thai mat så köp en kokbok av David thompson hans thai restaurang var den första thai restaurangen som fick en michelin stjärna men inget för nybörjaren . Hans recept kan vara komplexa med ingredienser som kan vara svåra att hitta i sverige

Nu blev det verkligen off topic. Så nu lämnar vi ämnet.. innan detta blir en mat tråd 😉
Är det nåt så kan du pma mig

Ska gottgöra er med en bild på mitt senaste köp ikväll. Det är för tidigt att korka upp den nu.

Permalänk
Medlem

Isle of Fiji med kaffe.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Skål

Permalänk
Medlem
Visa signatur