Bild via Nad T748 med apple tv och mac mini

Permalänk
Medlem

Bild via Nad T748 med apple tv och mac mini

Har haft en Nad T747 kopplad till min Samsung UE55HU7505, där jag haft ett ps4 och en Mac mini inkopplad i reciever till tvn. Nu slutade recievern att fungera och då satte jag in en Nad T748 istället. Men nu får jag bara bild på vårt Ps4.

Kopplade även in en Apple tv men fick ej heller den att fungera. Har rätt hdmi ingång inställt på varje pryl. Men fungerar inte.
Någon som vet vad jag gjort för fel?

Permalänk
Bildexpert 📺

Alla receivers fungerer lite olika. Det som brukar vara kruxet är att receiverns ingångar likt "CD", "DVD" etc. inte är rätt matchade mod HDMI-ingångarna. Både T747 och T748 är ganska gamla manicker och därmed rimligem redan välanvända. Den tidigare användaren kan ha ställt in ingångarna på sådant att det inte stämmer. Likt att den receivern väntar på en analog signal eller liknande.

Det andra är det kan behövas startas prylar i en viss ordning för att det ska fungera, likt att förstärkaren måste startas först för att källorna ska greppa att det är en receiver på andra sidan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Alla receivers fungerer lite olika. Det som brukar vara kruxet är att receiverns ingångar likt "CD", "DVD" etc. inte är rätt matchade mod HDMI-ingångarna. Både T747 och T748 är ganska gamla manicker och därmed rimligem redan välanvända. Den tidigare användaren kan ha ställt in ingångarna på sådant att det inte stämmer. Likt att den receivern väntar på en analog signal eller liknande.

Det andra är det kan behövas startas prylar i en viss ordning för att det ska fungera, likt att förstärkaren måste startas först för att källorna ska greppa att det är en receiver på andra sidan.

Är detta rätt?

https://ibb.co/gLw06vGw

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Nobbeee:

Är detta rätt?

Omöjligt att säga utan att ha produkterna framför sig. Sista bilden är CEC-inställningar.

Om du har aktiverat rätt HDMI-ingångar och du ändå inte får bild till TV och/eller ljud till förstärkaren behöver du ta till den deduktiva logiken. Fungerar det om du kör direkt till TV:n? Ifall PS4:n fungerar, fungerar PS4 med den HDMI-kabel och den HDMI-anslutningen du har till dator/apple TV? Eller blir det krångel även för PS4 då också? Det är så man startar en felsökning.

Inte alltid man finner en lösning, men man kanske finner svaren.